Anketa:
Články - Testy a predstavenia - Test
Zobrazujem články 241 až 255 z cekového počtu: 482.
21.08.2012 - Varan Čitatelia: 13614 [Testy a predstavenia - Test]

Husqvarna SMR 511 - generátor zábavy
Minuloročná novinka v triede supermoto vyvolala veľa diskusii najmä v súvislosti s dizajnom. Nás však viac zaujímalo ako to jazdí.
13.08.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 10652 [Testy a predstavenia - Test]

Triumph Rocket Roadster - God Save the Queen
Radový trojvál, 2294cc, 148PS/5750 rpm, 221 Nm/2750 rpm a 367 kg suchá hmotnosť. Viac faktov v číslach vás zaujímať ani nemusí. Všetko ostatné je len a len o pocitoch! Je ich toľko, že sa až miešajú.
08.08.2012 - Martin Kňaze - matox Čitatelia: 17775 [Testy a predstavenia - Test]

KTM SMT 990 ABS – Čertovsky zábavné cestovanie
Pri preberaní rakušáckeho fun bajku som oznámil technikovi: "idem prevetrať motarda, čo sa hrá na turistu", na čo mi on s kamennou tvárou oznámil, že on sa nehrá, on cesťák je! Vtipálek, pomyslel som si vtedy. Teraz viem, že nekecal, aj keď pravda je niekde uprostred.
01.08.2012 - Varan Čitatelia: 21196 [Testy a predstavenia - Test]

Kawasaki VN900 Classic SE - pohoda, klídek a tabáček
Je druhá polovica júna, vonku udierajú ukrutné horúčavy a nám sa dostala do rúk deväťkilová VéeNka. A nie hocijaká, ale ,,spešl edišn“. Aký ten týždeň s ňou teda bol?
30.07.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 16277 [Testy a predstavenia - Test]

KTM Duke 690 – scivilizovaný radikál
Vždy, keď som niečo počul o „ďjukovi“, tak to boli samé presne vyhranené vyjadrenia. Samé superlatívy na to, aký je športovo založený, aký je nepraktický na bežné jazdenie, aký to je radikál a ako si založil svoju vlastnú triedu.
27.07.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 8382 [Testy a predstavenia - Test]

Projekt z cesty do terénu – Kafka ma opúšťa...
Nie že by sa zišiel rok s rokom a na Lomikara prišiel boží súd, ale v Kawasaki.sk už majú nové modely KX pre rok 2013 a tak prišiel čas rozlúčiť sa s Kafkou. Čo a ako bude s projektom ďalej? Nechajme sa prekvapiť.
25.07.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 11283 [Testy a predstavenia - Test]

Husqvarna NUDA 900 – ideál na každý deň?
Hneď ako som dojazdil na eRkovej NUDE, dostala sa mi do rúk a pod zadok „holá“, čierna NUDA. V podstate sa jedná o totožnú motorku, až na pár maličkostí.
23.07.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 18916 [Testy a predstavenia - Test]

Husqvarna NUDA 900R – hou hou hou...!
Valím si to aj s Co-pilotom za chrbtom, keďže je to Varan a jeho 50 kíl, ani neviem že tam niekto je, motorka si so mnou robí tak povediac čo len chce a ja sa nebránim! Trochu ponáhľame k vlaku, ja som pod tlakom, aj na Varánka treba spraviť dojem, tak točím červeno-čiernym gripom s nápisom Husqvarna a zrazu sa mi zdá, že idem tak, ako keby som išiel sám. Nie nestratil som ho, ale motorka sa ovláda tak bravúrne, až mi to pripadá, že ideme pomaly.
16.07.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 19138 [Testy a predstavenia - Test]

KTM 690 ENDURO R - fakt potrebujem niečo viac?
Keď som sadol na eRkové Enduro od oranžových šňiclákov, fakt ma iné ani nenapadlo. "Hnet jak sem tam kopeu jedňičku, vistreliua na zadné a já sem uš vjedzeu, že toto scem!" Aj keď je to klamárka na pohľadanie. Zavádza výzorom, že je nepohodlná a určená viac do terénu a možno tým, že na svoju hmotnosť sa bude v teréne horšie ovládať.
11.07.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 9988 [Testy a predstavenia - Test]

Moto Guzzi Griso 8V S. E. – asi dozrievam...
Je to mu niečo cez rok, čo som mal možnosť prevetrať nové Griso a popri tom aj jeho predchodcu. Do plusu som vtedy napísal, že VŠETKO a do mínusu takúto vetu: „ešte som asi nedozrel úplne na jeho úroveň“. Dnes rekapitulujem a musím konštatovať... asi dozrievam.
09.07.2012 - Martin Kňaze - matox Čitatelia: 22420 [Testy a predstavenia - Test]

Kawasaki ER-6f – Keď vyrastiem, budem Ninja!
Na úvod sa bez mučenia priznám, že k podobným “entry level – dobrým na všetko” motorkám som pristupoval s určitým dešpektom. O to viac ma prekvapila, koľko zábavy a praktickosti vie táto “malá” Kawa poskytnúť a to všetko odeté do sviežeho, originálneho, až agresívneho dizajnu a navyše za tak dobré peniaze, vysolené či už pri kúpe, alebo pri benzínovej pumpe.
03.07.2012 - Martin Kňaze - matox Čitatelia: 12657 [Testy a predstavenia - Test]

Honda CBR 1000 RR Fireblade 2012 - 20 rokov v hre... a stále nás to baví!
20 rokov totálnej kontroly. Tak znie Honďácky slogan k najnovšej verzii Ohnivej žiletky. K čomu sa japonskí inžinieri za 20 rokov dopracovali, ako obstáli v drtivej konkurencii ostro sledovanej kráľovskej kategórii superšportov a ako Honda obhajuje heslo „Total Control“ aj bez výdobytkov najnovších elektronických technológii, Vám načrtnem v nasledujúcich riadkoch.
28.06.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 18537 [Testy a predstavenia - Test]

BMW R1200R 2012 - slušný nevychovanec
Tisícdvojstovkový roadster od BMW je tak trochu iná motorka. Motor trčiaci do strán, kardan, letmáč a podivný podvozok (Vpredu Telelever a vzadu Paralever ). To vidíte hneď na prvý pohľad, ale to je stále nič. Pretože keď sa pozriete bližšie, tak už viete, kde sú všetky tie peniaze.
21.06.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 26978 [Testy a predstavenia - Test]

Video: Honda GL 1800 Goldwing – maximálny luxus na dvoch kolesách
Nestáva sa každý deň, že máme možnosť vyskúšať motorku, akou je Goldwing. Honda našťastie pristúpila k modernizácii stroja, ktorý stojí na vrchole jej ponuky a právom je označovaný za kráľa ciest.
18.06.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 9225 [Testy a predstavenia - Test]

Moto Guzzi 1200 Sport – Nie len na rannú kávičku
Vždy keď som bol v MotoCorse, pokukoval som po červenom Sporte. Na prvý pohľad poriadna tučná pani motorka. „Predné svetlo, nádrž, sedlo...to je na nej najkrajšie, už len sa zviesť!“ To som vždy počúval od polepetka, keď sme viedli naše vysoko hodnotné debaty o mašinách. A keď sa nedávno Awia povozil, tak som mu mierne závidel.
Predchádzajúce | 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | Nasledujúce

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!