Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 106 až 120 z cekového počtu: 598.
20.10.2015 - 69Dodik69 Čitatelia: 6695 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

S Jawou k Delte Dunaja 2015
Cieľom našej cesty tentokrát nebolo ani tak poznanie krajiny, na to sme tu boli už pred rokom. Áno, Rumunsko sa nám páči a dosť, ale teraz sme sem prišli kvôli tomu, aby sme zistili ako a či vôbec sa dá dostať popri Dunaji skrz jeho rozľahlú deltu až k Čiernemu moru. Celé sme to ešte okorenili tým, že sme šli celá partia výhradne na Jawách.
07.10.2015 - sorentto Čitatelia: 14300 Strany: 6 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Moldova Merlot Tour 2015
Cestou-necestou po rumunských hradoch až do moldavských vínnych pivníc Cricova a zas domov...
30.09.2015 - satos Čitatelia: 5602 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Ukrajinská jednohubka III. – Polonina Boržava
Prvé dojmy z Boržavy: Obrovská, Mohutná, Nádherná
23.09.2015 - pebro Čitatelia: 15673 Strany: 5 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Cestopis: Balkánsky okruh 2015 (+ recenzia Dunlop TrailSmart)
Dňa 17.6.2015 sme na motoride.sk uverejnili článok Balkansky okruh 2015, čím sme sa zaradili do súťaže o testovanie nových papučiek Dunlop Trailsmart. Teraz si môžete pozrieť náš cestopis a podelíme sa aj o skúsenosti s pneumatikami...
23.09.2015 - erbe Čitatelia: 15143 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

MiniBalkanTrip 2015
Vyraziť na tento výlet som sa rozhodol doslova zo dňa na deň. Jeden deň som si určil smer a pohľadal nejaké zaujímavé miesta, cesty a skrátka premyslel koncept, druhý deň pripravil motorku a tretí som vyrážal.
07.08.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4722 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Ako GéeSo hľadalo sneh a ja huňatého bobra
Jakživ som nevidel bobra, myslím bobra vo voľnej prírode. A radšej to hneď spresním, aby nedošlo k omylu. Bobor zviera, nie ten iný druh, tých som voľných videl dosť. Takže šup na motorku a hajde smer Poľsko, lebo tam vraj sú.
03.08.2015 - Fonzy Čitatelia: 10577 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Ako som to spravil ja, alebo splnený sen
Sen sa stal realitou a z diváka je filmový hrdina, ktorý žije svoj sen.
02.08.2015 - ulltraa Čitatelia: 8591 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Naša prvá Alpovačka, jún 2015
Je streda, deň voľna pred dlhoočakávanou dovolenkou. Našou cieľovou destináciou je Rakúsko, najmä oblasť Korutánska. Už sa nevieme dočkať, kedy vyrazíme.
30.07.2015 - satos Čitatelia: 10500 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Rumunsko 2015 – cesta do Raja
Rumunsko si zaslúži prívlastok „Ráj“. Necesty, moderne off road, tam vedú...
30.07.2015 - MajoKE Čitatelia: 31483 Strany: 8 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Každý chlap by tam mal ísť, každý otec so synom tam musí ísť
A v bruchu lietajúcej veľryby si bol? A 90 ročný Aston Martin si počul? A v kokpite TU 144 si sedel? A dotkol si sa predmetu, ktorý bol v kozme?
27.07.2015 - Pepe147 Čitatelia: 15381 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Môj splnený sen o Nórsku - Nordkapp
Dlho vysnívanú cestu na sever som začal plánovať potom, čo manželka nastúpila do novej práce a teda nemala nárok na dovolenku. Preto spoločná rodinná dovolenka k moru sa na tento rok odložila. Po zasadnutí rodinnej rady sme sa s manželkou Ivou rozhodli, že teda ja tento rok idem sólo Nórsko, Nordkapp a tak ďalej...
20.07.2015 - peter3401 Čitatelia: 10431 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Rumunský motodenník 2015
„ ... žiadny hotel, penzion, chata, proste absolútne nič. V lesoch sa rýchlo zotmelo a nikde nikto. Žiadne svetlo navôkol – absolútna tma v strede Karpát o pol jedenástej v noci. Keby brácho povedal – „vieš čo? serme na to a poďme späť“, tak sa ani nepýtam kam. Dám do GPS-ka Žilina a už sa nikdy nevrátim.
16.07.2015 - erbe Čitatelia: 22158 Strany: 5 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

North moto trip 2015
19 dní na ceste severnou európou. Severne Pobaltím, Ruskom popri Bielom mori, tesne pod Barentsovým morom prechod do Nórska, ktorým som chcel popri pobreží precestovať až na juh a následne sa vrátiť do strednej Európy. Ako to celé dopadlo ?
11.07.2015 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9999 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

BMW Motorrad Days 2015 - Garmisch-Partenkirchen
Priamo pod Zugspitze, najvyšším vrchom Nemecka sa každoročne stretávajú priaznivci značky BMW. Tohto roku sme sa tam šli pozrieť aj mi a prinášame vám bohatý fotoreport aj s videami.
18.06.2015 - bubo008 Čitatelia: 4371 [Mototuristika - Európa - Plánované]

Dunlop TrailSmart otestujem v krutém severním větru
Dobrá guma je na nezaplatenie. To že je zlá si uvedomíš, až keď všetko praskne. A potom je prúser....
Predchádzajúce | 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | Nasledujúce

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!