Anketa:
Články - Mototuristika - Výlet
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 226 až 240 z cekového počtu: 323.
26.12.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11452 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Výlet]

Vianočná
...alebo nezvyčajný motovýlet 25. decembra...
13.12.2006 - yf4n Čitatelia: 6140 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]

Sobotný minizraz na Babe
Alebo ako sme v decembri neobsedeli doma...
20.11.2006 - wrabec Čitatelia: 11244 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Dovolenka 2006
Alebo šesť štátov za sedem dní...
14.11.2006 - majoBA Čitatelia: 8406 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Alpy na skok
Kvalitné a nepreplnené cesty, ohľaduplní vodiči, množstvo zákrut a jesenná pohoda iba pár kilometrov od Bratislavy.
30.10.2006 - MajoKE Čitatelia: 9440 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Výlet bez múch a bez pozdravu
Prídem medzi 10 chlapov a poviem: „Šukám Tomáša.“ Oni povedia: „Odkiaľ si:“ Moja odpoveď: „ Z Košíc“. Hmm: „To je pekné mesto, boli sme tam v bordeli.“
20.10.2006 - MaAT Čitatelia: 9296 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Jesenné potulky Fischbacherskými Alpami
Nemám vo zvyku písať o každom motovýlete, ale... Veď posúď sám. Možno vás inšpirujem na výjazd ešte túto sezónu.
18.10.2006 - janoxl Čitatelia: 7916 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Jesenný výlet do Tatier
Nakoľko nás jeseň milo prekvapila príjemnými teplými dňami, bola by škoda niekam nevyraziť. A keď vyraziť, tak prečo nie do našich veľhôr.
17.10.2006 - djkorka Čitatelia: 5005 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]

Jawa výjazd
Jedného októbrového dňa som hodil na motoride výjazd s názvom Jawa, MZ, ČZ a ostatné moto do 80 km/h. A že ako to celé dopadlo, vám opíšu riadky nižšie...
16.10.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9666 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Hortobágy Tour II, alebo chceli sme vidieť pusztu
Ešte pred štyrmi rokmi ma Žeňo zavolal na výlet do maďarského parku Hortobágy. Vtedy som kvôli nedostatku času odmietol, čo som neskôr oľutoval. Odvtedy sa tam každú jeseň chystám...
10.10.2006 - lievik11 Čitatelia: 11005 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Krásna cesta do Osvienčima
Cesta za poznaním svetovej histórie... A príbeh o pokazenej motorke...
06.10.2006 - karec Čitatelia: 9987 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

300 km východoslovenských
Chuť zajazdiť si obrovská, voľného času počas víkendu more, počasie nádherne slnečné a teplé, nádrž plná. Môžu byť podmienky ideálnejšie?
05.10.2006 - tref Čitatelia: 11332 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Jawa - MZ výlet
Kde bolo tam bolo, boli štyria motorkári: Roman161 (SC, yamaha YBR), Gommez (BA, JAWA 350/639), tref (BA, MZ 251 ETZ) a Power (SE, MZ 150 ETZ), ktorí si vyrazili na pekný motovýletík...
18.09.2006 - dokhy Čitatelia: 7220 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Hory a more
Každý píše, že absolvoval Grossklockner. Bol som zvedavý.
13.09.2006 - tref Čitatelia: 7542 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]

Dlhý čas čakania.... alebo ako sme si pojazdili
Traja statoční na cestách. A verte mi, odvaha nám teda vážne nechýbala.
01.08.2006 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 11863 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Motorkári navštívili výnimočné deti
V piatok pribudol odkaz od FatBoy-a v rubrike výjazdy s prosbou o pomoc pri zorganizovaní moto programu pre výnimočné deti v letnom tábore v Lipovciach. Tento tábor usporiadalo občianske združenie Usmej sa na mňa. (www.usmejsanamna.sk)
Predchádzajúce | 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | Nasledujúce
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!