Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1291 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31529
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18441)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13088)

Články - Najnovšie Články

Zobrazujem články 6331 až 6345 z cekového počtu: 8722.

05.08.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7339 [Bleskovky - Novinky]

-

Pozvánka: Podjavorinský okruh 8. - 9. augusta 2009

V Novom Meste nad Váhom sa znova usporiada podujatie seriálu majstrovstiev Európy historických motocyklov a sajdkár v jazde pravidelnosti - O cenu Jána Horvátha, ktoré sa uskutoční na obnovenom Podjavorinskom okruhu v Novom Meste nad Váhom 8.-9. augusta 2009.

 

05.08.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5565 [Novinky - Čo nového v tlači]

-

Svet motocyklov – 08-09/2009

Slnko, motorka a letné dvojčíslo Sveta motocyklov – skvelá trojkombinácia na tú pravú letnú náladu. Už koncom júla hľadajte v stánkoch, na čerpacích staniciach a u vybraných predajcov Svet motocyklov 8-9/2009.

 

05.08.2009 - Juraj Odin Klačko Čitatelia: 43400 [Testy a predstavenia - Test]

-

Test Honda VTR 250 - malé šikovné športové véčko

Honda VTR 250 sa mi dostáva do rúk po nie zrovna málo kilometroch strávených v sedle CBF 125-ky. Obe sú to Hondy, objemovo je to takmer presná polovica (veď 1 ccm je vážne iba o chlp), bude skutočne aj faktor jazdeckého zážitku "krát dva"?

 

05.08.2009 - DuriGiba Čitatelia: 5738 [Novinky - Pozvánka]

-

Pozvánka: ATV EXTREME CUP - Veľké Ozorovce 29.08.2009

1. ročník amatérskeho preteku štvorkoliek

 

05.08.2009 - PeterKeke Čitatelia: 23728 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Keeway Exceed 200 po 10 000 kilometroch

Keeway Exceed je veľmi jednoduchý ľahký motocykel pre začínajúceho jazdca, vhodný hlavne na presuny po meste, ľahšom teréne ale zvláda aj dlhšie jazdy pri spoznávaní okolia.

 

02.08.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 8131 [História]

-

Dakar „Výzva pre tých čo idú, sen pre tých ktorí ostali za“ Ročník 1978/79

Táto séria článkov sa bude venovať histórii rally Dakar. V skratke priblíži zaujímavé momenty, trasu a umiestnenie jazdcov rok po roku. Takže poďme pekne po poriadku.

 

02.08.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3479 [Šport - Cestné Motocykle]

-

Michal Puškár vybojoval šiesty titul majstra Slovenska

Počas uplynulého víkendu sa na chorvátskom okruhu Grobnik v blízkosti mesta Rijeka konalo ôsme podujatie UEM Alpe Adria šampionátu v cestných pretekoch motocyklov, ktorého súčasťou sú aj majstrovstvá niekoľkých krajín vrátane Slovenska.

 

30.07.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 21385 [Testy a predstavenia - Test]

-

Honda CBR 600RR C-ABS 2009 - šesťkilo na každý deň

Sú to dva roky, čo sme mali RR-kové šesťkilo naposledy na test a sú to dva mesiace, čo som novú RR-ku preháňal v daždi na okruhu v Brne. Teraz ju mám však úplne pre seba, žeby cesta do minulosti?

 

30.07.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7971 [Šport - SuperMoto]

-

Supermoto Prešov 2009

Takže je za nami ďalšie kolo MMSR, ktoré sa tento krát konalo na východe. Jazdecké pole s priemernou účasťou v jednotlivých kategóriách a triedach privítalo aprílové počasie, ktoré už od soboty bolo značne premenlivé a sobotňajším lejakom počas tréningu tak definitívne zmarilo niekoľko týždňové úsilie organizátorov s prípravou terénnej časti.

 

28.07.2009 - Mishko Čitatelia: 34101 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Grossglockner a Hitlerovo „Orlie hniezdo“

Výlety do Rakúska sú pre motorkárskeho turistu vždy príjemným zážitkom – kvalitný asfalt a nádherná scenéria Álp sú overenou zárukou nezabudnuteľných spomienok. Nakoľko sa o najvyššej horskej ceste v Európe toho popísalo už viac než dosť, budem sa obšírnejšie venovať druhej časti nadpisu.

 

27.07.2009 - motogpsk Čitatelia: 3167 [Šport - MotoGP]

-

V Doningtone sa zrodilo prvé víťazstvo Doviziosa v triede MotoGP

Andrea Dovizioso si v britskej GP v Donington Parku v pretekoch plných zvratov vybojoval po skvelom výkone svoje premiérové víťazstvo v kráľovskej triede MotoGP.

 

27.07.2009 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 16865 [Testy a predstavenia - Test]

-

SMC versus závoďák

Dilema. Síce ste sa možno rozhodli, že vaša ďalšia motorka bude supermoto. Ale aká? „Heavy duty“ alebo závoďák?

 

27.07.2009 - Cacao Čitatelia: 13691 [Bleskovky - Novinky]

-

Hojdací koník tak trochu inak

Správne vedenie svojich detí je dôležité už v útlom veku. To si uvedomuje aj chlapík, ktorý postavil takúto alternatívu svojmu synátorovi.

 

23.07.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3012 [Bleskovky - Novinky]

-

Zelená na semaforoch bude blikať

Na bratislavských semaforoch otestujú to, čo už roky funguje v iných slovenských mestách a v zahraničí - blikajúcu zelenú.

 

22.07.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 17212 [Testy a predstavenia - Doplnky]

-

Test: Navigácia Garmin zūmo 660 - 1. časť: Predstavenie a montáž

Dva roky po teste GPS navigácie Garmin zūmo 550 sa mi do rúk dostáva nasledovník tohto modelu nové zūmo 660. Poďme sa na neho pozrieť podrobnejšie.

 

| 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 |

Motozem

Vespa

HD-side-06-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »