Anketa:
Články - Vaše stroje
Zobrazujem články 451 až 465 z cekového počtu: 649.
14.07.2005 - tlmic Čitatelia: 22322 [Vaše stroje - Moja motorka]

Nechcená Yamaha R-6
Prvý motocykel som kúpil vo veku keď som si pripisoval k môjmu veku štvrtý krížik, to je vek kedy mnohí končia, prípadne skončili. Začal som si plniť chlapčenský sen a motorky som menil ako ponožky (teda tie si mením trošku častejšie). Po predchádzajúcich štyroch motocykloch som pátral po nejakom peknom „ naked“ kúsku, ale na obzore nebolo nič čo by ma uchvátilo, a tak som na doporučenie známeho zakúpil v sezóne 2003 Yamahu YZF R-6 r.v. 2000.
13.07.2005 - Kmotr Čitatelia: 21588 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha XJ 600 N - môj prvý japonec
Netrvalo dlho a musel som dať svojej jawke zbohom...
07.07.2005 - ORTUT Čitatelia: 34501 [Vaše stroje - Moja motorka]

JAWA 350/639 Chopper
Kto povedal, že sa to nedá?
30.06.2005 - Cendina Čitatelia: 23514 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki GSXR 600 - Bóbika
Tak jo, neodolám. To je ta moje. Celá moje. Od přední brzdový destičky až po racingovou metzelleru šíře 180 vzádu. Rok výroby 97, celkem zachovalá s pořizovacími náklady : 94.000,- Kč.
28.06.2005 - tomxx Čitatelia: 34441 [Vaše stroje - Moja motorka]

Môj blatostroj - VOR EN503
Po dlhom sľubovaní Vám prinášam môj skromný, zaujatý a laický test závodného endurka VOR EN503. Niektorí bahnomili ma otravovali už týždeň po kúpe (január) nech niečo o nej napíšem. Ale ja som vyčkal, zoznámil sa a píšem až teraz!
20.06.2005 - Joker Čitatelia: 20335 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki GSX 600R – Moje žive šesťkilo II
Po dlhom zháňaní a rozhodovaní som sa rozhodol a zakúpil novy stroj, nový vysnívaný stroj Suzuki GSX 600R r.v. 2001.
17.05.2005 - MajoKE Čitatelia: 38282 Strany: 2 [Vaše stroje - Moja motorka]

KEEWAY Viva 125 - Bez predsudkov
Tento článok píšem, pretože sa domnievam, že to môže niekomu pomôcť pri rozhodovaní, či ušetrené peniaze stoja za to, alebo nie. Stalo sa mi skutočne veľakrát, že ma cudzí človek čakal pri skútri, keď som nakupoval. Hneď sa pýtal na skútrik a v tvári mal optimizmus, všetko nadšenie skončilo po vyslovení, že je to číňan. Chápem, nezazlievam. Takže 65.000Sk za KEEWAY Viva 125 - 4T , alebo 110.000Sk a viac za lepšie a technicky dokonalejšie skútre. Bavíme sa o štvortaktoch, vodou chladených.
03.05.2005 - Skarab Čitatelia: 39718 [Vaše stroje - Moja motorka]

Moje Máša Yamaha DT125RE 1997
Tak jsem se rozhodl, že vám o ní něco povím....
02.05.2005 - BOSS Čitatelia: 30247 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha XT 660 R 2005
Tak vás všetkých znova zdravím. Konečne som zasadol za riadidlá stroja. Tentoraz to dúfam bude lepšie ako to bolo predtým s mojou Huskou. Teraz už riadim úplne nový stroj, je to Yamaha XT 660 R rok výroby 2005.
22.04.2005 - DaliXT Čitatelia: 10075 [Vaše stroje - Moja motorka]
XT a ja sme boli v servise
Pred časom som rozvíril vášne keď som sa opýtal na dobrý servis pre XT. Keďže zástancovia domáceho servisovania a odborného servisovania sa nevedeli dohodnúť, či je pre XT, ktorá má najazdených 4500 km nutná servisná prehliadka alebo len domáce vymenenie oleja, rozhodol som sa že do servisu pôjdem a o mojich skúsenostiach napíšem.
17.03.2005 - cabo79 Čitatelia: 44384 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda CB600F Hornet 2002
Predstavenie môjho klasického "malého" naháča do mesta od Hondy, nie je to nič iné ako Hornet 600.
09.03.2005 - cabo79 Čitatelia: 24623 [Vaše stroje - Moja motorka]

Kawasaki GPZ500S
Keďže už pred niekoľkými rokmi som urobil stránku o Kawasaki GPZ 500S rozhodol som sa z tejto stránky predstaviť môj niekdajší bike...
04.03.2005 - sierra Čitatelia: 25644 Strany: 2 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha FZS 1000 Fazer
Ešte minulý rok na Kamennom mlyne, pri pohľade na tisícku Fazera som si zo sedla svojej šesťstovky vravel, aké by to bolo úžasné, jazdiť na takom stroji. A tiež ma tá malá, ale ostrá bolesť reality pichla kdesi hlboko za žalúdkom, aby som si uvedomil, aká hudba budúcnosti to asi je. Túžba však bola väčšia....
02.03.2005 - Pilgrim Čitatelia: 35248 Strany: 2 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda Dylan – mestský krásavec aj mototurista
Dávam prednosť písaniu reportáži z podniknutých ciest. Lenže v jednej slabej chvíli som dal sľub, že opíšem svoje skúsenosti s Dylanom. A sľuby sa majú plniť...
28.02.2005 - BA900RR Čitatelia: 35147 [Vaše stroje - Moja motorka]

HONDA CBR 900 RR Fireblade SC44
Keď som rozmýšľal čo si kúpim, chcel som si niečo prečítať o RR-ke, pozrieť nejaké obrázky, ale bolo toho strašne málo (možno som nevedel kde hľadať). Tak som sa rozhodol napísať z odstupom času tento článok.
Predchádzajúce | 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 | Nasledujúce
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!