Anketa:
Články - Testy a predstavenia
Zobrazujem články 526 až 540 z cekového počtu: 945.
29.08.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 7210 [Testy a predstavenia - Test]
Projekt z cesty do terénu – Kráľ je mŕtvy, nech žije kráľ!
Nedávno som sa rozlúčil s Kafkou a nevedel som čo ďalej. Rekapituloval som, čo som dokázal za ten krátky čas v jej sedle a čo som sem napísal. Je to stále nedokončené a mám zopár tém, o ktorých by som rád napísal. Ukončiť to v tejto fáze by bolo také slovenské, ale ako ďalej?
28.08.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 23947 [Testy a predstavenia - Test]
Honda Integra 700 2012 - klame telom
Motorka či maxiskúter? Ani ryba ani rak. To boli moje prvé dojmy po zhliadnutí úvodných fotiek a nasatí prvých informácií o Integre. A uvažoval som nad tým až do momentu, keď som sa porozprával z jej konštruktérom...
27.08.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 5610 [Testy a predstavenia - Test]
Husqvarna 2013 - Predstavenie cross modelov v Malpense
Koniec júna, Taliansko, Malpensa, mx park, teplota 38 0C a do radov nachystané nové naleštené endurové a crossové stroje modelovej rady 2013. Pripravil som vám dva články rozdelené na kros a enduro. Tu sa pokúsim priblížiť krosové kozenky TC250R a CR125. Na veľkú TC449 už mi bohužiaľ nevyšli sily...
22.08.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 23970 [Testy a predstavenia - Test]
Honda CRF250L – „holka pro všechno“
Ako prví sme na Slovensku dostali do rúk novinku od Hondy, určenú nielen pre začínajúcich mladých endurákov, ktorí chcú lacnú, servisne nenáročnú, ale hlavne motorku s malou spotrebou.
21.08.2012 - Varan Čitatelia: 13841 [Testy a predstavenia - Test]
Husqvarna SMR 511 - generátor zábavy
Minuloročná novinka v triede supermoto vyvolala veľa diskusii najmä v súvislosti s dizajnom. Nás však viac zaujímalo ako to jazdí.
17.08.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10696 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Vyskúšali sme: stavba Harley-Davidson od TT Choppers
V košickom servise vo firme K-moto sa ocitla táto stavba na báze Harley-Davidson a my sme dostali ponuku sa na nej odviesť. To sme si nemohli nechať ujsť.
13.08.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 10861 [Testy a predstavenia - Test]
Triumph Rocket Roadster - God Save the Queen
Radový trojvál, 2294cc, 148PS/5750 rpm, 221 Nm/2750 rpm a 367 kg suchá hmotnosť. Viac faktov v číslach vás zaujímať ani nemusí. Všetko ostatné je len a len o pocitoch! Je ich toľko, že sa až miešajú.
08.08.2012 - Martin Kňaze - matox Čitatelia: 18059 [Testy a predstavenia - Test]
KTM SMT 990 ABS – Čertovsky zábavné cestovanie
Pri preberaní rakušáckeho fun bajku som oznámil technikovi: "idem prevetrať motarda, čo sa hrá na turistu", na čo mi on s kamennou tvárou oznámil, že on sa nehrá, on cesťák je! Vtipálek, pomyslel som si vtedy. Teraz viem, že nekecal, aj keď pravda je niekde uprostred.
01.08.2012 - Varan Čitatelia: 21839 [Testy a predstavenia - Test]
Kawasaki VN900 Classic SE - pohoda, klídek a tabáček
Je druhá polovica júna, vonku udierajú ukrutné horúčavy a nám sa dostala do rúk deväťkilová VéeNka. A nie hocijaká, ale ,,spešl edišn“. Aký ten týždeň s ňou teda bol?
30.07.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 16862 [Testy a predstavenia - Test]
KTM Duke 690 – scivilizovaný radikál
Vždy, keď som niečo počul o „ďjukovi“, tak to boli samé presne vyhranené vyjadrenia. Samé superlatívy na to, aký je športovo založený, aký je nepraktický na bežné jazdenie, aký to je radikál a ako si založil svoju vlastnú triedu.
27.07.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 8521 [Testy a predstavenia - Test]
Projekt z cesty do terénu – Kafka ma opúšťa...
Nie že by sa zišiel rok s rokom a na Lomikara prišiel boží súd, ale v Kawasaki.sk už majú nové modely KX pre rok 2013 a tak prišiel čas rozlúčiť sa s Kafkou. Čo a ako bude s projektom ďalej? Nechajme sa prekvapiť.
25.07.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 11709 [Testy a predstavenia - Test]
Husqvarna NUDA 900 – ideál na každý deň?
Hneď ako som dojazdil na eRkovej NUDE, dostala sa mi do rúk a pod zadok „holá“, čierna NUDA. V podstate sa jedná o totožnú motorku, až na pár maličkostí.
24.07.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 16741 [Testy a predstavenia - Oblečenie]
Testujeme pre vás – letné vzdušné oblečenie Dane Strandby
Značka Dane je na Slovensku novinkou a preto nieje asi veľmi známa. Predstavíme si ponuku tohto holandského výrobcu a tiež jeden zaujímavý textilný model, ktorý sme zobrali na testovanie.
23.07.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 19273 [Testy a predstavenia - Test]
Husqvarna NUDA 900R – hou hou hou...!
Valím si to aj s Co-pilotom za chrbtom, keďže je to Varan a jeho 50 kíl, ani neviem že tam niekto je, motorka si so mnou robí tak povediac čo len chce a ja sa nebránim! Trochu ponáhľame k vlaku, ja som pod tlakom, aj na Varánka treba spraviť dojem, tak točím červeno-čiernym gripom s nápisom Husqvarna a zrazu sa mi zdá, že idem tak, ako keby som išiel sám. Nie nestratil som ho, ale motorka sa ovláda tak bravúrne, až mi to pripadá, že ideme pomaly.
20.07.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 9385 [Testy a predstavenia - Prilby]
Skúsenosti s prilbou Shark Vision-R
Integrálna prilba, ktorá mnohých zaujme hlavne svojím rozšíreným plexisklom, ktorým sa najviac odlišuje od iných prilieb, neponúka iba lepší výhľad na okolie.
Predchádzajúce | 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 | Nasledujúce
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



















