Anketa:
Rodný list. Dieťa: Honda NC 750X DCT 1/2
ZdieľaťPridané: 01.01.2015 Autor: MajoKE
Čitatelia: 40337 [Vaše stroje - Moja motorka]
Otec : Honda NT 700V.
Matka: Honda SW T 600 ABS.
Čo v iných testoch nebolo, postrehy, rady, odporúčania. Píšem to pre mikroskupinku, ktorú táto motorka oslovuje, alebo poškuľujú po automate.
Vždy som mal motorku a skúter, skrátka niečo do mesta a niečo za mesto. Moja výborná Honda NT 700V na každodenné jazdenie v dopravných zápchach nebola ta pravá, ale všetkým kľudným cestovateľom ju vrelo odporúčam. 600-vkový skúter bol v meste kráľom pohodlia a spontánnych štartov, ale nerovnosti a náklon si nerozumeli.
Doma sa stala zrada, manželka si kúpila skúter pre ženy. Ostalo mi len jedno miesto v garáži.
Zrada |
Z veľkého skútra a každodenných jázd po meste mi bolo jasné, že manuálnu prevodovku nechcem a ABS chcem. Prikúpil som bicykel a vyskúšal 5 ročnú Yamahu FJR 1300AS s pár km. Bola skvelá. Nezhodli sme sa na cene. V K-Moto mi umožnili jazdu s Crosstourerom v automate. Super vec, ale nie pre tintítko ako som ja. Skoro 300 kg a ťažisko vysoko. Apriliu Mana som nechcel, na VFR1200 som sa krčiť tiež nechcel. Ostala jediná a s reťazou. NC 750X DCT. Kúpiť v lete 2014 automat nebolo jednoduché, zopár bláznivých jedincov predávali jazdenky o 100 € lacnejšie ako fungle a tie neboli. V septembri som sa dočkal novej mašiny.
Neurazí, ani neočarí. |
Prečo kupovať verziu s manuálom:
- vyrobená v Japonsku ak je to pre teba dôležité,
- máš presne 6790 €,
- chceš ABS a fungla,
- si motocyklista t. j. človek, ktorý ju potrebuje na dochádzanie do práce a má k nej vzťah ako ty k mikrovlnke,
- v blízkosti nie je iný díler,
- plánuješ na nej najazdiť 200.000 km.
Prečo kupovať verziu s DCT:
- vyrobená v Japonsku ak je to pre teba dôležité,
- žiadny skúter nezrýchľuje ako NC750 /možno bláznivé skútrove 850tky/
- žiadny skúter od 300 cm3 nemá takú nízku spotrebu,
- kedykoľvek a nečakane môžeš brzdiť v krízovkách a vždy bude správne „zaradené“
- ľahkosť obsluhy, rýchlosť radenia, vysoká bezpečnosť,
- vždy pevný úchop riadidiel,
- nikdy nezdochne motor,
- kedykoľvek v akomkoľvek jazdnom móde D, S, M do 1 sekundy tam máš kvalt aký chceš, aj s rozdielom dva stupne,
- okamžité navolenie manuálneho režimu,
- nikdy ťa „nevypne“ obmedzovač otáčok, stroj preradí odhadujem za 0,5 sekundy.
- ak máš zaradené „D“ motorka stojí, otočíš plynom a odlietaš z križovatky,
Všetko na dosah. |
Nepodstatné, možno nie práve najbezpečnejšie, ale je taká možnosť:
- v zime použitie akýchkoľvek teplejších rukavíc s ktorými zapneš smerovku,
- ja na výletoch absolvujem túry, možnosť použitia turistickej obuvi - neradíme nohou,
- ja bývam na strmom svahu, na semafóroch používam ručnú brzdu,
- státie na mieste so spolujazdcom, otáčanie vo svahoch, rozbeh, môžeme mať obe nohy na zemi.
Honda NC 750X nie je žiadna krásavica, ale ja osobne mám rád, keď je technika prístupná masám. Dvojspojková prevodovka DCT je za príplatok 800 €, no a motorka priberie 10 kg. Servisná náročnosť DCT je minimálna, olej má spoločný s motorom akurát vymeníš jeden filter navyše každých 24.000 km. Daj si pozor pri kúpe padacích rámov, lebo motorka prv spadne na prevodovku ako na rám, aj originálny.
Ľahko dostupné. |
Poďme jazdiť
Keď nasadne 176 cm človiečik, môže povedať jediné: “Vyrobené pre mňa.“ Posed nie cestovateľsky ležérny, ale aktívnejší približuje sa k motardovému. Štart je rýchly. Ak si predtým vypol motor a bola tam rýchlosť, stroj ju vyradí sám. Ak máš vyklopený bočák, rýchlosť stroj nezaradí. Samozrejme motorku so slabou baterkou neroztlačíš. Presnejšie roztlačíš, ale bude to len kondičný tréning. Asi 2 sekundy po štarte sa automat skontroluje a potom sa môžeš rozhodnúť. Čo chceš:
• D – rýchlosť od 0 po maximálku. O nič sa nestaráš. Stroj radí sám podľa toho ako otáčaš plynom, ak jemne, radí každých 11 km/h. Radí mimoriadne jemne. Nezvyčajné je mať 6tku pri 66 km/h. Kľudne nechá otáčky na 1800 – 2000!!! Ak prudko zvrtneš pravým zápästím do 1 sekundy máš podradené 2 x dole.
