Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2293 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30690
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18064)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12626)

Články - Testy a predstavenia

slider

Testujeme Kawasaki Versys 1100 2025

Prvé dojmy Kawasaki Versys 1100 - Poobede nás čakal viac ako trojhodinový solo presun do hotela podľa navigácie. Takýto koncept na testovačkách sa mi hodne páči. Versys je skvelý spoločník na cestovanie, ktoré neprekazí ani drobný dážď. Má totiž skvelú ochranu a brutálne pohodlný posed s luxusným sedadlom. To všetko zdedil po predchodcovi. K tomu pridaj hladký priebeh štvorvalcového motora,...

slider

BMW v Garmishi odhalilo očakávalú R 1300 GS Adventure

Na BMW Motorrad Days 2024 v Garmishi prebehlo očakávané predstavenie novej vlajkovej lode značky. Po minuloročnom predstavení R 1300 GS tu máme novú advetúru.

slider

Veľká alpská porovnávačka 2023!

Veľké porovnávacie testy, pri ktorých môžeme v reálnom čase preskakovať z jednej motorky na druhú, prejsť si rovnaký úsek za rovnakých podmienok na viacerých strojoch,...

slider

Celosezónny test Moto Guzzi V100 Mandello S (2023)

V100, prelomovú novinku talianskej Moto Guzzi, sme mali požičanú na celú sezónu 2023. Za ten čas sme na nej nalietali 6 000 km; absolvovali sme zábeh, prvý servis, kopec výjazdov...

slider

Testujeme nové Africa Twin 2024 v Malage

Druhý deň v motorkárskom raji - Brutálna akcia v sedle skvelej motorky. Čo viac povedať. Offroad nebol tentoraz len na ozdobu. Nekonečné gejzíry kameňov lietali spod kolies, po 100 km zadná guma ohlodaná, do toho výjazdy, skoky a vyschnuté riečistia. Africa na toto bola stvorená a sám neviem ci som si to užíval viac ja alebo tá motorka. Do terénu rozhodne CRF1100 s 21 kolesom nikdy nesklame. Ak to s terénom...

Zobrazujem články 646 až 660 z cekového počtu: 941.

15.02.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 14309 [Testy a predstavenia - Test]

-

Gran tourismo Italiano - Moto Guzzi NTX 1200 Stelvio v Alpách

Kde bolo tam bolo, bola jedna rozprávočka a v nej jedného pekného slnečného dňa mladý nádejný mototestovač vysadol na Guzzi Stelvio a vyrazil do talianských Álp na Passo dello Stelvio. Akurát že to nebola rozprávočka, ale krásna realita!

 

06.12.2010 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 10252 [Testy a predstavenia - Prilby]

-

Predstavujeme karbónovú dizajnovku UVEX ONYX

Ešte pred koncom roka, sa nám do rúk dostala zaujímavá novinka z dielne UVEX na rok 2011. Celo karbonový model ONYX, ktorý jazdí aj Stefan Bradl.

 

29.11.2010 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 23111 [Testy a predstavenia - Test]

-

Uhýbajte z cesty, rúti sa veľký Zed - Kawasaki Z1000

138 koní , 110Nm a 218 kilo živej váhy. To všetko za necelých jedenásť litros euros. Začal som trochu z konca a dúfam, že to nie je na škodu. Aj tak ste si už čo to mohli prečítať o tom ako sa nám jazdilo na novom veľkom Zedovi, takže sa o ňom veľa nového ani nedozviete. A predsa...

 

24.11.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 17928 [Testy a predstavenia - Test]

-

Kawasaki Mule 4010 Diesel 4x4 2011 a KLX 250

V náväznosti na testovačku motokrosových modelov Kawasaki si teraz predstavíme zaujímavý stroj Kawasaki Mule 4010 Diesel 4x4 a pripomenieme si starú známu KLX 250.

 

19.11.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 18406 [Testy a predstavenia - Test]

-

Vyskúšali sme motokrosové Kawasaki KX 250F a 450F 2011

Dovozca motocyklov značky Kawasaki na Slovensko pripravil ešte koncom tejto sezóny testovací deň pre dílerov a novinárov. Na menu dňa boli pripravené novučičké zelené žabky KX 250 a 450 a niečo k tomu.

