Anketa:
Články - Vaše stroje
Zobrazujem články 31 až 45 z cekového počtu: 649.
01.01.2018 - Romoto Čitatelia: 9955 [Vaše stroje - Moja úprava]

KTM Super Duke 990 trochu inak - časť 1.
Motorka. A jazdiť na motorke je niečo jedinečné. Sú iba dve možnosti. Alebo áno, alebo nie. Beriem áno. Jazdiť na motorke iba tak alebo pre radosť. Beriem pre radosť. Teda s príchuťou adrenalínu – pocitu radosti z jazdy.
18.12.2017 - Krakatau Čitatelia: 8311 [Vaše stroje - Moja motorka]

Prečo vstúpiť druhýkrát do tej istej rieky – Ducati Monster 796
Po predaji mojej prvej Ducati - 748S som, aj kvôli ceste na najväčší Ducati zraz - WDW 2012, uvažoval nad niečím novším a pohodlnejším, čo by ma naň vedelo dopraviť a zároveň slúžiť ako mestské približovadlo a voľnočasové náradie. Keďže som neplánoval meniť značku, mal som v hľadáčiku v tej dobe už zabehnutú druhú generáciu Ducati Monster.
01.08.2017 - saso Čitatelia: 11981 [Vaše stroje - Moja motorka]

Jazdená Ducati Multistrada 1100 S – prečo si kúpiť/nekúpiť túto motorku?
V nasledujúcich riadkoch sa pokúsim zhrnúť pár postrehov zo spolužitia s touto na naše pomery dovolím si tvrdiť zvláštnou a nie zrovna tuctovou motorkou. Spolužitie trvá niečo cez 23 tisíc km, čo nie je nejako extra veľa (poznám jedného borca, ktorý toto aj viac dá na Multisrande za sezónu), ale dúfam, že moje skúsenosti môžu byť zaujímavé pre človeka, ktorý bol v podobnej situácii ako ja, keď som sa hľadal info o tejto motorke.
29.06.2017 - JMrska Čitatelia: 8858 [Vaše stroje - Moja motorka]

Môj skúter SYM Citycom 300i
Tento článok je jednak o mojom stroji, ale aj o skúsenostiach s denným dochádzaním do práce. V článku úmyselne nespomínam značky a typ príslušenstva a oblečenia. Keby to niekoho zaujímalo, napíšem v správe, prípadne doplním do článku neskôr.
09.06.2017 - katka2102 Čitatelia: 14170 [Vaše stroje - Moja motorka]

Kráska v červenom - Honda CB500X
Je toto najmenšie cestovné enduro od Hondy vhodné pre ženu s dobrodružnou povahou? To sa ešte len uvidí, zatiaľ sa spolu iba zoznamujeme...
02.06.2017 - janciii Čitatelia: 12286 [Vaše stroje - Moja motorka]

Putovanie sa skončilo, prišiel som do cieľa (BMW R1200GS)
Proporcie ideálnej ženy sú 90 - 60 - 90. Moja ideálna žena má 2,2 m - 238 kg - 92 kW.
30.05.2017 - zolo666 Čitatelia: 15950 [Vaše stroje - Moja motorka]

Moja dvojkolesová kráska Honda CRF1000L Africa Twin 2017
Táto motorka ma neskutočne očarila a utvrdila v tom, že som sa rozhodol správne!
18.05.2017 - Tripuce Čitatelia: 16428 [Vaše stroje - Moja motorka]

Jawa 350 - 632 TS (to spravíš)
Kúpil som si Jawu, aby som sa mal v čom vŕtať a aby som mal motorku, kým si nekúpim novú, ale ešte neviem akú. Starú VFR som predal, lebo mi bola malá.
26.04.2017 - Danijelo Čitatelia: 8406 [Vaše stroje - Moja motorka]

Ako ma na Zeda kamoš uvaril... (Kawasaki Z 1000 ST 2012)
Rozhodol som sa s Vami podeliť o môj príspevok hlavne kvôli tomu ako sa z nechcenej (dočasnej) motorky stala moja srdcovka.
17.03.2017 - Atomix Čitatelia: 11158 [Vaše stroje - Moja motorka]

Projekt znovuzrodenie alebo moja Yamaha Warrior 1700
Ahojte, volám sa Ivan, pochádzam z dediny neďaleko Popradu a rozhodol som sa podeliť sa s vami o nejaký ten príbeh. Tí viac domýšľaví už z nadpisu tušia o čo sa jedná. Každy malý chlapec, teda začínajúci motorkár, určite začínal na babettách a jawách, v ktorých sa viac šprtal ako vozil. V mojom prípade to bola Babetta 207, nasledovala Jawa 23 MusTANK.
21.02.2017 - macimir Čitatelia: 9634 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda CBF600S (2004) alebo ako sa z nemotorkára motorkár stal
78 koní, 4 valce, 2 kolesá a jeden chalan vysmiaty od ucha k uchu v sedle... Lepší darček na tridsiatku by som si asi nemohol dať.
20.01.2017 - Jozef Lesňák - JL89 Čitatelia: 8479 [Vaše stroje - Moja motorka]

Moja prvá mašina - HONDA CM 400T
Moja prvá sloboda na kolesách, ktorá ma učí v mojej prvej sezóne ako jazdiť a nejazdiť, a všetko okolo motoriek ;)
13.01.2017 - Krakatau Čitatelia: 7631 [Vaše stroje - Moja motorka]

Triumph Street Triple 2011 - Láska na prvé zvezenie
Každé ráno prejdem okolo nej, pohladím ju a premýšľam, kedy bude dostatočne teplo, aby sme spolu opäť vyšli von, trochu sa prevetrať. A stále spomínam na to, ako nevinne to vlastne celé začalo.
08.01.2017 - yaMan Čitatelia: 7800 [Vaše stroje - Moja motorka]

Kawasaki ZZR1100C 1991
Na začiatku sezóny 2016 som predal moju predchádzajúcu moto (Honda CB500 1995) a vyzeralo to tak že zvyšok roka z vozenia nič nebude, stále som však pozeral inzeráty. O ZZR som nevedel nič, podľa fotiek má však zaujala. Bola lacná, veľká a vyzerala zachovalo.
19.12.2016 - Jan Holler - hollco Čitatelia: 13522 [Vaše stroje - Moja motorka]

Royal Enfield Bullet 500 cc - motocykel, ktorý zabudli prestať vyrábať
Návrat na dve kolesá po 30 rokoch som starostlivo zvažoval dlhý čas. Ku Enfieldu som sa dostal tak, že som hľadal niečo nenáročné nevýkonné a tak trochu exotické na pohodovú jazdu a tento jednovalec mi učaril na prvý pohľad.
Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | Nasledujúce

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!