Anketa:
Články - Šport
- MotoGP
- SuperBike
- Cestné Motocykle
- Enduro
- Motocross
- SuperMoto
- Trial
- Plochá dráha
- Šesťdňová
- Rally
- Freestyle MX
- Ostatné
- GP 500
- GP 250
- GP 125
- Všetky
Zobrazujem články 2266 až 2280 z cekového počtu: 2299.
27.09.2001 - Feci Čitatelia: 5055 [Šport - GP 125]

Poggiali vyhral šialený závod 125-tiek
Od začiatku veľkej ceny Španielska vo Valencii bolo evidentné, že budú
prebiehať neľútostné boje o čo najlepšie umiestnenie. Na čele sa striedalo
toľko jazdcov, že španielsky fanúšikovia ani nevedeli, koho majú
povzbudzovať...
09.09.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8283 [Šport - GP 500]

'Deja vu' z Brna Rossi vyhráva a Biaggi padá, Estoril 2001
Tento víkend sa preteky svetového šampionátu cestných motocyklov presumuli na Portugalský
okruh Estoril. Po meranom tréningu sa na trati objavil aj šéf Formuly 1 Bernie Eccelstone.
On aj jeho žena sa odviezli na špeciálne upravenej dvojmiestnej Yamahe. Na nádrži mali
pripevnené držadlá a po okruhu v Portugalskom Estorile ich povozil Randy Memola.
09.09.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5108 [Šport - GP 250]

Gran Premio Marlboro de Portugal 250-tky
V 250-tkach si na štarte vybojoval pole position Harada, za ním bol Katoh, McWilliams, Nieto, Melandri, Alzamora,
Matsudo, Checa,...
09.09.2001 - feci Čitatelia: 4965 [Šport - GP 125]

Gran Premio Marlboro de Portugal 125-tky
Veľká cena Portugalska sa jazdila za príjemných podmienok: teplota - 28 C, vietor 18Km/h.
Na štarte bol prvý Poggiali, druhý Ui, tretí Sanna a štvrtý Cecchinelo.
28.08.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7023 [Šport - GP 500]

Biaggi daroval Českú GP Rossimu - a čo titul?
'Šialený Max' Biaggi musel byť poriadne naštvaný po havárii z čelnej pozície v Nedelnaších pretekoch v Brne v 13-tom kole z 22.
Rossi sa tak bezproblémov dostal do vedenia a došiel až po šachovnicovú zástavku, aby získal 29-bodový náskok v šampionáte.
27.08.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5050 [Šport - GP 250]

Harada suverénne zvíťazil v Brne
Najrýchlejší celý víkend, jazdec MS Aprilia teamu Tetsuya Harada viedol pred teamovým kolegom Marcom Melandrim a vedúcim šampionátu
Dajirom Katohom, velkolepým štýlom a zapezpečil si tak víťaztvo na GP Českej republiky na Brnenskom Autodrome.
27.08.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5504 [Šport - GP 125]

Eliasovo druhé víťaztvo v GP, Brno 26.8.2001
Juniorský jazdec tímu Telefonica Movistar Toni Elias sa stal novým lídrom šampionátu 125-tiek potom čo získal víťaztvo v poslednej zákrute pred Luciom Cecchinellom a Stevom Jenknerom.
22.07.2001 - feci Čitatelia: 7290 [Šport - GP 500]

Cinzano Motorrad Grand Prix Deutschland - 500-ky
Na štarte bol prvý Biaggi, 2. Nakano, 3. Barros a 4. Checa. A. Criville neštartoval, zrejme dôvodom
boli jeho dve posledné pády.
22.07.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5475 [Šport - GP 250]

Cinzano Motorrad Grand Prix Deutschland - 250-ky
Na štarte bol prvý Harada, potom Melandri, Katoh, McWilliams... Najlepšie odštartoval Katoh, za ním
bol Melandri.
22.07.2001 - feci Čitatelia: 5170 [Šport - GP 125]

Cinzano Motorrad Grand Prix Deutschland - 125-ky
Počasie bolo prijateľné, zdalo sa, že nie je ani moc teplo alebo mokro, či chladno. Teda skoro perfektné
podmienky na dobrý pretek.
12.07.2001 - feci Čitatelia: 6850 [Šport - GP 500]

Rossi vyhral Honde 150-ty závod v kráľovskej kubatúre
Tento taliansky mladík sa stal prvým jazdcom vôbec, ktorý dokázal vyhrať pretek, a pritom odštartovať
z horšieho ako piateho miesta.
10.07.2001 - feci Čitatelia: 4140 [Šport - GP 250]

Daijiro Katoh opäť dokázal na okruhu v Doningtone svoju suverenitu
Daijiro Katoh sa vrátil na vedúcu priečku v 250-kách po strhujúcom výkone, keď skončil s náskokom
viac ako 10 sekúnd pred druhým Robertom Rolfom
10.07.2001 - feci Čitatelia: 5009 [Šport - GP 125]

Youichi Ui v znova v dokonalej forme v zdrvujúcom závode 125-tiek
Youichi Ui zopakoval svoje minuloročné výťazstvo v Cinzano British Grand Prix na Doningtonskom
okruhu, keď dominoval už od začiatku a vyhral s dostatočným náskokom, aj keď pár kôl nejazdil
práve najrýchlejšie.
03.07.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6783 [Šport - GP 500]
Šialený Max spieval v daždi po Holandskej GP
Max Biaggi viedol zaujímavú a veľmi vyrušujúcu Holandskú GP 500-viek pred vedúcim Šampionátu Valentinom Rossim, keď prišiel dážď, objavila sa červená vlajka a keďže bola odjazdená trištvrtinová vzdialenosť pretek skončil.
02.07.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5474 [Šport - GP 250]
Holandská GP 250-tiek: McWilliams triumfoval a získal svoje prvé víťaztvo.
Jeremy McWilliams, jednoducho zajazdil svoje prvé víťaztvo v Grand Prix. Keď pretínal cieľovú čiaru v Assene mal neuveriteľný náskok 16 sekúnd, pred Alzamorom, ktorý došiel druhý.
Predchádzajúce | 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 | Nasledujúce
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!