Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1096 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32565
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18961)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13604)

Články - Šport

Zobrazujem články 2266 až 2280 z cekového počtu: 2304.

08.10.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7177 [Šport - GP 500]

-

Rossi siahol víťaztvom v Motegi jednou rukou na trofej

Valentino Rossi, v zaujímavom preteku pripomínajúcom Brno, profitoval z
ďaľšieho pádu Maxa Biaggiho a získal tak pre seba ôsme víťaztvo v tejto
sezóne. Rossi teraz vedie šampionát o 67 bodov, keď do konca sezóny
ostávajú tri preteky.

 

08.10.2001 - feci Čitatelia: 6418 [Šport - GP 250]

-

GP Pacifiku - 250ky - Po Katoh-ovom páde tentoraz ľahká záležitosť pre Haradu

Očakávaný boj medzi dvoma domácimi hviezdami v 250-kách sa nikdy neudiaľ, keď po chybe Marca Melandriho
Daijiro Katoh nedokázal odvrátiť pád. Tento nebezpečne vyzerajúci pád znamenal ľahkú
pohodovú jazdu pre Tetsuya Haradu.

 

08.10.2001 - feci Čitatelia: 6155 [Šport - GP 125]

-

GP Pacifiku - 125ky - Youichi Ui získal výťazstvo na domácej pôde

Strhujúcim výkonom sa sa predstavil domácim fanúšikom jazdec teamu Derbi Youichi Ui,
ktorého v strhujúcej ceste za výťazstvom nezastavili za ním jazdiaci prenasledovatelia
Manuel Poggiali na Gilere a Daniel Pedrosa zo Španielskeho teamu Telefonica Movistar Jnr.

 

27.09.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6916 [Šport - GP 500]

-

Gibernau potešil fanúšikov prvou výhrou v päťstovkách

Španiel Sete Gibernau potešil domácich fanúšikov, víťaztvom vo Valencii túto nedeľu.
28-ročný jazdec Suzuki sa predral vnútornú stranou pred Brazílčana Alexa Barrosa
na začiatku posledného kola a zaistil si tak víťaztvo.

 

27.09.2001 - Feci Čitatelia: 4382 [Šport - GP 250]

-

Katoh opäť potvrdzuje svoju dominanciu v 250-kách

Japonec Daijiro Katoh si opäť vychutnal výťazstvo na veľkej cene,
tentoraz vo Valencii.
Za doslova brutálnych podmienok, keď bola trať poznačená dažďom. Katoh
jazdil na Honde ktorá mala
obuté sliky a držal sa na prvej priečke.

 

27.09.2001 - Feci Čitatelia: 5167 [Šport - GP 125]

-

Poggiali vyhral šialený závod 125-tiek

Od začiatku veľkej ceny Španielska vo Valencii bolo evidentné, že budú
prebiehať neľútostné boje o čo najlepšie umiestnenie. Na čele sa striedalo
toľko jazdcov, že španielsky fanúšikovia ani nevedeli, koho majú
povzbudzovať...

 

09.09.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8422 [Šport - GP 500]

-

'Deja vu' z Brna Rossi vyhráva a Biaggi padá, Estoril 2001

Tento víkend sa preteky svetového šampionátu cestných motocyklov presumuli na Portugalský
okruh Estoril. Po meranom tréningu sa na trati objavil aj šéf Formuly 1 Bernie Eccelstone.
On aj jeho žena sa odviezli na špeciálne upravenej dvojmiestnej Yamahe. Na nádrži mali
pripevnené držadlá a po okruhu v Portugalskom Estorile ich povozil Randy Memola.

 

09.09.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5232 [Šport - GP 250]

-

Gran Premio Marlboro de Portugal 250-tky

V 250-tkach si na štarte vybojoval pole position Harada, za ním bol Katoh, McWilliams, Nieto, Melandri, Alzamora,
Matsudo, Checa,...

 

09.09.2001 - feci Čitatelia: 5128 [Šport - GP 125]

-

Gran Premio Marlboro de Portugal 125-tky

Veľká cena Portugalska sa jazdila za príjemných podmienok: teplota - 28 C, vietor 18Km/h.
Na štarte bol prvý Poggiali, druhý Ui, tretí Sanna a štvrtý Cecchinelo.

 

28.08.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7163 [Šport - GP 500]

-

Biaggi daroval Českú GP Rossimu - a čo titul?

'Šialený Max' Biaggi musel byť poriadne naštvaný po havárii z čelnej pozície v Nedelnaších pretekoch v Brne v 13-tom kole z 22.
Rossi sa tak bezproblémov dostal do vedenia a došiel až po šachovnicovú zástavku, aby získal 29-bodový náskok v šampionáte.

 

27.08.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5151 [Šport - GP 250]

-

Harada suverénne zvíťazil v Brne

Najrýchlejší celý víkend, jazdec MS Aprilia teamu Tetsuya Harada viedol pred teamovým kolegom Marcom Melandrim a vedúcim šampionátu
Dajirom Katohom, velkolepým štýlom a zapezpečil si tak víťaztvo na GP Českej republiky na Brnenskom Autodrome.

 

27.08.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5612 [Šport - GP 125]

-

Eliasovo druhé víťaztvo v GP, Brno 26.8.2001

Juniorský jazdec tímu Telefonica Movistar Toni Elias sa stal novým lídrom šampionátu 125-tiek potom čo získal víťaztvo v poslednej zákrute pred Luciom Cecchinellom a Stevom Jenknerom.

 

22.07.2001 - feci Čitatelia: 7421 [Šport - GP 500]

-

Cinzano Motorrad Grand Prix Deutschland - 500-ky

Na štarte bol prvý Biaggi, 2. Nakano, 3. Barros a 4. Checa. A. Criville neštartoval, zrejme dôvodom
boli jeho dve posledné pády.

 

22.07.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5610 [Šport - GP 250]

-

Cinzano Motorrad Grand Prix Deutschland - 250-ky

Na štarte bol prvý Harada, potom Melandri, Katoh, McWilliams... Najlepšie odštartoval Katoh, za ním
bol Melandri.

 

22.07.2001 - feci Čitatelia: 5287 [Šport - GP 125]

-

Cinzano Motorrad Grand Prix Deutschland - 125-ky

Počasie bolo prijateľné, zdalo sa, že nie je ani moc teplo alebo mokro, či chladno. Teda skoro perfektné
podmienky na dobrý pretek.

 

| 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 |

KTM 390 Enduro R 2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »