Anketa:
Články - Mototuristika - Výlet
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 301 až 315 z cekového počtu: 323.
03.06.2003 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 23411 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Betliar, Dobšiná, Dobšinská Ľadová jaskyňa
Tip na celodenný výlet z Košíc. Navštívime nádherný kaštieľ, povozíme sa na jednom z najlepších a najkrajších Slovenských kopcov a navštívime jednu z najvýznamnejších ľadových jaskýň na svete.
01.08.2002 - Andre Čitatelia: 6605 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]
"Jednodňová"
Ako to ináč nazvať. Podobá sa to na známu šesťdňovú ako jazdí Katriňák a pod. Ale nešlo tak o pretek ako o obyčajný výlet na ňedeľňajšie popoludnie ktorý sa zmenil na preteky ale s fest búrkou.
23.07.2002 - PetrXJ Čitatelia: 7190 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Alpy a Istria 2002
Za krásneho počasia sme došli prvý deň do kľudného kempu v obci Gössel. Večer nás prišli upozorniť susedia z Holandska, že sa týmto smerom niečo ženie.
02.07.2002 - Hektor Čitatelia: 26572 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]

Motozraz Manínska Tiesňava – sobotňajší výjazd
Tak ako minulý rok aj tento som sa zúčastnil na motozraze v Manínskej Tiesňave. Tentokrát som na ňom už nebol sám. Bola na ňom so mnou aj moja polovička Mirka a kámoš Hendrix na svojej Shadowke.
11.04.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 107712 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Gejzír Herľany - unikát v Európe
28 km východne od Košíc sa nachádza studený gejzír, ktorý je európskou raritou. Podobné gejzíry sú len na Islande. Bol objavený v roku 1870, keď sa správa kúpeľov v Herľanoch rozhodla hľadat výdatnejšie zdroje minerálnej vody. Bol aktivovaný umelo, vrtom hlbokým 404,5 metra.
02.04.2002 - Hektor Čitatelia: 15132 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Horný Šariš - Pieniny
Tip na výlet v okolí Bardejova. Stará Ľubovňa, Ľubovniansky hrad,
Levoča, Spiš...
13.03.2002 - Hektor Čitatelia: 16656 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]
Liptov - Orava
Perfektný výlet v okolí Liptovského Mikuláša. Preveziete sa cez Západné Tatry - Roháče, na Oravu, popod Oravský Hrad až do Nízkych Tatier...
10.03.2002 - Hektor Čitatelia: 16500 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]
Kysuce - Strážovské vrchy
Nádherný motovýlet v okolí Martina. Dá sa toho za jeden deň stihnúť viac ?
08.03.2002 - Hektor Čitatelia: 10613 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]
Gemer
Tip na výlet na východnom Slovensku.
13.11.2001 - Aurel Čitatelia: 11964 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]

Červený Kameň, Pezinská Baba a Malacky, rozlúčka so sezónou 2001
Vynukajúca oddychová trasa v okolí Bratislavy. My sme ju absolvovali ako posledný
výjazd v sezóne 2001. Boli sme pozrieť Červený Kameň a odtiaľ naspať
cez Pezinskú Babu a Malacky.
26.10.2001 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 13196 Strany: 5 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Záver mototuristickej sezóny by MotorideEastSideClub (uzatváranie ciest po vychodňarsky :-)
Prišiel október, s ním aj jeseň a záver motocyklovej sezóny. Ako každý motorkár aj my sme sa rozhodli pre dôstojnú rozlúčku s touto sezónou, ktorá bola pre nás niečím zvláštna. Awia totiž vymenil Simsona za Kawu a ja som si konečne kúpil motorku.
17.10.2001 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 7911 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Môj prvý výlet alebo Tenkrát poprvé :-))
Keďže som ešte so svojim Trhačom nebol na žiadnej ďalekej ceste rozhodol som sa pre rázny krok. V strede týždňa som si vzal deň dovolenky a vyrazil som smer Vysoké Tatry.
06.08.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 13659 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]
Slanské vrchy sa určite oplatí navštíviť...
Tento môj výlet som nijak zvlášť neplánoval, vlastne pôvodne som išiel iba na Dargov, zahrať si s kamarátmi plážový volejbal. Bolo velmi pekné počasie a tak sme sa aj s priateľkou rozhodli, že sa skočíme pozrieť do Zámutova. O tejto zaujímavej dedinke už písal aj Feci a kedže ma to zaujalo a boli sme už dosť blízko tak nebolo nad čím uvažovat...
13.07.2001 - feci Čitatelia: 5991 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]
Výlet za krásami opálových baní
Takže názov je zrejme trocha záhadný, ale vysvetlím to zachvíľu.
Pred pár mesiacmi som navštívil malú dedinku vo vranovskom okrese
zvanú Zamutov (ináč folklórom veľmi bohatá oblasť).
12.07.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 22719 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]
Trenčín - Zaujímavosti blízkeho okolia
Trenčín má vo svojom okolí množstvo zaujímavých pamatihodností, mi Vám prinášame v stručnosti len niektoré z nich...
Predchádzajúce | 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | Nasledujúce
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!