Anketa:
Články - Mototuristika - Výlet
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 226 až 240 z cekového počtu: 329.
19.03.2007 - ORTUT Čitatelia: 4988 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]

Môj prvý výjazd v živote
Prihlasujem sa k vám ...
12.03.2007 - Pozierac Čitatelia: 10550 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]

Po stopách sváka Ragana
Nedeľu treba svätiť. Každý máme na to svoje spôsoby. Čo tak sadnúť na motorku a ísť sa trocha vyblázniť. Nechcem objavovať nič nové, dnes nebudem bahniakom. Cieľom je Holubyho chata na Veľkej Javorine. Päť týždňov som sa trápil pri prechode Saharou. Dnes si budem užívať.
05.03.2007 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6468 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Prvý jarný minivýlet
Alebo ako som v piatok po škole nemohol obsedieť doma.
16.02.2007 - riskant Čitatelia: 5332 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Mototuristika na írsky spôsob
S rastúcim počtom “biker friendly” dní, po pár studených týždňoch rastie aj chuť na jazdenie, podporená občasnou závisťou nad zvukom susedovho Vipera na géesixerke.
07.02.2007 - campa Čitatelia: 5718 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Kokava 2006
Ako posledne na Kokave 2005 šlo o jeden mega deň v sedle a hlavne to celé je o pohode. Bolo pekné ráno 22. 7. 2006 a naša cesta mala začať o 7:53 a skončiť o 23:10. Dosť aj na vola, čo poviete. Mal som plán prejsť aspoň 700 km a keď som večer garážoval, tak tam bolo 701,1. Spokojne som chrnel...
22.01.2007 - Carlos Čitatelia: 12941 Strany: 5 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Slovinsko - Chorvátsko 2006
Pôvodne bol tento výlet plánovaný do Talianska, no nakoľko väčšina náruživých motorkárov viac rozpráva ako jazdí, tak sme ho museli skrátiť. Napriek tomu to bola asi moja najkrajšia tohtoročná dovolenka.
26.12.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11596 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Výlet]

Vianočná
...alebo nezvyčajný motovýlet 25. decembra...
13.12.2006 - yf4n Čitatelia: 6186 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]

Sobotný minizraz na Babe
Alebo ako sme v decembri neobsedeli doma...
20.11.2006 - wrabec Čitatelia: 11393 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Dovolenka 2006
Alebo šesť štátov za sedem dní...
14.11.2006 - majoBA Čitatelia: 8498 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Alpy na skok
Kvalitné a nepreplnené cesty, ohľaduplní vodiči, množstvo zákrut a jesenná pohoda iba pár kilometrov od Bratislavy.
30.10.2006 - MajoKE Čitatelia: 9560 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Výlet bez múch a bez pozdravu
Prídem medzi 10 chlapov a poviem: „Šukám Tomáša.“ Oni povedia: „Odkiaľ si:“ Moja odpoveď: „ Z Košíc“. Hmm: „To je pekné mesto, boli sme tam v bordeli.“
20.10.2006 - MaAT Čitatelia: 9375 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Jesenné potulky Fischbacherskými Alpami
Nemám vo zvyku písať o každom motovýlete, ale... Veď posúď sám. Možno vás inšpirujem na výjazd ešte túto sezónu.
18.10.2006 - janoxl Čitatelia: 7995 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Jesenný výlet do Tatier
Nakoľko nás jeseň milo prekvapila príjemnými teplými dňami, bola by škoda niekam nevyraziť. A keď vyraziť, tak prečo nie do našich veľhôr.
17.10.2006 - djkorka Čitatelia: 5048 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]

Jawa výjazd
Jedného októbrového dňa som hodil na motoride výjazd s názvom Jawa, MZ, ČZ a ostatné moto do 80 km/h. A že ako to celé dopadlo, vám opíšu riadky nižšie...
16.10.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9731 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Hortobágy Tour II, alebo chceli sme vidieť pusztu
Ešte pred štyrmi rokmi ma Žeňo zavolal na výlet do maďarského parku Hortobágy. Vtedy som kvôli nedostatku času odmietol, čo som neskôr oľutoval. Odvtedy sa tam každú jeseň chystám...
Predchádzajúce | 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | Nasledujúce

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!