Anketa:
Články - Mototuristika - Výlet
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 271 až 285 z cekového počtu: 329.
24.11.2005 - andoo Čitatelia: 9114 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]

Cesta do školy trochu inak...
Nedeľa, okolo jedenástej večer a ja v motorke plnú nádrž... Rozmýšľam, čo s tým, aby to nevyprchalo, a tak ma napadlo, čo tak si spraviť výlet zajtra este pred školou?
23.11.2005 - MajoKE Čitatelia: 6923 Strany: 4 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Okolo SR za 88 hodín, II. časť
Po 90 minútach jazdy za kamiónom mi bolo teplo, Qang sa ulieval, stačilo mu ubrať štvrť plynu a aj tak šiel 85-tkou. Za mnou šiel tiež, pochopiteľne kamión asi 30 m, nemal som z toho zlý pocit, vcelku to bolo bezpečné. Šiel som mierne vľavo od jeho pravej stopy, ak by niečo bolo na ceste, bral by to na stred. Toľko moja teória. V Pezinku na pumpe vypijem studenú kofolu a aktivujem zápal hrdla.
18.10.2005 - Peter Fischer Čitatelia: 32828 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Sever, východ, západ, juh...
V sezóne 2005 sa mi podarilo navštíviť štyri najodľahlejšie body Slovenska.
11.10.2005 - MajoKE Čitatelia: 14036 Strany: 2 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Ukrajina - naozaj iné, jednoducho fantázia...
„Cigarety máš?“ “Nefajčím.“ „Alkohol?“ „Nie, ďakujem pijem víno.“ Bol som trošku arogantný, aj pretože vojačik na ukrajinskej strane rozhodol sa mi tykať. Taktiež je možné, že v 34 rokoch som mladík, alebo ich jazyk nepozná vykanie. Ale, aby som nebol hrdina bolo to spiatočnej ceste a skutočne som mal všetko v poriadku, teda aspoň som si to myslel.
14.09.2005 - MajoKE Čitatelia: 13085 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Košice - Debrecén a kúsoček Rumunska
V Košiciach som okolo 20.00 a odbočujem k bloku. „Kde si bol?“ A ja najležérnejšie ako viem, akoby to bolo nič, zadok ma bolí, ofučaný z prilby odvetím, že v Rumunsku. Zasmiali sa a povedali, že keď som bol ja na čínskom poníkovi v Rumunsku, tak oni dnes platia. Dal som im digitálny foťák, odniesol som skúter, vrátil sa a zakričal: „Pán hlavný...“
05.09.2005 - vmax Čitatelia: 18613 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Výlet]

GrossGlockner alebo ako som prišiel o Alpské panenstvo....11. – 13. 2005
Keďže moje plány na dovolenku, 7 dní v talianskych alpách sa rozplynuli a nahradilo ich týždňové školenie pre projekt ktorý bude v „Rumusku“ a moja túžba vidieť Aply už tento rok bola obrovská, rozhodol som sa pre záložný plán – rýchlovka na Grossglockner max. 3 dni.
01.08.2005 - MajoKE Čitatelia: 12511 Strany: 3 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Osminka na cestách
Nie každému je súdené mať dospelý motocykel. Skútristi článkami na túto skvelú stránku veľmi neprispievajú a tak im možno dodám odvahu.
24.06.2005 - MajoKE Čitatelia: 15064 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Košice - Budapešť
Pomaly ďalej zájdeš... , hovorí stará múdrosť, ale rýchlejšie si tam skôr.
Niežeby som nebol ďalej z domu, ale na dvoch kolesách teda nie. A začal som si všímať premávku, aj mimo miest z pozície motocyklistu . A v Maďarsku to teda bolo skvelé.
02.06.2005 - vmax Čitatelia: 17565 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Tip na víkendový mini výjazd Visegrád, Maďarská republika
Dlho sme sa z Paulínkou chystali pozrieť kúsok ďalej od Ostrihomu a ako to už býva muselo to dozrieť .. tak to teda dnes dozrelo!
Trasa bola jednoduchá .. Palárikovo, Štúrovo, Ostrihom, Visegrád a nazad.
Zúčastnení Šuráni - Kawa 750, Mad Gaspar - Suzuki 900 RF a V-Max + Paulínka - Yamaha XJ900S Diversion.
16.05.2005 - marosSV Čitatelia: 12087 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Stakčín tour 2005
Po dlhšom dohodovaní, po všelijakých diskusiách na motoride, po tom, ako nám v jeseni minulého roku nevyšlo počasie na tento výlet, konečne nastal deň „D“, 22.4.2005, keď sme sa mali o 10,00 hod. stretnúť na odpočívadle na Triblavine za Bratislavou. Otázny bol počet účastníkov, nakoľko v posledných dňoch pred výjazdom sa citeľne ochladilo a pršalo. Podľa Iľka cez nás víkend malo byt síce jasno až polojasno, no dosť chladno.
30.04.2005 - Stanley Čitatelia: 13702 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Výlet]

Priaznivci Jawy sa spájajú alebo „Jawa“ celodenný výjazd
Ako každý motorkár aj ja čakám na každý okamih, ktorý môžem stráviť jazdením. Keďže do termínu Jawa stretka bolo ešte niekoľko týždňov riešili sme s Johnym99 čo dovtedy. Vedeli sme, že ešte musíme zájsť Kováčovej dohodnúť podrobnosti s majiteľom kempu. Dohodli sme sa na konkrétnom termíne (24.4. 2005). Samozrejme prečo ísť sami, keď si môžeme urobiť celkom pekný výjazd.
17.04.2005 - MajoKE Čitatelia: 10308 Strany: 2 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Cestovanie v čase.
Zaujímavá rekonštrukcia bojov na Dukle. Hustý a vytrvalý dážď pridal na autentičnosti príbehu, ale znemožnil kvalitnejšie foto.
14.04.2005 - Skarab Čitatelia: 10552 [Mototuristika - Európa - Výlet]

První jarní... Sečská přehrada v okrese Chrudim
Sobota 26.3.2005
Tak už je to tady, podle kalendáře jaro, počasí fantastické, chuť na cestování obrovská....
11.04.2005 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 15657 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Cesta na ďaleký východ
Keď mi Hergi nahlásil servisný výjazd na východ, hneď som vedel aký výlet mám na sobotu naplánovať. Vlastne stačilo zaloviť v PC a otvoriť trasu naplánovanú niekedy na jeseň minulého roku. Vtedy akosi neostal čas na to, aby sme ju s DodoKE-ovcami absolvovali :-(
03.02.2005 - Pilgrim Čitatelia: 36023 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Víkend pri Solinskom jazere
Bola to taká neplánovaná akcia. Proste sme sa ja, syn a motorka prebudili do slnečného sobotňajšieho rána, pozreli na seba a vedeli, že musíme vyraziť. Anywhere...
Predchádzajúce | 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | Nasledujúce

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!