Anketa:
Články - Testy a predstavenia
Zobrazujem články 586 až 600 z cekového počtu: 945.
09.01.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 5216 [Testy a predstavenia - Test]
„Blog“ - Projekt z cesty do terénu – už som sa poučil
Síce mi to trvalo dlhšie, ale nevadí, aj to, že som sa učil sám, mi dalo niečo, čo využijem nielen na kros, ale aj na ceste. Začal som sa učiť sám, ale postupne som nechal trochu dirigovať od skúsenejších.
02.01.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 5994 [Testy a predstavenia - Test]
"Blog" - Projekt z cesty do terénu – stále samouk
V prvom tréningovom článku ste si už prečítali, ako som začal s mojim vlastným trénovaním. Dá sa povedať, že sa zo mňa stal samouk. A ako to už býva, väčšinou to nie také, aké by malo.
23.12.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 32347 [Testy a predstavenia - Test]
Honda SW-T 600 – jednoducho bohovské zvezenie
Bohovské zvezenie. Nezvyknem začínať takto od konca, ale čas strávený v sedle SW-T600 bol naozaj skvelý.
21.12.2011 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 4994 [Testy a predstavenia - Test]
"Blog" - Projekt z cesty do terénu – začiatky „tréningu“
Dnes tu mám pre vás ďalšie video z mojej prípravy. Ako som už písal, na začiatku som jazdil iba ,,plochodrášku”. Potom som prešiel na celú trať a snažil som sa držať aspoň za niekým, aby ma tak nejako ťahal a ja som niečo obkukal.
19.12.2011 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 6174 [Testy a predstavenia - Test]
„Blog“ - Projekt z cesty do terénu - pirátske zábery
V Sobotu som si bol pojazdiť aj v takom otrasnom počasí. Mal som aj diváka a ten ako som neskôr zistil, "ukoristil" pirátske zábery z tréningu.
16.12.2011 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 21006 [Testy a predstavenia - Test]
Porovnávací test naháčov - Z 750R vs. StreetTriple 675R vs. GSR 750 vs. Hornet
Prednedávnom som mal možnosť otestovať štyri podobné stroje. Jednu šestovku, jednu šesťsedempäťku a dve sedempadiny. Dve boli v eRkovej úprave a jedna s C-ABSkom. Ďalšia trochu pretŕčala aspoň podľa uvádzaných údajov s výkonom. Podobné sú, ale asi iba tým, že sú to naháče.
13.12.2011 - Cacao Čitatelia: 45017 [Testy a predstavenia - Test]
Kráľ na každý deň - Suzuki DL 650 V-Strom 2012
Jeden z najpredávanejších modelov súčasnosti sa dočkal svojho nástupcu. V dizajnovo nezmenenej podobe sme sa s V-Stromom stretávali od roku 2003, kedy bol prvýkrát prezentovaný verejnosti. Papierové predpoklady hovoria o tom, že súčasný model by mal byť vo všetkých smeroch lepší. Či môžeme povedať "zomrel kráľ, nech žije kráľ", uvidíme na konci testu.
12.12.2011 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 9813 [Testy a predstavenia - Test]
„Blog“ - Projekt z cesty do terénu – predstavenie trate
V dnešnom dieli je na rade predstavenie trate. Možno niektorý viete, kde je, možno ste tam už aj boli a možno aj viete, že sa nám tu „dokaličil Bučko“. Možno preto sa jej viac ľudí bojí ako by si sem chodili radi zajazdiť. Ja sa jej nebojím, mám z nej síce rešpekt, ale mám ju rád.
09.12.2011 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 6443 [Testy a predstavenia - Test]
„Blog“ - Projekt z cesty do terénu
Ako ste už mohli čítať, pripravili sme pre vás seriál článkov o mne a Kawasaki KX250F. Ale aby to bolo ešte o niečo aktuálnejšie a aby ste sa dokázali viac vcítiť do môjho trápenia, budem tu písať taký malý blog.
08.12.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9222 [Testy a predstavenia - Doplnky]
FogCity Hyper Optiks - Fotochromatická antifog vložka do plexiskla
Poznáte to keď sa ochladí, začne pršať, alebo dokonca jazdíte v zime a vrstva proti zahmlievaniu na priezore vašej prilby už nestíha. Potom môžete siahnuť len po vložke proti zahmlievaniu. Novinkou sú aj vložky, ktoré dokážu reagovať na svetlo a stmavnúť podľa potreby.
07.12.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 13692 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
BMW prináša na trh špeciálne edície motoriek K 1300 R, K 1300 S a R 1200 GS
Aj keď všetky tri edície boli predstavené už na výstave v Miláne, na trh sa dostanú v Januári 2012. Poďme sa teda pozrieť na to, čo si pre nás BMW pripravilo.
05.12.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 7391 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Moto Guzzi Nevada, V7, Special a Racer v sezóne 2012 s inovovaným motorom
Okrem inovovaného motora sa však u týchto Guzziniek nedočkáme žiadnych ďalších zmien.
29.11.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 41908 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Honda NC 700 S a Honda NC 700 X – praktické motorky strednej triedy
Honda prináša dvojicu bikov postavených na úplne novom motore s objemom 670 ccm. Jedným z nich je Honda NC 700 S, praktický naháč a druhým je Honda NC 700 X, crossover určený na rozbité cesty.
28.11.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 12163 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
On/off road cestovateľ od Hondy - Honda Crosstourer
Výrobcovia motocyklov akoby sa dohodli, že tento rok spoločne predstavia nové modely v segmente veľkých cestovných endúr. Honda teda nemôže byť výnimkou a prináša nám nový model Honda Crosstourer.
25.11.2011 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 5972 [Testy a predstavenia - Prilby]
Skúsenosti s prilbou Suomy SPEC1R
Ako ste si mohli všimnúť, a už aj prečítať, v redakcii sa nám o bezpečnosť hláv stará značka Suomy. V článku je čo-to popísané po technickaj stránke, tak niečo napíšem aj z praktického hľadiska. Ja som si vybral druhý najvyšší ponúkaný model a ako aj názov naznačuje, jedná sa už o „rejsovú“ prilbu. Poďme teda rovno na jej klady, či zápory.
Predchádzajúce | 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 | Nasledujúce
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



















