Anketa:
Články - Vaše stroje
Zobrazujem články 601 až 615 z cekového počtu: 649.
21.03.2003 - KAJL Čitatelia: 43825 [Vaše stroje - Moja motorka]

Moja prvá - JAWA 350/639
Konečne som sa rozhodol urobiť ten krok a kúpil som si moju prvú motorku.
25.02.2003 - DUDOO Čitatelia: 23507 [Vaše stroje - Moja motorka]

HONDA VT600 Choper
Moja Honda VT600.
19.02.2003 - Gilera125 Čitatelia: 8742 [Vaše stroje - Moja motorka]

Gilera 125 (cyklohexan)
šššalena jazda je môj ššštýl...
10.02.2003 - Noso Čitatelia: 11959 [Vaše stroje - Moja motorka]

YAMAHA xj 750 Seca
Tak verný stroj, ... po dovolenke v Taliansku viem, je to beztarostná jazda. Teplota vzduchu 40, stupanie cez Alpy 100km a žiadne problémy.
09.02.2003 - Dummy Čitatelia: 11533 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha XT600E
Tak vám sem dávám svoje XTčko, aby tu byl taky někdo z ČR :o).
Úpravy: laďák VIPER, kufr GIVI, orig. nosič, miniblinkry (originál jsou dost ošklivý) momentálně najeto něco kolem 25000km.
09.02.2003 - matcurey Čitatelia: 7177 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki GS 1000
Stará,ale krásna...
20.01.2003 - Stany1 Čitatelia: 22675 [Vaše stroje - Moja motorka]

SUZUKI GSX-R 750
Suzuki GSX-R750 model 2001.
13.01.2003 - lejbo Čitatelia: 39838 [Vaše stroje - Moja motorka]

BMW F650 GS
Pre začiatok pár technických údajov môjho stroja. Čoskoro doplním vlastné skúsenosti.
05.10.2002 - misokral Čitatelia: 10350 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha DT 50R
Tak toto sú nejaké fotky myslím že je to pre 13 ročného chalana dosť silný stroj max. rýchlosť 110 km/h.
27.09.2002 - cavan Čitatelia: 18901 [Vaše stroje - Moja motorka]

MZ 250 alias BMW F650
Aj obyčajná MZ-tka môže vyzerať celkom slušne...
19.09.2002 - bugy Čitatelia: 10661 [Vaše stroje - Moja motorka]

Moja TDM-ka
Po štyroch rokoch jazdenia na MZ 250 som ju tento rok vymenil za Yamahu 850 TDM r.výr.96.
10.09.2002 - Peter Fischer Čitatelia: 22271 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda CB 500 (1996)
Takže toto je moja Honda CB 500, narodená v roku 1996, ktorej čestným majiteľom som sa stal
17. marca 2002. Cesta k nej bola tŕnistá, poznačená najmä nečakanou stratou zamestnania
a neustálym nedostatkom financií. Dnes je už ale všetko OK a mám na nej najazdených
bezproblémových 9300 km.
04.09.2002 - Zdenek Čitatelia: 23554 [Vaše stroje - Moja motorka]

SUZUKI DR 800 S - Můj BIG
Big je pohodová a pohodlná motorka.
04.09.2002 - GaST Čitatelia: 25616 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki GSX 1100 G 1993
Hádam dozrel čas predstaviť mojú "Malú" ...
Predchádzajúce | 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 | Nasledujúce
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!