Anketa:
Články - Testy a predstavenia
Zobrazujem články 361 až 375 z cekového počtu: 941.
30.09.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 10772 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Yamaha MT-07 Moto Cage 2015 - Dark Side of Japan bližšie k stunt ridingu
Výstava Intermot v Kolíne dnes začína a už tu máme prvé lastovičky z "nálože" noviniek 2015. Best seller Yamaha MT-07 sa dostáva bližšie do sveta stunt ridingu verziou zvanou Moto Cage.
30.09.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 12544 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Yamaha XJR1300 a XJR1300 Racer 2015
Yamaha inovovala svoju stálicu v ponuke, model XJR1300 a pridala k nemu aj verziu Racer. Inovácia tohto modelu, patriaceho medzi motocykle, ktoré majú priniesť čaro starých mašín do moderného sveta, vychádza z priamej spolupráce s úpravcami z japonska.
29.09.2014 - Martin Kňaze - matox Čitatelia: 12819 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

KTM Duke 690 - Vojvoda a jeho masový útok
Nie je to motard, ale ani naháč. Je to jedna z mála motoriek, ktoré si založili svoju vlastnú triedu. Ak by nutne musel zaparkovať do nejakej škatuľky, bola by to zrejme škatuľa s názvom Funbike. Je tu už nejakých 20 rokov a frázy ako radikál, bez kompromisu, “zlostroj“ ho sprevádzajú od jeho vzniku. Ako aktuálne sú dnes, je otázka, na ktorej odpoveď sa poďme pozrieť zblízka.
25.09.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 17652 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Bordelár do mesta - Harley-Davidson Street 750 2015
Exkluzívny prvý test nového Harley-a do mesta pre mladých. Model Street 750 dorazil minulý víkend ku všetkým európskym dealerom.
23.09.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 16289 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Vyskúšali sme nové endurá KTM EXC 2015 v Domaniži
Každoročná koštofka nových KTM-iek sa konala tohto roku na enduro trati v Domaniži. O zábavu sa okrem nových bikov a hostí Ivana Jakeša a Števa Svitka postaralo tentoraz aj počasie a pripravilo nám fajnové bahenné kúpele. Vďaka blatu boli trasy HARD naozaj hardcore.
23.09.2014 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 17461 [Testy a predstavenia - Test]

Beta Alp 4.0 - Enduro na klasický spôsob
Dizajnovo sa síce tvári ako niečo, čo patrí do súčastnosti, ale hneď po naštartovaní a pár metroch neskrýva svoje „retro-klasické“ endurové vlastnosti.
22.09.2014 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 4127 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Blog Projekt z cesty do terénu - S endurami BETA RR na Žubor Cupe
Tak som znova neodolal hluku, prachu, blatu a smradu benzínu. Znova som vstúpil do tej istej rieky. A znova som sa vyváľal v Gbeloch.
18.09.2014 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 10484 [Testy a predstavenia - Test]

Test Husqvarna modelová rada motokros a enduro 2015 - Sverepec
Na terajšiu Husqvarnu sa dá pozerať rôzne. Buď to tak, alebo tak, ale nič to nemení na tom, že je to druhá najdlhšie nepretržite vyrábaná motorka na svete a nedá sa jej zobrať ani to, čo je jej mottom: The pioneers of motocross. Tak to skrátka je!
12.09.2014 - datadive Čitatelia: 24407 Strany: 3 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Kawasaki ER6-n baránok vo vlčom kožuchu
V segmente tzv. rozpočtových motoriek má Kawasaki na trhu dobre zabehnutého univerzála v podobe modelu ER6. Ak hľadáte motorku na kazdý deň, ktorá má mesto ako ihrisko a nechcete moc pustiť peniaz, riešenie sa volá Kawasaki ER6-n.
05.09.2014 - Martin Kňaze - matox Čitatelia: 16887 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

MV Agusta Brutale 800 Dragster – Kráľ je skutočne nahý!
Kráľ je nahý! – kričí Mikulec ukazujúc na Brutalku a obecenstvo len neveriacky krúti hlavou, klopkajúc si na čelo. Je to asi zaslepený blázon. Vtom ale z radu vyskočí ďalší a Mikulcovi pritakáva – chlapec nestratil rozum, neodsunul všetko ostatné dvojkolesové nabok len tak – on proste vie! A teraz už to viem aj ja. Pozor, čítať len na vlastne riziko! Prudko návykové! Pohľad na motorky už nikdy nebude ako predtým...
28.08.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 20997 Strany: 3 [Testy a predstavenia - Test]

Triumph Trophy SE 1200 - asfaltový cestovateľ po anglicky
Kombinácia silného trojvalca, obrovskej kapotáže a množstva elektroniky robí z Triumphu Trophy SE dravého avšak pohodlného cestovateľa. Angláni veru majú svoj charakter a tak Trophy SE, aj keď sa mnohým zdá iba ako kópia konkurencie, je svojským modelom, ktorý si svoje miesto medzi ostatnými asfaltovými turistami nájde.
25.08.2014 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 8357 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Trojtest talianskej Bety - Alp 4.0, Alp 200 a Urban Special
Pod ruky, nohy a vlastne aj pod riť sa nám dostali tri na prvý pohľad rozdielne motorajdy. Jediné, čo by ich malo spájať je, že sú od jedného výrobcu - talianskej značky Beta.
25.08.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4727 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Midual Type1 - francúzsky exkluzívny boxer
Z Francúzska prichádza počin, ktorý je určite hodný pomenovania exkluzívny. Nie len cenovkou ale aj spracovaním či limitovaným počtom vyrobených kusov.
22.08.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 18532 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Honda CB1100EX 2014 - retro na kochačku a príjemnú jazdu
Moderné retro mašinky sú krásne, na oko potešia aj motorkára srdciara, no čo sa starosti o stroj týka, nevyžadujú nič extra. Starý, jednoduchý dizajn s odhalenými komponentami motorky, pritom nulová vynútená starostlivosť, v dnešnej uponáhľanej dobe prídu vhod. Takže o čom Honda CB1100EX je?
18.08.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 7864 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Prvý test: KTM RC125 - seriózny superšport pre mladých
Hodiť kapotáž na malých vojvodov bol logickým krokom od KTM. Veď prečo neponúknuť mladým to po čom väčšinou túžia, teda okapotovanú dospelo sa tváriacu mašinu. A tak tu máme pre držiteľov vodičáku A1 KTM RC125, ktorá bude snom nejedného mladého superšporťáka.
Predchádzajúce | 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 | Nasledujúce
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!