ISSN 1336-6491 | Online: 1977 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31576
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18459)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13117)

Články - Najnovšie Články

Zobrazujem články 7186 až 7200 z cekového počtu: 8722.

27.09.2007 - ofca Čitatelia: 10393 [Mototuristika - Slovensko - Cestopis]

-

Malé kubatúry, veľké výlety alebo na 125 ccm do Tatier

O tom, ako išli traja adolescentní výletníci na 125-kách do Tatier.

 

26.09.2007 - Brambo Čitatelia: 3204 [Šport - MotoGP]

-

MotoGP 2007 – 14 – Portugalsko, Estoril, 16. 9. 2007, Rossi je späť

V Estorile zvíťazil Valentino Rossi, Alvaro Bautista a Hector Faubel.

 

26.09.2007 - Winnetou Čitatelia: 5021 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

-

Extreme performance bike weekend - Santa Pod

Štvrť míle na anglický spôsob, Santa Pod raceway.

 

26.09.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 12415 [Novinky - Oznam]

-

Rozhovor s najlepším slovenským stuntriderom Dixom

Prezývka Dixo je známa asi každému normálnemu slovenskému motorkárovi. Tým mladším možno ani veľmi nie, lebo najlepšie veci ukázal pár rokov dozadu, ale to nič nemení na tom, že má veľkú zásluhu na dobrej reprezentácii slovenského stuntridingu v zahraničí a ani na tom, že je to správny pohodový chalan.

 

25.09.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 32147 [Testy a predstavenia - Test]

-

Vyskúšali sme off-road novinky KTM pre rok 2008

Uplynulý víkend prebehli testovacie dni nových off-road modelov KTM na trati v Lorinčíku neďaleko Košíc.

 

24.09.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 28144 [Testy a predstavenia - Test]

-

Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

Dobré veci bývajú až na koniec? Áno, v tomto prípade to tak bolo.

 

23.09.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7447 [Šport - Enduro]

-

Finále ME enduro – medaila pre Slovensko!

Počas tohto víkendu vyvrcholil tohtoročný seriál Majstrovstiev Európy štvrtým podujatím v Poľsku (Sidkówka-Noviny).

 

20.09.2007 - sparks05 Čitatelia: 11256 [Mototuristika - Slovensko - Cestopis]

-

Simson tour 2007

Pôvodne sme plánovali vyraziť 20. 8., lenže nám počasie neprialo. O čo vlastne ide? Výlet po celom Slovensku na našich mašinách – Simsonoch. Čo je Simson asi netreba písať, ale aspoň ozrejmím, že sa jedná o dvojtakt s objemom 49 ccm (sparks) a 60 ccm (lukipuki).

 

20.09.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 16166 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

Custom Chrome eastern Europe party, na ktorej sme vyskúšali H-D Night Rod Special a V-Rod

V sobotu 15. 9. prebehla v trnavskom Bikerscentre zaujímavá čoprácka ekšn s dlhokánskym názvom Custom Chrome eastern Europe party.

 

20.09.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9241 [Šport - Enduro]

-

Rozhovor: Ivan Jakeš nielen o Hungarian Baja 2007

Keďže Ivan Jakeš sa momentálne fláka niekde v dunách marockej púšte a do mojej poštovej schránky neprišlo od neho očakávané CD s fotkami z preteku Hungaian Baja, zverejním aspoň rozhovor.

 

19.09.2007 - Puco Čitatelia: 5266 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

-

Zraz Moto Guzzi, 14 - 16. 9. 2007

Ako to už býva, neplánované veci bývajú väčšinou dobré, tak ani ja som tento zraz neplánoval. Dokonca som ho nemal ani v kalendári. Ako k tomu teda vlastne došlo, ako sa to mohlo stať? Nuž...

 

18.09.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6990 [Novinky - Pozvánka]

-

Testovacie dni KTM 22 - 23. 9. 2007 - Lorinčík

Ready to Race? - si pripravený závodiť. KTM je a ak máš záujem príď si vyskúšať off-road novinky na trať v Lorinčíku neďaleko Košíc.

 

18.09.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8352 [Novinky - Pozvánka]

-

Cassovia cup Družstevná pri Hornáde 23.9.2007

KS MOTO TEAM pozýva všetkých priaznivcov terénnych motocyklov na Cassovia cup Družstevná pri Hornáde.

 

17.09.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 22253 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Ukrajina 2007 alebo do tretice všetko dobré

Možno aj preto mi teraz s odstupom času a z pohodlia domova vŕta v hlave myšlienka vyraziť do Komzomoľsku ešte raz naľahko... Okrem toho sme mali v pláne návštevu okolia Rachiva a Hoverly, ktorá nám kvôli technickým problémom nevyšla. Takže dôvodov pre návrat do zakarpatsej oblasti je viac.

 

13.09.2007 - MajoKE Čitatelia: 14285 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Ako som odišiel na mesiac...

Kalendárny samozrejme. Keďže Slovensko nie je Japonsko a ja nie som Japonec, zobral som mesiac dovolenky, sadol na Fazera a odišiel. Japonskí workoholici si dovolenku neberú, čo keby to fungovalo bez nich? Budú zbytoční?

 

| 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 |

Motozem

HD-side-06-2025

Vespa

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »