Anketa:
Články - Novinky - Oznam
- Predstavujeme
- Reportáž
- O motoride.sk
- Editorial
- Pozvánka
- Súťaž
- Oznam
- In Memoriam
- Moto svadba
- PR článok
- Motoride Info
- Čo nového v tlači
- Bike roka
- Všetky
Zobrazujem články 106 až 120 z cekového počtu: 237.
03.07.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 20164 [Novinky - Oznam]

Pomôžme nášmu kamarátovi Martinerovi
My motorkári dobre vieme, že nešťastie nechodí po horách, ale po ľuďoch. Občas si zaň môžeme sami, inokedy nám vyletí z bočnej cesty. Niekedy však príde aj ako zákerná choroba...
31.05.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9123 [Novinky - Oznam]

Špeciálna škola šmyku pre motorkárov s Jarom Černým
V sobotu 2. júna 2012 organizuje Centrum bezpečnej jazdy s českým výrobcom motooblečenia PSÍ Hubík premiérovú školu šmyku so slovenským motocyklovým reprezentantom Jarom Černým. Skúsený jazdec ukáže 6-8 účastníkom doobedňajšieho tréningu, ako zvládať krízové situácie v sedle motorky.
23.05.2012 - teraz.sk Čitatelia: 9456 [Novinky - Oznam]

Motocyklový pretekár Štefan Svitko: Najprv Dakar, potom svadba
Motocyklový pretekár Štefan Svitko , ktorý na tohtororočnej Rely Dakav obsadil piatu priečku a rodáčka z Prašíc Katarína Mikušová spečatili svoju štvorročnú známosť v topoľčianskom kostole
21.05.2012 - marekNApionieri Čitatelia: 10154 [Novinky - Oznam]

Pionier ide do južnej Ameriky
Určite ste zachytili cestu chalanov v sedle pionierov do Kazachstanu. Jeden z nich - Marek Slobodník chystá ďalšie dobrodružstvo, tentokrát južnej Amerike
10.05.2012 - Romoto Čitatelia: 12344 [Novinky - Oznam]

Šľak ma ide trafiť, priatelia, kamaráti ...
S prepáčením som si to oslovenie požičal od pána Satinského, ale ďalej to budú moje myšlienky.
08.05.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6745 [Novinky - Oznam]

Kawasaki oslavuje štyridsiate výročie modelovej rady Zed
Práve pred štyridsiatimi rokmi, v Septembri roku 1972, na výstave motocyklov IFMA v Kolíne, bola predstavená prvá Kawasaki Z1.
18.04.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4742 [Novinky - Oznam]

Od 1. júla 2012 bude za priestupky zodpovedný držiteľ vozidla
Od 1. júla 2012 nadobúda široko diskutovaná objektívna zodpovednosť a správny delikt držiteľa vozidla. Čo to znamená?
03.04.2012 - kacatko Čitatelia: 14125 [Novinky - Oznam]

Káčatko ide do sveta!
“A ty? Co Tě baví nejvíc, Kačice?“
“Mňa? Cestovanie, ľudia, svet, motorky a celkovo život,“ pozrela som sa mu do očí.
“Jó, ty cestuješ?“
Takto prirodzene sa začala hlboká debata, ktorá rozpútala moje trojdňové búšenie srdca...
02.04.2012 - SCANDAL Čitatelia: 4539 [Novinky - Oznam]

Petícia: Nechceme strihať špzku pri prehlásení auta/motorky!
Špeciálna špzka je taká, ktorá je vyhotovená podľa želania majiteľa, napr: SC-ANDAL. Pri momentálnom zákone sa špeciálna špzka pri prehlásení auta/motorky do iného okresu klasicky strihá-znehodnocuje a tomu chceme zabrániť!
09.03.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10516 [Novinky - Oznam]

Polícia apeluje na bezpečnosť motorkárov na začiatku sezóny
Nakoľko zimné obdobie, resp. obdobie, kedy vozovku vplyvom poveternostných podmienok pokrývala vrstva snehu a ľadu končí, polícia chce apelovať na jedných z najzraniteľnejších motorových účastníkov cestnej premávky, motorkárov.
29.02.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 13042 [Novinky - Oznam]

V Košiciach by mal vyrásť MIHYRING - nový motoristický areál, ktorý projektuje Franz Wurz
Myšlienka motoristického areálu v Košiciach, vznikla v roku 2004. Po štvorročných prípravách predstavil investor celú koncepciu areálu kde by mala byť škola šmyku ale aj 3,5km dlhý okruh.
15.02.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4799 [Novinky - Oznam]

Najúspešnejší slovenský motocyklista Štefan Svitko odkazuje: „Keď jazdíte, nepite!“
Spoločnosť Pivovary Topvar dnes v spolupráci so Slovnaftom odštartovali kampaň zameranú na zvýšenie zodpovednosti vodičov pri konzumácii alkoholických nápojov. Sloganom kampane je výzva „Keď jazdíte, nepite!“
16.01.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 11245 [Novinky - Oznam]

Predaje nových motocyklov na Slovensku v roku 2011
Pripravili sme pre vás malú analýzu slovenského trhu motocyklov za rok 2011, vrátane porovnania s poslednými rokmi.
04.01.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5042 [Novinky - Oznam]

Na rakúskych diaľniciach a rýchlostných cestách pribudla nová povinnosť
dovoľujeme si vás upozorniť na novú povinnosť, ktorá sa od 01.01.2012 zavádza na rakúskych diaľniciach a rýchlostných cestách (t.j. cestách s dvoma a viacerými jazdnými pruhmi).
23.12.2011 - Beal Čitatelia: 5855 [Novinky - Oznam]

Vianočné fotenie od motoproject.sk
Počas celého roka vás v spolupráci s motoride.sk zásobujeme kopu videí z motocyklového diania. Rozmýšľali sme, čím by sme vás potešili na Vianoce. Tento krát to budú fotky, rozhodli sme sa, a tu je výsledok.
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!