 

18.11.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9583 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Predstavenie noviniek značky Husqvarna, modely TE449, TE511 a TC449

Husqvarna vždy prinášala inovácie a nové myšlienky do sveta offroad motocyklov. Aj v súčasnosti je motocyklová značka s najdlhšou tradíciou na svete v sektore terénnych motocyklov verná permanentnému výskumu a vývoju perfektného terénneho motocykla: ľahkého na používanie, pripraveného na preteky a jednoduchého na údržbu.

 

14.10.2010 - Cacao Čitatelia: 12104 [Testy a predstavenia - Test]

-

S Kawami na trati - Versys vs. Z1000 - časť 2.

Jeden pekný slnečný víkend sa nám konečne po daždivých dňoch podarilo dostať na kilometer uzatvorenej zábavnej dráhy v Dunajskej strede. O čo sme sa pokúšali si môžete znova prečítať po kliknutí na nadpis. Pokračujeme porovnaním celoročného spoločníka so streetfightrovou potvorou rovnakej značky - Z1000.

 

08.10.2010 - Cacao Čitatelia: 12476 [Testy a predstavenia - Test]

-

Antistres na dvoch kolesách - Husqvarna SMS 630

V každodennom kolobehu života, kde sa striedajú pracovné povinnosti s osobnými, problémy, komplikácie, nezhody a nervozita sú samozrejmosťou, si človek potrebuje trochu oddýchnuť. Zabudnúť na všetko. Vypnúť. Každému z nás prináša pohodu niečo iné. Mne ju počas niekoľkých dní robila Husqvarna SMS 630.

 

22.09.2010 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 18548 [Testy a predstavenia - Oblečenie]

-

Motorifle 4SR Jeans

K rebelovi som si zadovážil jeansy z ponuky 4SR. Na kratučké výjazdy a na CCC pohodlná a relatívne bezpečná voľba. Nie je to tá najbezpečnejšia voľba, ale určite lepšie ako obyčajné rifle.

 

14.09.2010 - Cacao Čitatelia: 14967 [Testy a predstavenia - Test]

-

S univerzálom na trati - Kawasaki Versys

Jeden pekný slnečný víkend sa nám konečne po daždivých dňoch podarilo dostať na kilometer uzatvorenej zábavnej dráhy v Dunajskej strede. O čo sme sa pokúšali si môžete prečítať po kliknutí na nadpis.

 

13.09.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 20449 [Testy a predstavenia - Oblečenie]

-

Kevlarové motodžíny – Held Ractor

Vonku sú 30 stupňové horúčavy a tvoj najcennejší majetok sa parí v textilných resp. kožených motogatiach? Že kraťasy by boli lepšie, no nie si hazadér? Riešením takéhoto problému môžu byť kevlarové rifle.

 

08.09.2010 - Varan Čitatelia: 12473 [Testy a predstavenia - Doplnky]

-

Telefón, MP3 a rádio v prilbe - Parrot SK4000

Chýba vám pri jazde na motorke pohodlne ovládateľný telefón, hudba a rádio? Odpoveďou by mala byť táto univerzálna Bluetooth handsfree sada do prilby. Poďme sa teda na ňu bližšie pozrieť.

 

30.08.2010 - Varan Čitatelia: 12553 [Testy a predstavenia - Doplnky]

-

Systém mazania reťaze PRO-OILER - Skúsenosti

Viac ako polovica sezóny je za nami a máme pre vás postrehy a skúsenosti z používania tohto systému. Poďme si teda overiť, ako systém obstál za tých 11 tisíc km.

 

26.08.2010 - Juraj Odin Klačko Čitatelia: 30400 [Testy a predstavenia - Test]

-

Mr. Univerzál - Kawasaki Versys v Alpách

V tejto sezóne Versys oficiálne brázdi cesty už štvrtý rok. Jeho druhá, o detské choroby očistená, verzia nám padla do rúk na začiatku sezóny a my ju vždy večer len s ťažkým srdcom nechávame v garáži snívať sny spravodlivých.

 

20.08.2010 - Cacao Čitatelia: 24613 [Testy a predstavenia - Test]

-

(KUL)TURISTA - Honda VFR1200F Dual-Clutch Transmission v Alpách

Prichádza nová dvojspojková VFRa s originálnym riešením a náhradou klasického radenia rýchlostných stupňov, alebo ide len o riešenie problému, ktorý vlastne nikto nemá? Na toto sme sa zamerali v nasledujúcich riadkoch.

 

| 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 |

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »