Anketa:
Články - Testy a predstavenia - Test
Zobrazujem články 181 až 195 z cekového počtu: 482.
19.06.2014 - Martin Kňaze - matox Čitatelia: 24962 [Testy a predstavenia - Test]

Suzuki Burgman 125 - Najmenší z najväčších
Suzuki sa o svoju flotilu luxusných skútrov príkladne stará, a po vzore veľkej 650ky, ktorá dostala nové šaty minulý rok, sa dočkal aj najmenší Burgmaník. A keďže 125ky zažívajú u nás vďaka novej legislatíve boom, poďme sa pozrieť, čo vie nová osminka z triedy „nóbl“ svojmu pánovi ponúknuť.
10.06.2014 - Martin Kňaze - matox Čitatelia: 26316 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Kawasaki J300 - Komu sa nelení... ten už skúter dávno má...
Či už to bol imidž výrobcu drsných strojov, neatraktívnosť Európskeho trhu, alebo hocijaký iný dôvod, prečo Kawasaki doteraz nepredávala skútre v Európe, nie je až tak podstatné. Dôležité je, že skúter je konečne tu a hneď si trúfol na kategóriu maxi skútrov. Oplatilo sa teda čakať?
27.05.2014 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 11436 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

MV Agusta Rivale 2014 – Pozmenená Brutale?
No, v podstate áno, len sa núka otázka, že či k lepšiemu, alebo k horšiemu. Nemám v tom celkom jasno, čo je vlastne pri talianke asi samozrejmé...
15.05.2014 - Martin Kňaze - matox Čitatelia: 10127 [Testy a predstavenia - Test]

Triumph Thunderbird Commander 2014 - Keď je 1600 málo
Postaviť skvelú motorku s obrovským... hmm... všetkým, kvalitne spracovanú, dobre vyzerajúcu a navyše aj jazdiacu - to je potenciál, ktorý by bol hriech nevyužiť. Toto si dobre uvedomujú aj ostrovania a na báze posledného Vtáčka mu poriešili mladšieho a snáď ešte šmrncovnejšieho bráška.
29.04.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 32031 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Test Honda CB650F 2014 – zábavný naháč na každý deň
Najnovší naháč, ktorý sa bude uchádzať o priazeň začínajúcich aj skúsených bikerov, Honda predstavila v španielskom Alicante. Nechýbali sme tam ani my a nový športovo strihnutý štvorvalec sme vyskúšali.
16.04.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 41244 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Prvý test: Suzuki V-Strom 1000 2014 - štíhly obratný dobrodruh
AIR: 22°C - toto ukazoval údaj na prístrojovke nového V-Stroma 2014. A veru nebol to prvoaprílový žart. Tohtoročná zima bola neuveriteľne krátka, a tak nám umožnila takto skoro na domácej pôde otestovať novinku z dielne Suzuki – V-Strom 1000.
31.03.2014 - Martin Kňaze - matox Čitatelia: 9961 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Triumph Thunderbird 1600 - Chuligán po päťdesiatke alebo Hasta la vista bejby
Keby sa točil Terminátor 2 v 21. storočí a nebodaj v Anglicku, Arnie by určite jazdil na Thunderbirdovi. Majestátny, mohutný, silný, precízne skonštruovaný a s veľkými “guľami”. Zároveň je zaujímavé sledovať, ako sa kultúra a temperament národa vie premietnuť do techniky, ktorú vyrába.
10.03.2014 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 9490 [Testy a predstavenia - Test]

GAS GAS Randonne 125 - Ani "trialka" z vás trialistu nespraví, ale...
...ale pri troche trpezlivosti, veľa hodinách strávených tréningom a popritom zažitej kope zábavy, posuniete svoje motozručnosti oveľa ďalej. A ešte stihnete pobehať všetky vybavovačky nielen v meste.
04.03.2014 - Martin Kňaze - matox Čitatelia: 13919 [Testy a predstavenia - Test]

Moto Guzzi V7 Racer 2013 – kafe vo veľkom štýle
Keď vystriedate mnoho strojov, poženiete sa za výkonmi, technickými finesami a chirurgickou presnosťou. Keď si myslíte, že už ste toho vyskúšali dosť, nebodaj že už vás nič na vašom vzťahu k motorkám neprekvapí a popri tom všetkom možno až pozabudnete, prečo vlastne jazdíte – odvezte sa na Racerovi a on vám dušu zase upokojí.
24.02.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 28687 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Prvý test: Honda Integra 2014 - skúter alebo motorka?
Integra, Integra, si ty skúter alebo motorka? Aj to aj hento, kúsok skútrovo a kúsok motorkovo. Prvýkrát som na Integru sadal skepticky, avšak v Grécku som sa najviac tešil na testovanie tohto "hybrida". Mňa Integra skutočne oslovila a s novým motorom a preladenou prevodovkou ešte viac.
18.02.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 40323 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Prvý test: Honda NC750X DCT 2014 – praktický crossover
Všetko záleží od uhla pohľadu na motorku. Netreba hľadať prehnaný výkon či top komponenty, stačí sa len dobre pozrieť na zameranie mašiny. Honda NC750X DCT je skrátka praktickým kusom stroja, ktorý dokáže vyčariť úsmev na tvári.
12.02.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 28235 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Porovnávačka: BMW R1200GS vs. KTM 1190 Adventure – tradičný súboj cestovných endúr
Výrobcovia majú medzi sebou evidentne dobrých špehov. Veď ako ináč by bolo možné priviesť na svet v jednom roku dve vlajkové lode prestížnych značiek? A nielen to, u oboch podobná výbava, revolúcia v pohonnej jednotke...
23.01.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 21892 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

V sedle KTM 1190 Adventure R 2013 do Mariazellu - aká je verzia R vs. Adventure?
Keď prišla táto ponuka od KTM CEE, tak sme mali štandardného "sakra rýchleho dobrodruha" už vyskúšaného, a tak som neváhal ani chvíľu a zajednal si rovno eR-kového Edvenčra. V jeho sedle som vyrazil na predstavenie pre novinárov v rakúskych Alpách.
16.12.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 18036 [Testy a predstavenia - Test]

Prvý test: Vyskúšali sme novú Vespu Primavera v uliciach Barcelony
Krátko po predstavení ďalšej generácie legendárneho talianskeho skútra – najnovšej „Osy“ sme dostali pozvanie na jej test v uliciach Barcelony. Metropola Katalánska je ako stvorená pre skútre a Vespa nie je výnimkou.
11.12.2013 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 5994 [Testy a predstavenia - Test]

Projekt z cesty do terénu: Finančná náročnosť - Cesta vs. terén
Čím ďalej, tým viac otázok na mňa smerujete, či už v správach, cez FB alebo osobne. Na jednu častú otázku som už aj tu prisľúbil odpoveď. Teraz sa ju posnažím objasniť. Na pomoc som si prizval Filipa Danča, okruhára, ktorý začal zabŕdať aj do terénu, na jeho Honde CR125.
Predchádzajúce | 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | Nasledujúce
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!