Video: Honda NC750X DCT MOD D
• S - rýchlosť od 0 po maximálku. O nič sa nestaráš. Radí však v 3/3 otáčok. Radenie je veľmi rýchle, žiadne cukanie a pád v zákrute nehrozí.
V obidvoch režimoch vieš kedykoľvek prednostne navoliť svoj kvalt a to okamžite tlačidlami
-/+ na ľavej strane.
Video: Honda NC750X DCT MOD S
• M – manuál, radíš ako chceš pokiaľ je to technicky možné. Ak tam zabudneš 2-jku a náhle spomalíš, zastavíš stroj zaradí 1tku. Samozrejme sa chráni proti pretočeniu preradením.
Video: Honda NC750X DCT MOD M
Popis radenia na bežnom motocykli by bol zdĺhavý a všetci ho poznáme. Vyžaduje súhru rúk a nohy, nie vždy sú zuby prevodovky spokojné s tvojím úkonom. Podľa mňa je jednoduchšie stlačiť tlačidlo s chodom 5 mm.
Riadidlá sú široké a v zrkadlách máš ukážkový prehľad. Súčasné NC750 u nás predávané majú štandardne ABS, ale bez CBS v ľudskej reči: nožná brzda brzdí LEN zadné koleso, staršie NC700 mali CBS a vpredu trojpiestik. ABS sa nedá vypnúť bežným spôsobom.
Je to lepšie?
Keď ideš dole svahom po mokrej lúke, chceš aby ti pribrzdilo aj predné koleso, keď chceš brzdiť zadným kolesom? Na krížení električkovej trate s cestou a gumovým podložím si nepraješ duálne brzdy. A čo tak košické chuťovky, nahradiť vyrezaný asfalt vyliatím smoly. Za dažďa šmýkačka ako v zime! Ale je pravda, že na NT 700V som zo 100 km/h na 0 zastavil brzdením len zadnou brzdou na 50 m, samozrejme pribrzďoval aj jeden predný kotúč cez CBS a bolo to detsky jednoduché.
Zvyknúť si na tlačidlové radenie nie je také okamžité ako to publikujú moto redaktori. Mne sa mnohokrát stalo, že keď som ľavým palcom podradil pred križovatkou moja hlava to vyhodnotila ako „smerovkový úkon“ a smerovku som pri odbočovaní nezapol. Keby som mohol ovplyvniť software svojej motorky zmenil by som jediné a to nepustil ju pod 2200 otáčok.
Zdroj DieselStation.com Nádrž je kovová |
Jazdenie po meste.
Je brnkačka, rýchlosť je zaradená a motorka stojí, ruky sú voľné, nádrž je kdesi pod tvojím zadkom, ťažisko je nízko ako na skútri. Ak sa rozhodneš razantnejšie rozbehnúť, tak aj v mierumilovnom režime D stroj radí neskôr. Divil by si sa ako „dlho“ stojí 4 valcová šesťstovka s prekĺzajúcou spojkou na mieste a automat odlieta. Ale ona nám to o 4 sekundy vráti. Jednoducho na automate máš viac času dávať na seba pozor.
Pridané: 01.01.2015 Autor: MajoKE Zdieľať
Súvisiace články:
- Prvé dojmy - Novinky Honda NC750X a Integra - zeON
- Honda predstaví NM4 Vultus 2014 na ComicCon-e Londýne, my sme ju videli už v Španielsku - Awia
- Prvý test: Honda Integra 2014 - skúter alebo motorka? - zeON
- Prvý test: Honda NC750X DCT 2014 – praktický crossover - zeON
- Honda CTX 700 DCT ABS 2014 - Kam to bude, pane? - datadive
- Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin - Herghott
- Známy pracant Honda NC750X v našich neúprosných paprčiach - zvláda naozaj všetko! - Muli
- Test all-roundera za všetky drobné - Honda NC750X DCT (2021) - Herghott
- Najlepší deň v roku - s Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2017 v piesku - Awia
- Honda NC750X 2016 – rande s automatom v Andalúzii - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Honda CL500. CL ako Celkom Lacné
- BMW R 1250 RS, posledný z triedy
- Honda ADV 350, takmer dokonalý skúter - recenzia majiteľa
- Yamaha X-MAX 300. Poctivá 300vka s malými chybami.
- Yamaha NMax 125 a Honda PCX 125. Meranie malých azijských pipíkov.
- Skromný frajer a jeho Yamaha XT660Z Ténéré od 0 km – 140.000km.
- Rumunsky ohník
- Yamaha XT1200Z Super Ténéré - stará dáma na pretrase. Ponížená na asfaltovú turistiku
- Rumunsko a Bulharsko 2016
- Hodená rukavica z aerolinky
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Najsledovanejšie videá:
Tričko Motoride.sk
Vtip
Pridal:
Ocu a odki maš monokeľ pod okom? Ty budzeš mac dva, kedz išče raz tvoja frajirka zapomňe gače u našim auce!!