Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 6211 až 6225 z cekového počtu: 8722.
28.10.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4736 [Šport - Motocross]

FIM Mistrovství světa FMX „NIGHT of the JUMPs“
Závod oficiálního Mistrovství světa ve Freestyle motocrossu v ČR se již nezadržitelně blíží!!! Premiéra DOUBLE BACKFLIP na motorce v Čechách - dvojité salto vzad i s motorkou přiletí do Ostravy předvést Scott Murray USA
27.10.2009 - Cacao Čitatelia: 6357 [Bleskovky - Novinky]

Video: Honda CB1100 ide do výroby
Honda nedávno potvrdila, že retro-naháč CB1100 ide do výroby. Zatiaľ iba pre japonský trh.
27.10.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5239 [História]

Rally Dakar ročník 1991 - Stephane víťazí
Citroen začal tam kde Peugeot skončil. Francúzskemu výrobcovi áut sa podarilo vyhrať vďaka utečencovi z Peugeotu.
27.10.2009 - Mitja Čitatelia: 10229 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Sk - Ukrajinsko - Poľská trojka
Na akcii Touratech v Levočskej doline pri pozeraní dobrodružných dokumentov nás to napadlo – skúsiť aspoň malé dobrodružstvo po Ukrajine. Je rozhodnuté. Nájsť informácie o plánovanej oblasti je však nemožné. Neváhame, treba to tam omrknúť na vlastné oči ... v znamení trojky
26.10.2009 - motoracingsk Čitatelia: 4294 [Šport - SuperBike]

WSBK - Portimao - 14.kolo
Superbikový titul pre rok 2009 vybojoval Ben Spies, šampiónom triedy Supersport sa stal Cal Crutchlow. Slováci v pretekoch STK 1000: J. Černý skončil na 24. mieste, T. Krajčí pre pád nedokončil.
25.10.2009 - motoracingsk Čitatelia: 3752 [Šport - MotoGP]

MotoGP - Sepang - 16. kolo
Valentino Rossi získal vďaka tretiemu miestu v dnešných mokrých pretekoch v Sepangu deviaty titul Majstra sveta.
22.10.2009 - Cacao Čitatelia: 5973 [Bleskovky - Novinky]

Yamaha Super Tenere - možno už budúci rok?
Na výstave Tokyo Motor Show v Japonsku sa Yamaha odprezentovala veľmi zaujímavým konceptom s názvom Super Tenere, ktorý už očakávajú asi všetci off-roadovo zameraní dobrodruhovia.
22.10.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 19649 [Testy a predstavenia - Test]

Veľký alpský porovnávací test - 4. časť - Záver a zhodnotenie
A máme tu rebríčky, čísla a verdikty.
22.10.2009 - patriklevicky Čitatelia: 3909 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

Jesenný PIONIER CROSS - 25.10.2009
Tak a je to jasné!!! Pre nezjazdnosť trate vplyvom silného dažďa sme
tradičný jesenný PIONIER CROSS, ktorý sa bude konať na vynovenej trati
v areáli miestnej strelnice vo Vieske nad Žitavou, presunuli na nový termín.
Čaká na vás rozšírená a zrýchlená trať, pečené klobásky, varené víno,
plne vybavený bufet a samozrejme tombola so zaujímavými cenami.
21.10.2009 - Cacao Čitatelia: 5254 [Bleskovky - Predstavujeme]

Honda VFR1200F oficiálne video
Niet veľmi čo písať, všetko nájdeš v predchádzajúcom článku Nová Honda VFR1200F odhalená. Teraz si hlavne vychutnaj novú VFR1200F v pohybe a zvuk jej V4 motora.
20.10.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9456 [Šport - Motocross]

Sony Ericsson Freestyle Motocross opäť na Slovensku
Freestyle motocross si na Slovensku získava čoraz viac fanúšikov o čom svedčí fakt, že už po tretí raz sa v košickej Steel aréne bude konať známa akcia Sony Ericsson Freestyle Motocross.
20.10.2009 - Cacao Čitatelia: 9883 [Bleskovky - Novinky]

Konečne poriadny jednostopý Ural - model ST
Že by sme sa konečne dočkali konkurencieschopného stroja aj z ruských rúk? Na scénu by sa mal začiatkom budúceho roka dostať nový model s označením ST. Prinášame zopár základných info.
19.10.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11647 [Bleskovky - Predstavujeme]

Video: Trailer Mongolsko 2009
Počas tohto leta ste mohli na motoride.sk sledovať výpravu MONGOLSKO 2009 naživo. Chalani už pripravili prvý video zostrih.
19.10.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7131 [Novinky - Pozvánka]

Zmena termínu: DUCATI SLOVAKIA a ERES–RACING na SLOVAKIARING-u!
Vzhľadom na nepriaznivé počasie, ktoré na Slovensku momentálne panuje, sa plánovaná akcia DUCATI SLOVAKIA v spolupráci s ERES–RACING na SLOVAKIARING-u presúva na nový termín.
19.10.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5413 [Šport - Šesťdňová]

Šesťdňová 2009 skončila - Slovakia junior trophy team na 9. mieste
Dnešným záverečným šiestym dňom sa v portugalskom meste Figuera da Foz skončil 84. ročník Medzinárodnej šesťdňovej motocyklovej súťaže ISDE 2009. Po náročných piatich súťažných dňoch jazdci absolvovali v šiesty deň tradičný motokros, ktorý sa jazdil na vynikajúcej motokrosovej trati, kde prebiehajú i MS v motokrose.
Predchádzajúce | 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 | Nasledujúce
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!