Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2409 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30023
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17726)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12297)

Články - Vaše stroje

slider

Honda CL500. CL ako Celkom Lacné

Jedno staré arabské príslovie, ktoré som si teraz vymyslel, hovorí „tovar stojí toľko, koľko je zaň ochotný zaplatiť kupec.“

slider

KTM Super Duke 990 - časť 3. Albánsko

„Turistika ma nikdy nechytila.“
„Tak poď s nami na skúšku do Albánska.“
Toto zaznelo nad kávou a minerálkou na terase za domom u Jara Černého staršieho (otca nášho...

slider

KTM Super Duke 990 - časť 2.

Nastalo vzrušujúce obdobie montáže. Vzrušenie je o to väčšie, že do finálnej povrchovej úpravy môžete so súčiastkami manipulovať pomerne benevolentne. Hrk sem, hrk tam.

slider

KTM Super Duke 990 trochu inak - časť 1.

Motorka. A jazdiť na motorke je niečo jedinečné. Sú iba dve možnosti. Alebo áno, alebo nie. Beriem áno. Jazdiť na motorke iba tak alebo pre radosť. Beriem pre radosť. Teda...

slider

JAWA 353 PAKKK

Ako sa zabaviť keď sa v zime nedá jazdiť.

slider

Ako namontovať tlmič riadenia na XT660Z Tenere

Toto je návod na montáž univerzálneho tlmiča riadenia na motocykel YAMAHA XT660Z Tenere 2008+. Tlmič riadenia nie je lacná záležitosť ceny s montážnou sadov začínajú...

slider

Java 555 PAKKK - záchrana starej kostry

Nazdar, ja vám chcem len predstaviť moju prekopanú 555.

slider

Yamaha Tricity - Trojkolka pre dospelých

Moji priatelia vedia, že mám pre Tricity slabosť, dokonca som sa v roku 2014 len kvôli konceptu previezol 800 km, aby som ho videl a reál je ešte lepší. O to viac si cením,...

slider

Skúsenosti s Touratech Suspension po 3.000 kilometroch

Nič sa nepolámalo, nič neprasklo a zatiaľ všetko funguje tak ako má. O citeľnej zmene fungovania podvozku po prvých kilometroch som už písal, pocity mám stále podobné aj...

Zobrazujem články 31 až 45 z cekového počtu: 649.

01.01.2018 - Romoto Čitatelia: 9955 [Vaše stroje - Moja úprava]

-

KTM Super Duke 990 trochu inak - časť 1.

Motorka. A jazdiť na motorke je niečo jedinečné. Sú iba dve možnosti. Alebo áno, alebo nie. Beriem áno. Jazdiť na motorke iba tak alebo pre radosť. Beriem pre radosť. Teda s príchuťou adrenalínu – pocitu radosti z jazdy.

 

18.12.2017 - Krakatau Čitatelia: 8311 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Prečo vstúpiť druhýkrát do tej istej rieky – Ducati Monster 796

Po predaji mojej prvej Ducati - 748S som, aj kvôli ceste na najväčší Ducati zraz - WDW 2012, uvažoval nad niečím novším a pohodlnejším, čo by ma naň vedelo dopraviť a zároveň slúžiť ako mestské približovadlo a voľnočasové náradie. Keďže som neplánoval meniť značku, mal som v hľadáčiku v tej dobe už zabehnutú druhú generáciu Ducati Monster.

 

01.08.2017 - saso Čitatelia: 11981 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Jazdená Ducati Multistrada 1100 S – prečo si kúpiť/nekúpiť túto motorku?

V nasledujúcich riadkoch sa pokúsim zhrnúť pár postrehov zo spolužitia s touto na naše pomery dovolím si tvrdiť zvláštnou a nie zrovna tuctovou motorkou. Spolužitie trvá niečo cez 23 tisíc km, čo nie je nejako extra veľa (poznám jedného borca, ktorý toto aj viac dá na Multisrande za sezónu), ale dúfam, že moje skúsenosti môžu byť zaujímavé pre človeka, ktorý bol v podobnej situácii ako ja, keď som sa hľadal info o tejto motorke.

