Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 226 až 240 z cekového počtu: 601.
14.02.2013 - ernesto Čitatelia: 8414 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Sicília 2011
Keď som v marci 2011 skončil v zamestnaní, čakalo ma zjavne zase raz krásne motorkové leto. Jednou z destinácií sa stala aj Sicília. Vyrazil som 2. mája klasicky cez Rakúsko a samozrejme Taliansko. Na Sicíliu som dorazil po piatich dňoch. Môj trip začína v Taormine.
07.02.2013 - Brco928 Čitatelia: 17845 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Ako ma dvaja skútristi na Elefantentreffen 2013 doviedli
Elefantentreffen asi netreba predstavovať, každý vie, že sa jedná o medzinárodný zimný zraz motorkárov v Bavorskom lese asi 30 km od mesta Passau. Teploty pod bodom mrazu nie sú ničím výnimočným a aj tak sa tento rok nazbieralo skoro 4000 účastníkov, ktorí sa nebáli vytiahnuť motorky zo svojej teplučkej garáže.
04.02.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 15392 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Dobrodružné Albánsko na druhý pokus
Kamene, horúčava, Mig-y za plotom, vojaci pred plotom, spanie pod vysokými štítmi hôr aj na úrovni mora, zopár vecí polámaných ale hlavne srdce naplnené ďalšími zážitkami.
31.01.2013 - Peter Fischer Čitatelia: 10384 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Francúzska rýchlovka - cez priesmyky do Le Puy
Keď sme koncom leta 2011 s Mirom klesali poslednými zákrutami rozlúčkového Colle della Maddalena a nechávali za sebou najkrajšiu časť Álp, hovoril som si, že taký vydarený výlet sa už asi nezopakuje. Počasie a okolnosti nám vtedy priali natoľko, že sme sa aj celkom bez slov zhodli kam pôjdeme o rok – predsa preskúmať ďalšie francúzske priesmyky a horské dedinky.
31.01.2013 - Texas Čitatelia: 9216 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Aké to bolo po prvý krát - Rumunsko 2012
Na všetko čo je po prvý krát sa nezabúda. Zostane v spomienkach. A o tie by som sa chcel podeliť. Naše prvé rumunsko - bulharské pastorále.
25.01.2013 - Juraj65 Čitatelia: 8408 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Chmary v sedlách Álp
Alpské cesty a priesmyky ma lákali ešte dávno pred tým ako som sa znovu dostal ku motorke a tak po vlaňajšom skúšobnom výlete do Čiernej Hory som sa spolu so synom Jánom odhodlal vyraziť na západ do výšok východných Álp.
17.01.2013 - eNeM Čitatelia: 8249 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Zimowy motocyklowy zlot pingwina 2013 – Elefantentreffen meets Metal Mulisha
Šťastie, osud, náhoda, či vôľa motocyklových bohov nám v roku 2010 pri mojom prvom Elefante dopriali, aby sme svoje stany zložili vedľa Sebastiana „Hopa“ Gazdu a jeho partiu nám podobne uletených cvokov, ktorí toto podujatie organizujú.
02.01.2013 - corvette Čitatelia: 16616 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Romanien tour 2012 - rumunská desiatka
Všetko to pre mňa začalo jednou súkromnou správou na MR od Maťa, ktorý mi písal či sa nechcem pridať k ich výprave do Rumunska. Medzitým som sa na motoridáckej akcií v Jelke stretla s Maťom a jeho partiou aj osobne a bolo jasné, že patrím k nim.
23.12.2012 - MajoKE Čitatelia: 19658 Strany: 6 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

96 hodín
Na tento výlet potrebujeme 5 stovák €, 4 dni voľna, dotkneme sa 3 morí na 2 kolesách a 1 motocykli.
17.12.2012 - Durcot Čitatelia: 5088 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

TransKarpatia 2012 cestopisný článok
Rozprávanie o mototuristike po ukrajinských Karpatoch.
14.12.2012 - eNeM Čitatelia: 12820 [Mototuristika - Európa]

Kawasaki GTR 1400 - Lignje na žaru, alebo ako som sa stal rušňovodičom
Milý denníček, tento víkend mám za sebou úplne nový zážitok. Vyskúšal som si niečo, čo som ešte nedávno vehementne odmietal. Vravel som si, že takýto špás pre mňa nie je. Ale ľudia sa menia a občas experimentujú aj mimo rámec svojich zabehnutých chodníčkov. ol.
13.12.2012 - mpbaxxter Čitatelia: 7180 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Rakúsko-taliansky výjazd 2012
Sobota 1. septembra. Pre niekoho koniec prázdnin, pre mňa začiatok naj dovolenky. Pred sebou týždeň v Rakúsku a ďalší týždeň v Taliansku.
05.12.2012 - bubo008 Čitatelia: 21119 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Rumunský poriadok, Grécka pracovitosť a Kosovský blahobyt
Grécko koncom augusta. Tak znela moja výzva na Motoride, ktorou som lákal záujemcov o túto obľúbenú destináciu. Potreboval som spoločnosť. Môj stály parťák, švagor Maťo, si totiž v detskom tábore, nad ránom, odfaklil z prsta pri krájaní slaninky a nemohol viac stláčať spojku.
26.11.2012 - Ivan Sklenár - ivanxr125l Čitatelia: 5241 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Video: Krátky film Albánsko 2012
V poriadnych horúčavách sme sa vydali do krajiny na juhu Balkánskeho poloostrova aby sme si fajnovo zajazdili, videli zaujímavé miesta, spoznali nových ľudí, krajinu...
15.11.2012 - Durcot Čitatelia: 5493 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Video: Krátky film TransKarpatia
Ako dvaja zelenáči bojovali v ukrajinských Karpatoch.
Predchádzajúce | 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | Nasledujúce
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!