Anketa:
Články - Testy a predstavenia
Zobrazujem články 541 až 555 z cekového počtu: 945.
17.07.2012 - Martin Kňaze - matox Čitatelia: 8493 [Testy a predstavenia - Oblečenie]
4SR - Bunda Racing Maniac Red
Letný “upgrejd“ moto oblečenia som doplnil zatiaľ posledným kúskom – ktorým je, citujem 4SR: “Najšportovejšia bunda v kolekcii”. Konkrétne je to minuloročný model koženej bundy Racing Maniac v červeno-bielom prevedení. Beriem ju ako kompromis, keď si chcem ísť zajazdiť, ale na kombinézu je príliš teplo, respektíve, keď potrebujem v cieli normálne fungovať bez moto oblečenia.
16.07.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 19451 [Testy a predstavenia - Test]
KTM 690 ENDURO R - fakt potrebujem niečo viac?
Keď som sadol na eRkové Enduro od oranžových šňiclákov, fakt ma iné ani nenapadlo. "Hnet jak sem tam kopeu jedňičku, vistreliua na zadné a já sem uš vjedzeu, že toto scem!" Aj keď je to klamárka na pohľadanie. Zavádza výzorom, že je nepohodlná a určená viac do terénu a možno tým, že na svoju hmotnosť sa bude v teréne horšie ovládať.
11.07.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 10224 [Testy a predstavenia - Test]
Moto Guzzi Griso 8V S. E. – asi dozrievam...
Je to mu niečo cez rok, čo som mal možnosť prevetrať nové Griso a popri tom aj jeho predchodcu. Do plusu som vtedy napísal, že VŠETKO a do mínusu takúto vetu: „ešte som asi nedozrel úplne na jeho úroveň“. Dnes rekapitulujem a musím konštatovať... asi dozrievam.
09.07.2012 - Martin Kňaze - matox Čitatelia: 23152 [Testy a predstavenia - Test]
Kawasaki ER-6f – Keď vyrastiem, budem Ninja!
Na úvod sa bez mučenia priznám, že k podobným “entry level – dobrým na všetko” motorkám som pristupoval s určitým dešpektom. O to viac ma prekvapila, koľko zábavy a praktickosti vie táto “malá” Kawa poskytnúť a to všetko odeté do sviežeho, originálneho, až agresívneho dizajnu a navyše za tak dobré peniaze, vysolené či už pri kúpe, alebo pri benzínovej pumpe.
06.07.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 28406 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Video: Vyskúšali sme nové Vespy 125 a 150 s novou trojventilovou v uliciach Ríma
Mal som jedinečnú možnosť vyskúšať nové trojventilové motory 125 a 150 kubíkov v uliciach hlavnej talianskej metropoly.
05.07.2012 - Martin Kňaze - matox Čitatelia: 9198 [Testy a predstavenia - Oblečenie]
4SR - rifle Street Denim Black
Moto rifle, ako alternatívu ku sparnej koženej kombinéze, alebo menej sparným, ale stále dosť “potivým” textilným nohaviciam, som chcel mať už dávno. Nikdy som sa však nedokopal ku kúpe a ani som o nich na 100% nebol presvedčený. Kombinácia tohtoročného horúceho leta a spolupráce s motoridom moje rozhodnutie uľahčila a ja som si rifličky zadovážil.
03.07.2012 - Martin Kňaze - matox Čitatelia: 12886 [Testy a predstavenia - Test]
Honda CBR 1000 RR Fireblade 2012 - 20 rokov v hre... a stále nás to baví!
20 rokov totálnej kontroly. Tak znie Honďácky slogan k najnovšej verzii Ohnivej žiletky. K čomu sa japonskí inžinieri za 20 rokov dopracovali, ako obstáli v drtivej konkurencii ostro sledovanej kráľovskej kategórii superšportov a ako Honda obhajuje heslo „Total Control“ aj bez výdobytkov najnovších elektronických technológii, Vám načrtnem v nasledujúcich riadkoch.
29.06.2012 - Martin Kňaze - matox Čitatelia: 8371 [Testy a predstavenia - Oblečenie]
4SR - Letné rukavice Monster
Stále viac a viac používam motorku aj ako dopravný prostriedok na krátke jazdy mestom, alebo len také kratšie kafe výjazdy okolo “komína”. Preto som sa tento rok zameral na prispôsobenie môjho moto šatníka na veci viac praktické, funkčné a hlavne letné, keďže toto leto začalo pekne z ostra.
28.06.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 19115 [Testy a predstavenia - Test]
BMW R1200R 2012 - slušný nevychovanec
Tisícdvojstovkový roadster od BMW je tak trochu iná motorka. Motor trčiaci do strán, kardan, letmáč a podivný podvozok (Vpredu Telelever a vzadu Paralever ). To vidíte hneď na prvý pohľad, ale to je stále nič. Pretože keď sa pozriete bližšie, tak už viete, kde sú všetky tie peniaze.
26.06.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 5225 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Husqvarna 2013 – krátka predstavovačka
Spoločnosť motocorse nás pozvala do talianska na predstavovačku nových terénnych modelov Husqvarna. Nedá mi a aspoň v krátkosti sem pridám jeden kratučký článok.
21.06.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 27446 [Testy a predstavenia - Test]
Video: Honda GL 1800 Goldwing – maximálny luxus na dvoch kolesách
Nestáva sa každý deň, že máme možnosť vyskúšať motorku, akou je Goldwing. Honda našťastie pristúpila k modernizácii stroja, ktorý stojí na vrchole jej ponuky a právom je označovaný za kráľa ciest.
18.06.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 9540 [Testy a predstavenia - Test]
Moto Guzzi 1200 Sport – Nie len na rannú kávičku
Vždy keď som bol v MotoCorse, pokukoval som po červenom Sporte. Na prvý pohľad poriadna tučná pani motorka. „Predné svetlo, nádrž, sedlo...to je na nej najkrajšie, už len sa zviesť!“ To som vždy počúval od polepetka, keď sme viedli naše vysoko hodnotné debaty o mašinách. A keď sa nedávno Awia povozil, tak som mu mierne závidel.
15.06.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 7222 [Testy a predstavenia - Test]
„Blog“ Projekt z cesty do terénu - Prečo ma tak chytil motokros?
Už som niečo písal na začiatku, ale teraz, keď sa MX venujem viac a popri tom jazdím aj na cestných mašinách, vidím do toho ešte viac. Respektíve tomu začínam viac rozumieť.
06.06.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 16756 [Testy a predstavenia - Test]
Triumph bonneville T100 - Zcivilizovaná klasika
T100 - Classic Sixties styling. Moderné retro. Plne vstrekovací dvojvalec s objemom 865cc. Hladký chod a veľa zábavy. Mäkký zvuk z výfukových trubiek. Čierna prístrojová doska s otáčkomerom. Logo Triumph na sedadle. Špicové kolesá. Vyzerá proste úžasne.
05.06.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8544 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Naživo: Vespa predstavuje v Ríme nové motory 3V s trojventilovou technikou
Taliansky výrobca legendárnych skútrov Vespa pozval novinárov do Ríma, aby im predviedol najnovšie 125 a 150-kubíkové motory, ktoré nesú označenie 3V. Takéto pozvanie som si nemohol nechať ujsť.
Predchádzajúce | 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 | Nasledujúce
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



















