Anketa:
Články - Mototuristika - Výlet
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 301 až 315 z cekového počtu: 329.
19.03.2004 - cabo79 Čitatelia: 9039 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Výlet]

Demänovská dolina
17.máj 2002
Trasa: L. Sliače – Part. Ľupča – Lipt. Mikuláš – Demänová – Jasná (a späť)
Spotreba: 6,5 l
Vzdialenosť: 90 km
Motocykel: Kawasaki GPZ500S
13.03.2004 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8464 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Košičania otvorili sezónu
Tohto roku sa zime nejako nechcelo odísť a tak sa tento víkend Košičania rozhodli, že ju presvedčia...
22.10.2003 - rootan Čitatelia: 5775 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Bagrovisko a Kojšovka
Pár foto z našich výletov na bagrovisku a na kojšovej holi zo septembra 2003.
09.10.2003 - Peter Fischer Čitatelia: 16742 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Krátka správa o návšteve Osvienčima (PL)
Ako je u nás dobrým zvykom, počas sviatkov 29. 8. – 1. 9. sa s Gabikou znova vyberáme do Tatier, veľmi to obľúbenej našej destinácie. Minulý rok sme si pobyt spestrili výletom do soľných baní v poľskej Wieliczke, tento rok padla voľba na Osvienčim – mestečko, pri ktorom Nemci počas druhej svetovej vojny vybudovali jeden z najväčších koncentračných táborov. Ako inak, ideme na našej Honde CB 500 ’96.
18.08.2003 - TTom Čitatelia: 9902 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Morská otočka (1.–3. 8. 2003)
Kopu žehlenia som opäť odložil. Vo štvrtok som sa rozhodol, v piatok vyrazil. Nešlo o nič. Len vidieť more.
27.06.2003 - bobak Čitatelia: 6417 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]
Manínska Tiesňava 2003
Manínska Tiesňava 30.05. – 01.06.2003
Motozraz Sveta motocyklov
Opäť na scéne
03.06.2003 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 23488 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Betliar, Dobšiná, Dobšinská Ľadová jaskyňa
Tip na celodenný výlet z Košíc. Navštívime nádherný kaštieľ, povozíme sa na jednom z najlepších a najkrajších Slovenských kopcov a navštívime jednu z najvýznamnejších ľadových jaskýň na svete.
01.08.2002 - Andre Čitatelia: 6670 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]
"Jednodňová"
Ako to ináč nazvať. Podobá sa to na známu šesťdňovú ako jazdí Katriňák a pod. Ale nešlo tak o pretek ako o obyčajný výlet na ňedeľňajšie popoludnie ktorý sa zmenil na preteky ale s fest búrkou.
23.07.2002 - PetrXJ Čitatelia: 7282 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Alpy a Istria 2002
Za krásneho počasia sme došli prvý deň do kľudného kempu v obci Gössel. Večer nás prišli upozorniť susedia z Holandska, že sa týmto smerom niečo ženie.
02.07.2002 - Hektor Čitatelia: 26687 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]

Motozraz Manínska Tiesňava – sobotňajší výjazd
Tak ako minulý rok aj tento som sa zúčastnil na motozraze v Manínskej Tiesňave. Tentokrát som na ňom už nebol sám. Bola na ňom so mnou aj moja polovička Mirka a kámoš Hendrix na svojej Shadowke.
11.04.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 107917 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Gejzír Herľany - unikát v Európe
28 km východne od Košíc sa nachádza studený gejzír, ktorý je európskou raritou. Podobné gejzíry sú len na Islande. Bol objavený v roku 1870, keď sa správa kúpeľov v Herľanoch rozhodla hľadat výdatnejšie zdroje minerálnej vody. Bol aktivovaný umelo, vrtom hlbokým 404,5 metra.
02.04.2002 - Hektor Čitatelia: 15197 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Horný Šariš - Pieniny
Tip na výlet v okolí Bardejova. Stará Ľubovňa, Ľubovniansky hrad,
Levoča, Spiš...
13.03.2002 - Hektor Čitatelia: 16819 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]
Liptov - Orava
Perfektný výlet v okolí Liptovského Mikuláša. Preveziete sa cez Západné Tatry - Roháče, na Oravu, popod Oravský Hrad až do Nízkych Tatier...
10.03.2002 - Hektor Čitatelia: 16578 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]
Kysuce - Strážovské vrchy
Nádherný motovýlet v okolí Martina. Dá sa toho za jeden deň stihnúť viac ?
08.03.2002 - Hektor Čitatelia: 10715 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]
Gemer
Tip na výlet na východnom Slovensku.
Predchádzajúce | 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | Nasledujúce
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!