Anketa:
Články - Testy a predstavenia
Zobrazujem články 556 až 570 z cekového počtu: 941.
24.05.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 14241 [Testy a predstavenia - Test]

Suzuki GSX-R 1000 – Zas o niečo lepšia
Pre rok 2012 nám Suzukáči pripravili o niečo ľahšiu a o niečo lepšiu litrovicu. V číslach asi toľko: o 2 kg nižšia hmotnosť, o 11% ľahšie piesty a kompresný pomer vyšší o jednu desatinu, teda 12,9:1. Ako sa to ale prejavilo v bežnej premávke?
16.05.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 25837 [Testy a predstavenia - Test]

Video: Triumph Tiger Explorer 1200 - Grand touring v rytme trojvalca
Hneď ako nám počasie tohto roku dovolilo a Tiger bol zabehnutý som neváhal vysadnúť do sedla vlajkovej lode z dielne ostrovanov, ktorú ste vy zvolili za Bike roka 2012. Explorer si to namieril do poriadne "hustého" segmentu.
15.05.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 13317 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Video: KTM Freeride 350 - naozaj malá, vrtká... Trial či enduro?
Freeride je jedna z motoriek, ktorá ma naozaj medzi novinkami potešila a aj prekvapila. Od prvého pohľadu skvelá inovátorská nenáročná motorečka do terénu. Aká teda je je motorka, ktorú ste zvolili za Bike roka 2012?
15.05.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 13181 [Testy a predstavenia - Test]

Projekt z cesty do terénu – Fyzická príprava
„Akú máš prípravu „mimo“ sezóny, takú máš potom sezónu“. Alebo o niečo známejšie a otrepanejšie: „ťažko na cvičisku, ľahko na bojisku...“
07.05.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 6497 [Testy a predstavenia - Test]

„Blog“ Projekt z cesty do terénu – Enduro trať Malacky a MX trať Stupava
Tento víkend sa konala III. Sand rally a hneď na dvoch tratiach. Enduro trať v Malackách a MX trať v Stupave. Využil som možno a pojazdil obidve. A dokonca na dvoch motorkách.
01.05.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 12382 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Na rannú kávičku s Moto Guzzi 1200 Sport
Dostal som možnosť sa krátko zviesť na novučičkej Moto Guzzi 1200 Sport. Nebol to žiadny test, len krátke zvezenie na kávičku počas "čakačky" na inú testovačku, no nedalo mi nepodeliť sa o pár dojmov a fotiek tejto talianskej krásavice.
27.04.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 4612 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

„Blog“ Projekt z cesty do terénu – Sand Rally 2012
Tak už nám to vypuklo. Bláznenie v piesku s mastodontami.
25.04.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 4679 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

„Blog“ - Projekt z cesty do terénu – ako pokračujem
Po krátkej zimnej prestávke som opäť v stúpačkách a potreboval som zistiť, kam som sa dokázal posunúť a k čomu mi dopomohla aj suchá príprava vo fitku.
16.04.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 12074 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Benelli TNT 1130 - Jednou nohou v hrobe a druhou v pekle!
Ešte koncom predminulého leta som mal možnosť povoziť sa na stroji, ktorý ako som neskôr zistil, patrí druhému najvyššie postavenému funkcionárovi v pekle.
13.04.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 26890 [Testy a predstavenia - Test]

Triumph Tiger 800 XC - adventure po Anglicky
Po cestnejšie zameranom Tigrovi 800 som mal možnosť vyskúšať aj jeho dobrodružnejšieho kolegu XC. Tentoraz s ABS a sadou doplnkov.
11.04.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 21118 [Testy a predstavenia - Test]

Projekt z cesty do terénu: Výber motorky - dvojtakt verzus štvortakt
Dvojtakt alebo štvortakt? Túto otázku si kladieme viacerí, keď vyberáme moto do terénu. Skúsme to nejako rozobrať a nájsť konečne odpoveď na túto otázku. Ja už som si vybral. A výber tejto moto bol asi ten absolútne najťažší.
02.04.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 5015 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

„Blog“ - Projekt z cesty do terénu - prvý pád tejto sezóny a hneď aj druhý :-) plus bonus
V stredu som konečne po dlhšej prestávke znova pojazdil s Kafkou, omakal nové gumky a trochen sa aj vyrúbal. Vo štvrtok som bol znova a ako by to bolo, keby som nespadol...
29.03.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 5097 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

„Blog“ - Projekt z cesty do terénu – Novinka v projekte a 1. tréning
Pani zima zdá sa konečne odišla a zas nám dala na nejaký čas pokoj. Ani sme sa nenazdali a aj naša domovská trať je už suchučká a pripravená na trénovanie. V nových papučkách sme teda vyrazili na prvý tréning.
13.03.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 18140 [Testy a predstavenia - Test]

Zrkadlo mojej duše - Triumph Speed Triple 1050
Poriadny a poctivý kus železa s poriadnym výkonom v elegantnom šate. A ešte mi pasuje aj ku komboške. To nemože byť predsa náhoda...
01.03.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 27873 [Testy a predstavenia - Test]

Prvý test: Honda Crosstourer v Katalánsku - prináša svieži vietor do segmentu cestovných endúr
V polovici februára 2012 pozvala Honda novinárov z celej európy do Španielska na prvé jazdy na jej novej vlajkovej lodi v kategórii cestovných endúr a na naše potešenie sa jedna pozvánka ušla aj našej redakcii. A tak vám môžeme priniesť prvé poznatky aj my.
Predchádzajúce | 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 | Nasledujúce

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!