Anketa:
Články - Mototuristika - Výlet
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 271 až 285 z cekového počtu: 323.
01.08.2005 - MajoKE Čitatelia: 12330 Strany: 3 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Osminka na cestách
Nie každému je súdené mať dospelý motocykel. Skútristi článkami na túto skvelú stránku veľmi neprispievajú a tak im možno dodám odvahu.
24.06.2005 - MajoKE Čitatelia: 14903 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Košice - Budapešť
Pomaly ďalej zájdeš... , hovorí stará múdrosť, ale rýchlejšie si tam skôr.
Niežeby som nebol ďalej z domu, ale na dvoch kolesách teda nie. A začal som si všímať premávku, aj mimo miest z pozície motocyklistu . A v Maďarsku to teda bolo skvelé.
02.06.2005 - vmax Čitatelia: 17491 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Tip na víkendový mini výjazd Visegrád, Maďarská republika
Dlho sme sa z Paulínkou chystali pozrieť kúsok ďalej od Ostrihomu a ako to už býva muselo to dozrieť .. tak to teda dnes dozrelo!
Trasa bola jednoduchá .. Palárikovo, Štúrovo, Ostrihom, Visegrád a nazad.
Zúčastnení Šuráni - Kawa 750, Mad Gaspar - Suzuki 900 RF a V-Max + Paulínka - Yamaha XJ900S Diversion.
16.05.2005 - marosSV Čitatelia: 12024 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Stakčín tour 2005
Po dlhšom dohodovaní, po všelijakých diskusiách na motoride, po tom, ako nám v jeseni minulého roku nevyšlo počasie na tento výlet, konečne nastal deň „D“, 22.4.2005, keď sme sa mali o 10,00 hod. stretnúť na odpočívadle na Triblavine za Bratislavou. Otázny bol počet účastníkov, nakoľko v posledných dňoch pred výjazdom sa citeľne ochladilo a pršalo. Podľa Iľka cez nás víkend malo byt síce jasno až polojasno, no dosť chladno.
30.04.2005 - Stanley Čitatelia: 13637 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Výlet]

Priaznivci Jawy sa spájajú alebo „Jawa“ celodenný výjazd
Ako každý motorkár aj ja čakám na každý okamih, ktorý môžem stráviť jazdením. Keďže do termínu Jawa stretka bolo ešte niekoľko týždňov riešili sme s Johnym99 čo dovtedy. Vedeli sme, že ešte musíme zájsť Kováčovej dohodnúť podrobnosti s majiteľom kempu. Dohodli sme sa na konkrétnom termíne (24.4. 2005). Samozrejme prečo ísť sami, keď si môžeme urobiť celkom pekný výjazd.
17.04.2005 - MajoKE Čitatelia: 10245 Strany: 2 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Cestovanie v čase.
Zaujímavá rekonštrukcia bojov na Dukle. Hustý a vytrvalý dážď pridal na autentičnosti príbehu, ale znemožnil kvalitnejšie foto.
14.04.2005 - Skarab Čitatelia: 10504 [Mototuristika - Európa - Výlet]

První jarní... Sečská přehrada v okrese Chrudim
Sobota 26.3.2005
Tak už je to tady, podle kalendáře jaro, počasí fantastické, chuť na cestování obrovská....
11.04.2005 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 15566 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Cesta na ďaleký východ
Keď mi Hergi nahlásil servisný výjazd na východ, hneď som vedel aký výlet mám na sobotu naplánovať. Vlastne stačilo zaloviť v PC a otvoriť trasu naplánovanú niekedy na jeseň minulého roku. Vtedy akosi neostal čas na to, aby sme ju s DodoKE-ovcami absolvovali :-(
03.02.2005 - Pilgrim Čitatelia: 35813 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Víkend pri Solinskom jazere
Bola to taká neplánovaná akcia. Proste sme sa ja, syn a motorka prebudili do slnečného sobotňajšieho rána, pozreli na seba a vedeli, že musíme vyraziť. Anywhere...
31.01.2005 - Jawka Čitatelia: 6669 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]
Výlet bez hraníc
I keď bola už jeseň, to sobotňajšie ráno sa skutočne vydarilo, poznáte to, jeden z tých posledných naozaj pekných dní, ktoré si len neradi nechávame utiecť. Slniečko príjemne hrialo a ja som mala strašnú chuť sa povoziť.
31.01.2005 - janoxl Čitatelia: 11131 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Liptovská otočka
Ako býva u nás zvykom, všetky cesty plánujeme na kofole v Slovnafte. Nebolo tomu inak ani teraz. V nedeľu po GP, sme si dali zraz opäť tu a začali plánovať. Padol návrh na nami už prebádaný a toľko ospevovaný Hohe Wand v Rakúsku. OK, zavolal som aj Ančovi, jasné ideme.
30.12.2004 - pallika777 Čitatelia: 11092 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Potulky severným Maďarskom
Výletík pod krycím názvom „Potulky severným Maďarskom“ sme nijako zvlášť neplánovali. Návrh padol z dodoKE-ovej strany, že nás bude sprevádzať severnou časťou Maďarska. Dohodli sme sa telefonicky a o 11:00 sme sa pomaly zbierali na čerpacej stanici pri hraniciach s Maďarskom.
16.11.2004 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 13598 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

2x Jesenná Úhorná
Pôvodne sa tento článok mal volať Potulky po severnom Maďarsku 2. 2 preto, lebo po severnom Maďarsku sme sa už túto sezónu túlali a na článku sa už pracuje (však pallika :-)) ) Nakoniec však z Maďarska nič nebolo a ostali sme "len" na rodnej hrude.
16.11.2004 - Pilgrim Čitatelia: 8162 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Spoveď motorkára a farby jesene
Slnko nám dalo ešte jednu šancu. Asi poslednú v tomto roku. Preto bezcieľne jazdím krajinou a sfarbená jeseň mi otvára srdce
11.11.2004 - Peter Fischer Čitatelia: 9867 Strany: 2 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Expedícia Baso alebo slovenský Elefantentreffen
V sobotu 6.11.2005 sa vo Zvolene zišlo štrnásť vzácnych exotov v jednej stope, aby navštívili svojho kolegu Basa, momentálne užívajúceho si kúpeľný život v Kováčovej.
Predchádzajúce | 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | Nasledujúce
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!