ISSN 1336-6491 | Online: 2612 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31714
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18527)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13187)

Články - Najnovšie Články

Zobrazujem články 8476 až 8490 z cekového počtu: 8726.

17.12.2002 - siemens Čitatelia: 16504 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Země kontrastů a improvizace – Zakarpatská Ukrajina očima motorkáře

Krátká informace o cestě pěti lidí na čtyřech motocyklech do země kontrastů a improvizace...

 

09.12.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7832 Strany: 2 [Novinky]

Výzva pre motorkárske organizácie v kandidátskych krajinách, ktoré čoskoro vstúpia do Európskej únie

V posledných dňoch MotoRide.sk kontaktovala FEMA Federácia Európskych Motocyklových Asociácií, ktorá zoskupuje motorkárske organizácie v Európe a požiadala nás, aby sme zverejnili nasledujúci článok.

 

02.12.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8036 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Náhle znovuzrodenie značky Vincent

Legendárne motocykle Vincent sa prestali vyrábať koncom roka 1955. Po viac ako štyridsiatich rokoch sa Bernard Li pokúša vdýchnuť tejto značke nový život. Predstavujeme Vám prvý prototyp Vincent Black Lightning S.

 

28.11.2002 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 9838 [Testy a predstavenia - Test]

-

Test Interkomu po 1500 km

Určite to všetci, ktorí jazdíte so spolujazdcom, poznáte. Dorozumievanie so spolujazdcom počas jazdy otáčaním hlavy, ukazovaním rukami či zvýšeným hlasom môže byť občas nepríjemné ba až nebezpečné. K zvýšeniu bezpečnosti počas jazdy môže prispieť, pre niektorých možno
zbytočná vec, interkom. Ide o jednoduché dorozumievacie zariadenie medzi jazdcom a spolujazdcom (v najjednoduchšom prevedení) ale aj medzi posádkami dvoch a viacerých motocyklov (pri použítí základne s rádiovým signálom).

 

19.11.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 17131 [História]

-

Vincent HRD - Najrýchlejšie sériové motocykle svojej doby...

V jedno chladné pondelkové ráno 13. septembra 1948, Rollie Free prekonal Americký motocyklový rýchlostný rekord, keď dosiahol rýchlosť 150,313 míľ za hodinu (241,85 km/h) s prvým pretekárskym motocyklom Vincent HRD Black Lightning. Pokus sa odohral na soľných rovinách Bonneville v Utahu.

 

15.11.2002 - Hektor Čitatelia: 22730 [Novinky - Oznam]

Odpoveď Prezídia Policajného zboru v Bratislave na Motorkársku petíciu

Na začiatku sezóny 2002 sme sa na Vás obrátili so žiadosťou o pomoc pri prvej petičnej akcii týkajúcej sa zvýšenia rýchlostného limitu na diaľniciach pre motorkárov na 130 km/hod. Petičná akcia prebiehala po celom Slovensku v 23 motoshopoch a tiež na niektorých motoakciách. V týchto dňoch došla odpoveď z Prezídia Policajného zboru v Bratislave na náš podnet. Odpoveď posúdte sami....

 

12.11.2002 - Dadi Čitatelia: 11799 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

MZ 1000S - Hviezda sa zrodila...

MuZ alebo, Mottorrad und Zweiradwerks, ako bola firma premenovaná po opätovnom zjednotení Nemecka, má korene v Dampf Kraft Wagen (DKW). Bol to najväčší svetový výrobca počas 30-tych rokov. Teraz sa MuZ vracia medzi výrobcov “veľkých“ motocyklov dvojvalcovým modelom MZ 1000S.

 

05.11.2002 - sita Čitatelia: 8635 [Šport - MotoGP]

-

Majstrami sveta Vincent, Melandri a Rossi

Rossiho historické rekordy - 355 bodov a 15 pretekov bez prerušenia na stupňoch víťazov

 

30.10.2002 - Zeno Čitatelia: 9075 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Hortobagyi tour

Všetko sa začalo ešte na jar, keď som v posilovni rehabilitoval pokazenú nohu z endura.

 

27.10.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 21301 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Aprilia vdychuje Moto Guzzi nový život - koncept MGS/01

Investície Aprilie do Moto Guzzi začnú pravdepodobne prinášať ovocie v roku 2004 ...

 

27.10.2002 - sita Čitatelia: 7574 [Šport - Enduro]

Na Slovensku po 14 rokoch opäť Šesťdňová

P. Lazar: "Na Kongrese v Prahe sme sa dohodli aj na väčšom sprofesionalizovaní endura"

 

25.10.2002 - sita Čitatelia: 5850 [Šport - MotoGP]

-

Rossiho 50. triumf v kariére

Výsledky GP Austrálie v triede MotoGP

 

25.10.2002 - sita Čitatelia: 7060 [Šport - GP 250]

-

Melandri najmladším majstrom sveta

Výsledky GP Austrálie cestných motocyklov - kubatúra do 250 cc

 

25.10.2002 - sita Čitatelia: 6686 [Šport - GP 125]

Poggiali víťazom GP Austrálie do 125 cc

Výsledky GP Austrálie cestných motocyklov - kubatúra do 125 cc

 

23.10.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 92666 Strany: 5 [Technika - Úpravy motocyklov]

-

Prestavba Simson S51 Enduro na 70 ccm

Je to neuveriteľné ako ten čas letí. Tento článok som chcel napísať hneď po prestavbe. Odvtedy však uplynuli už dva roky a Simson vystriedali ďalšie dve motorky. Našťastie viacerí majitelia Simsonov prejavili záujem o túto prestavbu tak som sa konečne dokopal zdokumentovať ju...

 

| 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 |

Kawasaki Good Times Tour

yamaha_tour-side-05-2025

Triumph-side-07-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »