Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 8641 až 8655 z cekového počtu: 8726.
06.11.2001 - feci Čitatelia: 6576 [Šport - GP 125]

Veľká cena Brazílie, 125ky: Poggialy novým svetovým šampiónom
Youichi Ui odjazdil veľkú cenu Brazílie excelentne, aj napriek neustálemu útočeniu
Taliana Simone Sannu a bolo to už jeho 6. výťazstvo túto sezónu. Nakoniec sa však
najviac tešil Manuel Poggialy, ktorému piate miesto stačilo na jeho 1. titul majstra
sveta...
26.10.2001 - Bagira Čitatelia: 25445 [Vaše stroje - Moja motorka]

Jawa 350/632
Konečne som sa prinútila napísať pár riadkov o mojom miláčikovi - o mojej mašinke. Ak máš chuť tak klikni a dozvieš sa o nej viac.
26.10.2001 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 13527 Strany: 5 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Záver mototuristickej sezóny by MotorideEastSideClub (uzatváranie ciest po vychodňarsky :-)
Prišiel október, s ním aj jeseň a záver motocyklovej sezóny. Ako každý motorkár aj my sme sa rozhodli pre dôstojnú rozlúčku s touto sezónou, ktorá bola pre nás niečím zvláštna. Awia totiž vymenil Simsona za Kawu a ja som si konečne kúpil motorku.
22.10.2001 - maco Čitatelia: 48076 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

SUZUKI GSF 600S - Bandit, YAMAHA FZS 600S - Fazer a HONDA CB 600S - Hornet
U nás (nielen u nás) nepotrebujete jednostopého "svalovca", čo Vás prepraví z jedného miesta na druhé. Nízka hmotnosť, prevádzkové náklady
a obratnosť, to sú len jedny z mála výhod a kvalít, ktoré cestovné motocykle strednej triedy poskytujú.
22.10.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7210 [Šport - GP 500]

Rossi si v Malajzii nazbieral ďalšie body...
Čerstvo korunovaný kráľ šampionátu 500-viek Valentino Rossi vyhral nedeľnajšú Grand Prix
v Malajzii, v preteku, kde jeho najvačší konkurent Max Biaggi znovu spadol.
22.10.2001 - feci Čitatelia: 6812 [Šport - GP 250]

Malaysian GP, 250ky - Katoh sa už z trónu kráľa 250iek nenechá zhodiť
Japonský jazdec na Hodne získal svojím výťazstvom na veľkej cene Malajzie titul majstra sveta v 250kách. Katoh porazil svojho večného rivala Haradu v 20 - kolovom závode dľžky 5,54 km v Sepangu za tropickej horúčavy.
22.10.2001 - feci Čitatelia: 6787 [Šport - GP 125]

Malaysian GP, 125ky - Víťazstvo pre japonca Ui-ho -> koniec snov o titule pre Eliasa
Japonský jazdec teamu Derbi Yuichi Uivyhral v Nedeľu veľkú cenu Malajzie v 125kách
pred svojim hlavným oponentom Manuelom Poggialim so San Marina.
19.10.2001 - maco Čitatelia: 17344 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Mamut žije
Munch Mammut je dielo nemeckej firmy Friedel Munch a je pokračovaním modelu, ktorý bol predstavený v roku 1966. V súčasnosti je Mammut poháňaný,
takisto ako model z roku 1966, automobilovým motorom a bude najväčším a najdrahším motocyklom, ktorý sa dostane do sériovej výroby.
17.10.2001 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 7954 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Môj prvý výlet alebo Tenkrát poprvé :-))
Keďže som ešte so svojim Trhačom nebol na žiadnej ďalekej ceste rozhodol som sa pre rázny krok. V strede týždňa som si vzal deň dovolenky a vyrazil som smer Vysoké Tatry.
16.10.2001 - feci Čitatelia: 6903 [Šport - GP 500]

Qantas Australian 500cc Grand Prix - Zdá sa, že
Valentino Rossi bol korunovaný za vládcu 500-viek v roku 2001, po výťazstve na
najvzrušujúcejšej veľkej cene. V závode, kde sa na čele vystriedalo šesť jazdcov počas
27 kôl, to bol práve ...
16.10.2001 - feci Čitatelia: 6208 [Šport - GP 250]

Qantas Australian 250cc Grand Prix - Katoh opäť bližšie k titulu majstra sveta
Zdá sa, že dobre rozbehnutého Katoh-a už nikto nezastaví na ceste k triumfu v 250kách, keď na veľkej cene Austrálie vyhral už svoju 9-tu veľkú cenu.
16.10.2001 - feci Čitatelia: 5971 [Šport - GP 125]

Qantas Australian 125cc Grand Prix - Štvrté výťazstvo talentovaného japonca...
Japonský jazdec teamu L+M Derbi, Youichi Ui v nedeľu vyhral v sezóne svoju štvrtú veľkú
cenu. Ui sa stal druhým jazdcom, ktorý nejazdí na honde a vyhral na veľkej cene Austrálie.
13.10.2001 - Peter Fischer Čitatelia: 197710 [Technika - Dobré Rady]

Ako uložiť motorku na zimný spánok...
Počasie už naozaj motorkárom nepraje. Chtiac nechtiac je tu koniec sezóny a tak nezabudnite dopriať svojim strojom trochu starostlivosti...
Tak tu je niekoľko rád ako celkom správne uložiť motorku na zimný spánok.
10.10.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 33468 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Honda ST 1300 Pan-European, Pán Turista...
Úzke cesty plné serpentín, od hôr až po diaľnice a všade medzi tým...
Od roku 1991, keď Honda svojím modelom ST1100 nastolila štandard
športovo cestovných strojov, prichádza nový ST1300 Pan Europan, aby bol znovu na
vrchole.
08.10.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7094 [Šport - GP 500]

Rossi siahol víťaztvom v Motegi jednou rukou na trofej
Valentino Rossi, v zaujímavom preteku pripomínajúcom Brno, profitoval z
ďaľšieho pádu Maxa Biaggiho a získal tak pre seba ôsme víťaztvo v tejto
sezóne. Rossi teraz vedie šampionát o 67 bodov, keď do konca sezóny
ostávajú tri preteky.
Predchádzajúce | 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 | Nasledujúce

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!