Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 6646 až 6660 z cekového počtu: 8722.
01.12.2008 - Cacao Čitatelia: 24816 Strany: 4 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Novinky 2009 v triede naked bike, 2. časť
Pred niekoľkými dňami sme predstavili prvú polovicu štartového poľa naháčov na nadchádzajúcu sezónu. Okrem mierumilovnejších jedincov tu máme aj radikálnejšie vecičky, na ktoré hodíme očkom teraz.
29.11.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 18651 [Bleskovky - Novinky]

Pozvánka: Mikuláš na motorkách 2008 v Bratislave, Košiciach, Trnave na Záhorí aj na Spiši!
Mikulášskych jázd a akcií je čoraz viac. Pozri si prehľad toho, čo nás čaká tento rok...
28.11.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6726 [Novinky - Čo nového v tlači]

Motohouse 12 / 2008
Toto je to
najprestížnejšie
motocyklové derby
roka. Je to ako
Chelsea proti
Arsenalu, Sparta proti
Slávii, Kremienok
proti Chocholúšikovi
– proste to NAJ!!!
Viac už na tejto
planéte jednoducho
nehľadajte…
27.11.2008 - sidi24 Čitatelia: 18706 [Novinky - In Memoriam]

In Memoriam- Paľo Kentoš
V piatok 29. 8. 2008 meste Vranov nad Topľou pri Gasmonte sa stala tragická dopravná nehoda, pri ktorej dobilo srdce nášmu kamarátovi Paľovi Kentošovi.
26.11.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 23884 [Bleskovky - Novinky]

Slovakiaring - okruhu na Slovensku sa dočkáme možno skôr ako sme si mysleli
Neďaleko obce Orechová Potôň (okres: Dunajská Streda) sú už práce v plnom prúde. O novom okruhu sa už dostali info na niektoré fóra v zahraničí.
26.11.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4412 [Novinky - PR článok]

Vianoce s Touratechom!
V týchto dňoch sa s nami definitívne rozlúčila sezóna 2008 a aj tí najvytrvalejší odložili svoje motorky na zimný spánok.
24.11.2008 - Cacao Čitatelia: 18031 Strany: 4 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Novinky 2009 v triede naked bike, 1. časť
Každý výrobca motoriek si vie zrátať 1+1 a investícia do triedy naháčov a polonaháčov sa v žiadnom prípade nejaví ako peniaze vyhodené do "luftu". Najmä v čase, keď sú najpredávanejšími strojmi a nekupujú si ich len "praví" motorkári, ale aj bežní civilisti na dochádzanie do práce alebo len tak pre potešenie a víkenové povozenie.
24.11.2008 - egres2 Čitatelia: 7380 [Novinky - Oznam]

Petícia za odstránenie diskriminácie majiteľov motocykla pri tvorbe ceny PZP
Ceny PZP nás mnohých trápia. Pred pár dňami ma ale oslovil jeden z nás, egres2, ktorý sa rozhodol v danej veci podať petíciu.
24.11.2008 - WILLY Halmeš - blekac Čitatelia: 7694 [Šport - Ostatné]

ETOP Pionier cup 2008/2009
Aj túto zimu sa budú blázni na pekáčoch pretekať neďaleko Nitry.
24.11.2008 - Nagel Čitatelia: 14442 [Vaše stroje - Moja motorka]

YUKI Twinsport - motocykel, ktorý som pôvodne ani nechcel
Ako pomerne stály čitateľ tohto serveru, ktorý sa občas zapojí do hodnotenia nejakého článku, som sa po dlhom váhaní rozhodol, že tu predstavím svoje skúsenosti s motocyklom YUKI Twinsport.
24.11.2008 - preboha Čitatelia: 17537 [Technika - Dobré Rady]

Zváranie plastových dielov zase trochu inak
Článok, ktorý ponúka zopár základných informácií k oprave plastových dielov.
21.11.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9996 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Jesenná XL Rally 2008, alebo ako som zobral hrošíka do blata
Jesenná rozlúčka zo sezónou v štýle XL. Ťažké endurá znovu v akcii, termín 1. november sľuboval kopu blatistej zábavy na trati dlhej viac ako 150 km.
21.11.2008 - marek750 Čitatelia: 11576 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Chko Latorica
Južný Zemplín je veľmi pekný kraj.
21.11.2008 - Imortal67 Čitatelia: 12934 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda VTX 1300R
Keď sa sen stal skutočnosťou...
19.11.2008 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 12417 Strany: 5 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Novinky 2009 v triede superšport
Rok 2009 bude v superšportoch tak trochu špeciálny. Okrem tradičnej dvojročnej obmeny modelov niektorých japonských značiek pribudne ďalší štvorvalec. Z Európy!
Predchádzajúce | 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 | Nasledujúce
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!