Anketa:
Články - Testy a predstavenia
Zobrazujem články 916 až 930 z cekového počtu: 941.
06.08.2003 - TTom Čitatelia: 38060 [Testy a predstavenia - Test]

MINITEST HONDA CB 1300 (SC54)
Lekári sú stále bezradní. Prebehla porada. Doterajšie vibračné metódy liečenia boli na chvíľu nahradené. Dvojvalcové dávky boli účinné, ale ich vplyv rýchlo vyprchal. O môj prípad sa začal zaujímať prednosta kliniky. A vrazil mi do žily nadlitrovú infúziu s nálepkou: CB 1300
22.07.2003 - TTom Čitatelia: 24039 [Testy a predstavenia - Test]

MINITEST MOTO GUZZI NEVADA 750 (LK)
Chronické abstinenčné záchvaty som na čas utíšil. Vrátili sa. Po poslednej medikácii lekári zistili, že mi pomáhajú aj lieky, ktoré sa nepredávajú na kilá. A nie sú až tak propagované alebo profanované reklamou. Vedel som do čoho idem, po roku opäť otváram taliansku krabičku s názvom: NEVADA 750
18.06.2003 - TTom Čitatelia: 19990 [Testy a predstavenia - Test]

MINITEST MOTO GUZZI BREVA 750 (LL)
Liečenie absťáku pokračuje. Taliansky farmaceutický priemysel je u nás stále v tieni japonských injekcií, ale ich lieky pôsobia na mňa o to viac. Recepty na krátku Nevadu a vibračnú Californiu som vyčerpal minulý rok s dostatočnými účinkami. A preto som rád prevzal predpis, na ktorom stálo: BREVA 750.
11.06.2003 - TTom Čitatelia: 37044 [Testy a predstavenia - Test]

MINITEST HONDA VTX 1300 S (SC52)
Zimný absťák som sa snažil liečiť skútrovými dávkami z vlastnej lekárničky. Pomáhalo to len chvíľu. Nezostávalo mi teda nič iné, len osloviť lekára. Použil som nižšiu formu komunikácie a zavolal. Lekár ma spoznal, nepotreboval študovať môj chorobopis, po pár vyslovených príznakoch stanovil moju diagnózu. A predpísal mi správny liek v správnych dávkach: VTX 1300.
08.04.2003 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 12022 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Motonovinky roku 2003
Čo pre kúpychtivých motorkárov pripravili svetový výrobcovia pre sezónu 2003...
02.12.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8012 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Náhle znovuzrodenie značky Vincent
Legendárne motocykle Vincent sa prestali vyrábať koncom roka 1955. Po viac ako štyridsiatich rokoch sa Bernard Li pokúša vdýchnuť tejto značke nový život. Predstavujeme Vám prvý prototyp Vincent Black Lightning S.
28.11.2002 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 9814 [Testy a predstavenia - Test]

Test Interkomu po 1500 km
Určite to všetci, ktorí jazdíte so spolujazdcom, poznáte. Dorozumievanie so spolujazdcom počas jazdy otáčaním hlavy, ukazovaním rukami či zvýšeným hlasom môže byť občas nepríjemné ba až nebezpečné. K zvýšeniu bezpečnosti počas jazdy môže prispieť, pre niektorých možno
zbytočná vec, interkom. Ide o jednoduché dorozumievacie zariadenie medzi jazdcom a spolujazdcom (v najjednoduchšom prevedení) ale aj medzi posádkami dvoch a viacerých motocyklov (pri použítí základne s rádiovým signálom).
12.11.2002 - Dadi Čitatelia: 11747 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

MZ 1000S - Hviezda sa zrodila...
MuZ alebo, Mottorrad und Zweiradwerks, ako bola firma premenovaná po opätovnom zjednotení Nemecka, má korene v Dampf Kraft Wagen (DKW). Bol to najväčší svetový výrobca počas 30-tych rokov. Teraz sa MuZ vracia medzi výrobcov “veľkých“ motocyklov dvojvalcovým modelom MZ 1000S.
27.10.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 21249 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Aprilia vdychuje Moto Guzzi nový život - koncept MGS/01
Investície Aprilie do Moto Guzzi začnú pravdepodobne prinášať ovocie v roku 2004 ...
18.10.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 13491 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Kawasaki ZX-6R a ZX-6RR 2003
Kvôli dlho oneskorenej inovácii sa stala Kawasaki ZX-6R vyhnancom z triedy šesťstoviek, aj napriek významným úspechom v pretekoch triedy supersport. Kawasaki sa ale nespolieha na svoje vavríny.
15.03.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9739 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Prototyp Gilera 850 Twin
Všetci fanúšikovia Hondy FireStorm sa majú na čo tešiť. Ohnivá búrka totiž dostane vážneho talianského konkurenta...
06.02.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 15641 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Triumph Speed Four - štvorvalcový naháč z Anglicka...
Predaj naháčov v poslednej dobe narastá. Aj preto sa Anglický výrobca motocyklov Triumph rozhodol ukrojiť si z tohto veľkého koláča a predstavil nový model Speed Four vychádzajúci z TT 600.
31.01.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10434 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

2002 Ducati Multistrada
Z Talianska prichádza nová rodina Ducati a ako prvý vyslanec je tu úplne nový motocykel Ducati Multistrada 1000. Ducati opisuje nový model
ako "technicky vyspelú motorku so srdcom zo Superbiku, ktorá zároveň ponúka silu a flexibilitu veľkých endúr"...
13.12.2001 - feci Čitatelia: 14574 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Norton Nemesis - Poetické meno pre ešte poetickejšiu "mašinu"
Neviem prečo, ale dosť ma zaujali také stroje, ktoré sú akoby na okraji. Človek nevie, či sú
to prototypy, či "normálne" dostupný "tovar". V každom prípade človeka možno poteší pohľad na
niečo, čo si možno kúpi v budúcom živote, keď sa narodí ako dieťa sultána.
29.11.2001 - feci Čitatelia: 21766 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Videli ste už dvojkolesovú krásku do ktorej možte kľudne natankovať aj letecký benzín?
Chcel som spraviť článok o najrýchlejšom motocykli a myslím že mi niekto vravel, že je to Hayabusa. Tak som sa o tom chcel presvedčiť, no našiel som niečo ešte rýchlejšie a nejde tu o nejaký futuristický prototyp, či víziu. Je to proste
Marine Turbine Technologies Y2K Superbike 2002.
Predchádzajúce | 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 | Nasledujúce

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!