Anketa:
Články - Testy a predstavenia
Zobrazujem články 721 až 735 z cekového počtu: 941.
30.07.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 21302 [Testy a predstavenia - Test]

Honda CBR 600RR C-ABS 2009 - šesťkilo na každý deň
Sú to dva roky, čo sme mali RR-kové šesťkilo naposledy na test a sú to dva mesiace, čo som novú RR-ku preháňal v daždi na okruhu v Brne. Teraz ju mám však úplne pre seba, žeby cesta do minulosti?
27.07.2009 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 16826 [Testy a predstavenia - Test]

SMC versus závoďák
Dilema. Síce ste sa možno rozhodli, že vaša ďalšia motorka bude supermoto. Ale aká? „Heavy duty“ alebo závoďák?
22.07.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 17162 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Test: Navigácia Garmin zūmo 660 - 1. časť: Predstavenie a montáž
Dva roky po teste GPS navigácie Garmin zūmo 550 sa mi do rúk dostáva nasledovník tohto modelu nové zūmo 660. Poďme sa na neho pozrieť podrobnejšie.
20.07.2009 - Ivan Ifk0 Kuzevič Čitatelia: 27860 [Testy a predstavenia - Test]

Kawasaki KLX 250 - malý veľký bojovník
Meškám. S testom, z roboty, na stretnutie ... Za všetko môže KLX 250, využívam dosť veľa voľného času na to, aby som sa zviezol. A občas aj ten, čo mám určený na iné činnosti. Páči sa mi a asi nielen mne. Minule som stretol takú istú oproti a neboli to halucinácie. Aj keď pravdu povediac mi z nej občas hrabe.
17.07.2009 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 21782 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Nová Honda VT1300CX - Fury pre Európsky trh
Skutočný originál vo svojej triede, radikálna stavba v jedinečnom balení dostupná pre všetkých. Asi takto nejako predstavuje Honda svoju Európsku novinku pre rok 2010, VT 1300 CX.
10.07.2009 - Cacao Čitatelia: 59073 [Testy a predstavenia - Test]

Skúter vs. motorka - Honda CBF 125 vs. Honda SH125i
V kategóriách malorážiek a malých skútrov sa môže nerozhodnejší človek dostať na celkom zaujímavé rázcestie typu: skúter alebo motorka? My sme oproti sebe postavili dvoch zástupcov osminkovej veľkosti za čo najprijateľnejšie peniaze.
07.07.2009 - agressor Čitatelia: 30572 [Testy a predstavenia - Test]

Suzuki SFV 650 Gladius K9 - láska na prvý dotyk
Jasné, že som videl fotky, ale naživo, do prdele, naživo to musí zažiť každý sám! Hovoria, že to je motorka pre ženy. Nie je – toto je samotná žena! Chodím okolo nej a hladkám ju...
29.06.2009 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 24389 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Track T-800: nová dieselová motorka
Zrejme asi každého cestovateľa napadlo, prečo sa nevyrábajú dieslové cestovné endurá. Palivová nenáročnosť a motorická spoľahlivosť by mohli pri správnej koncepcii potlačiť výkonový a váhový handicap. Prvá lastovička v tejto podobe prichádza na trh.
28.06.2009 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 30830 [Testy a predstavenia - Test]

Kawasaki VN 900 Classic - som proste classic a hlavne s káwou
Trend nárastu zdvihového objemu motorov motocyklov neobišiel ani kategóriu podlitrových chopprov a cruizrov.
V roku 2006 nahradila Kawasaki svoj dlhoročný model VN 800 novinkou VN 900.
24.06.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7149 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Garmin zūmo 660 - nasledovník úspešnej 550-tky
Spoločnosť Garmin, globálny líder v GPS navigácii, predstavuje zūmo 660 – najnovší motocyklový navigátor, ktorý v sebe spája štíhly a elegantný dizajn série nüvi so špecifickými vlastnosťami vytvorenými špeciálne pre motocyklistov.
20.06.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 32063 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Ural Wolf-sidecar - nový vlk z Ruskej produkcie
Ani Ruská fabrika nespí a vďaka spolupracovníkom v Rakúsku predstavuje nový model - Ural Vlk so sidecarom.
17.06.2009 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 6466 [Testy a predstavenia - Test]

Slnko a pohoda, taký bol Ducati Speed Weekend
Fandovia Ducati mali v dňoch 12.6. – 14.6.2009 „svoje dni“. Na letisku pri Boľkovciach neďaleko Lučenca sa totižto konal Ducati Speed Weekend pod vedením slovenského dovozcu Ducati.
17.06.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 23621 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Ďalší pán na holenie - 10 000 km na Kawasaki KLX 250
Tohto roku sme sa pustili do prvého dlhodobého testu, teda aby som bol presný testu na celú sezónu s ambíciou najazdiť 10 000 km. Po Honde CBF si dávame rovnaké ciele aj na moto z iného segmetu, ľahké endurko Kawasaki KLX 250.
15.06.2009 - Cacao Čitatelia: 32884 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Ukazovateľ zaradeného stupňa GIpro DS pre každého
Hľadáš jednoduchý, praktický a spoľahlivý ukazovateľ zaradenej rýchlosti a nechceš tráviť hodiny jeho nastavovaním a inštaláciou?
12.06.2009 - Cacao Čitatelia: 15440 [Testy a predstavenia - Test]

Middle weight fighter - Honda CB600F Hornet
Pojem Honda Hornet patrí medzi jedno z najznámejších motorkových mien vo svete už od roku 1998, kedy sa prvýkrát objavilo na scéne. Už vtedy sa stal jedným z najobľúbenejších naháčov strednej triedy a túto pozíciu nechce pustiť z rúk ani v súčasnosti.
Predchádzajúce | 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 | Nasledujúce

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!