 

29.06.2017 - JMrska Čitatelia: 8858 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Môj skúter SYM Citycom 300i

Tento článok je jednak o mojom stroji, ale aj o skúsenostiach s denným dochádzaním do práce. V článku úmyselne nespomínam značky a typ príslušenstva a oblečenia. Keby to niekoho zaujímalo, napíšem v správe, prípadne doplním do článku neskôr.

 

09.06.2017 - katka2102 Čitatelia: 14170 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Kráska v červenom - Honda CB500X

Je toto najmenšie cestovné enduro od Hondy vhodné pre ženu s dobrodružnou povahou? To sa ešte len uvidí, zatiaľ sa spolu iba zoznamujeme...

 

02.06.2017 - janciii Čitatelia: 12286 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Putovanie sa skončilo, prišiel som do cieľa (BMW R1200GS)

Proporcie ideálnej ženy sú 90 - 60 - 90. Moja ideálna žena má 2,2 m - 238 kg - 92 kW.

 

30.05.2017 - zolo666 Čitatelia: 15950 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Moja dvojkolesová kráska Honda CRF1000L Africa Twin 2017

Táto motorka ma neskutočne očarila a utvrdila v tom, že som sa rozhodol správne!

 

18.05.2017 - Tripuce Čitatelia: 16428 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Jawa 350 - 632 TS (to spravíš)

Kúpil som si Jawu, aby som sa mal v čom vŕtať a aby som mal motorku, kým si nekúpim novú, ale ešte neviem akú. Starú VFR som predal, lebo mi bola malá.

 

26.04.2017 - Danijelo Čitatelia: 8406 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Ako ma na Zeda kamoš uvaril... (Kawasaki Z 1000 ST 2012)

Rozhodol som sa s Vami podeliť o môj príspevok hlavne kvôli tomu ako sa z nechcenej (dočasnej) motorky stala moja srdcovka.

 

17.03.2017 - Atomix Čitatelia: 11158 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Projekt znovuzrodenie alebo moja Yamaha Warrior 1700

Ahojte, volám sa Ivan, pochádzam z dediny neďaleko Popradu a rozhodol som sa podeliť sa s vami o nejaký ten príbeh. Tí viac domýšľaví už z nadpisu tušia o čo sa jedná. Každy malý chlapec, teda začínajúci motorkár, určite začínal na babettách a jawách, v ktorých sa viac šprtal ako vozil. V mojom prípade to bola Babetta 207, nasledovala Jawa 23 MusTANK.

 

21.02.2017 - macimir Čitatelia: 9634 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Honda CBF600S (2004) alebo ako sa z nemotorkára motorkár stal

78 koní, 4 valce, 2 kolesá a jeden chalan vysmiaty od ucha k uchu v sedle... Lepší darček na tridsiatku by som si asi nemohol dať.

 

20.01.2017 - Jozef Lesňák - JL89 Čitatelia: 8479 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Moja prvá mašina - HONDA CM 400T

Moja prvá sloboda na kolesách, ktorá ma učí v mojej prvej sezóne ako jazdiť a nejazdiť, a všetko okolo motoriek ;)

 

13.01.2017 - Krakatau Čitatelia: 7631 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Triumph Street Triple 2011 - Láska na prvé zvezenie

Každé ráno prejdem okolo nej, pohladím ju a premýšľam, kedy bude dostatočne teplo, aby sme spolu opäť vyšli von, trochu sa prevetrať. A stále spomínam na to, ako nevinne to vlastne celé začalo.

 

08.01.2017 - yaMan Čitatelia: 7800 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Kawasaki ZZR1100C 1991

Na začiatku sezóny 2016 som predal moju predchádzajúcu moto (Honda CB500 1995) a vyzeralo to tak že zvyšok roka z vozenia nič nebude, stále som však pozeral inzeráty. O ZZR som nevedel nič, podľa fotiek má však zaujala. Bola lacná, veľká a vyzerala zachovalo.

 

19.12.2016 - Jan Holler - hollco Čitatelia: 13522 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Royal Enfield Bullet 500 cc - motocykel, ktorý zabudli prestať vyrábať

Návrat na dve kolesá po 30 rokoch som starostlivo zvažoval dlhý čas. Ku Enfieldu som sa dostal tak, že som hľadal niečo nenáročné nevýkonné a tak trochu exotické na pohodovú jazdu a tento jednovalec mi učaril na prvý pohľad.

 

| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 |

aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »