Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 526 až 540 z cekového počtu: 1213.
02.03.2012 - sorge Čitatelia: 7958 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Videocestopis: Dovolenka liptákov na Balkáne - Albánsko 2011
Vždy keď sa stretne skupinka ľudí, ktorí majú radi turistiku, dobrodružstvo a láka ich spoznávať svet, je to úplne super. A ak sa k tomu pridá aj zaľuba v motorkách, tak z toho určite musí vzísť niečo zaujimavé.
22.02.2012 - alpinka Čitatelia: 6524 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Alpy 2011: 11 koní na GG
9 dní na ceste, dvaja jazdci v očakávaní, jedna zánovná CBF 125, jeden nie až tak zánovný Hornet 600, krásne počasie, trocha vody, trocha snehu. Nič sme dopredu neplánovali, po skúsenostiach z minulých rokov, keď nám dovolenka nevyšla z rôznych dôvodov. Ale tento rok všetko vyšlo na jednotku. Motorky boli v pohode, cestovné poistenie sa dá vybaviť deň vopred cez internet, čo viac treba?
07.02.2012 - piestik Čitatelia: 6753 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Epos o mototúre IV. - V januári na Slony
Prológ :
Akákoľvek zhoda miest, názvov a mien je úplne úmyselná. Udalosti opísané v tomto epose sa naozaj prihodili v dňoch 27. až 28. januára roku Pána 2012 niekoľkým motorkárom počas ich cesty na zraz Elefantentreffen v Bavorskom lese. Za účelom spoetizovania celkom nepoetických podmienok sa autor rozhodol príbeh zveršovať.
02.02.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 14852 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Fotoreport: Elefantentreffen 2012 - očami Slovak Honda scooter tímu
Keďže pre mňa to už nebola prvá účasť na slávnom zimnom zraze v Bavorskom lese a zároveň Menton už napísal skvelý článok, nebudem sa extrémne rozpisovať a prinesiem vám len galériu zaujímavých fotiek z tohto ročníka.
30.01.2012 - Menton Čitatelia: 10102 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Krátky návod ako prežiť Elefantov
Už niekoľko ročníkov sledujem diskusie, články, fotky a videá okolo stretnutia Elefantentreffen. Moje pocity boli vždy zmiešané, na jednej strane obdiv k cestovaniu a kempovaniu v zime, na druhej strane som hľadal odpovede na otázky ako: Kto tam ide? Prečo? Aké to je naživo?
30.01.2012 - Mitja Čitatelia: 11930 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Ukrajinské sérum pravdy a rumunský punker
Ukrajina sa pre mňa už pri prvom stretnutí stala láskou na prvé kilometre, odvtedy sa moje sebecké túžby uberajú týmto smerom. Čo sa bájnych ukrajinských ciest týka, nikdy nevieš, či tá cesta na začiatku bude mať charakter cesty aj v jej priebehu – ale ako sa u nás na východe hovorí: „Menej znaš, lepši spiš“. A hlavne nebrať sa až tak vážne...
28.01.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5557 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Mrazu odolná banda Slovákov na Elefante
Zima je v plnom prúde a tak dostala partička motorkárov skvelý nápad. Pôjdeme na motozraz do Nemecka!
26.01.2012 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 7176 [Mototuristika - Slovensko - Dobré Rady]

Nový cestovateľsko – športový moto portál Advriders.sk
Priaznivci dobrodružstva a nespútanosti! Tak nejako spontánne vznikla nová moto stránka. Nie ako potreba konkurencie iným portálom, či s komerčným pozadím zakladateľa. Skôr ide o prirodzené zjavenie sa na internete.
25.01.2012 - JOSE Čitatelia: 21063 Strany: 7 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

Dobrodružné cestovanie naprieč Tureckom a Gruzínskom
Ak to tak spätne analyzujem, tak túžba navštíviť Turecko sa mi nebadane zahniezdila v hlave určite v momente, keď som niekde uvidel fotku Antiochovho pomníka na hore Nemrut Dag.
23.01.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 8324 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Transbalkánski servismeni, dokončenie – posledné dni na Balkáne
Keď technika nepočúva je lepšie pomaly zamieriť domov. Albánsko sme ochutnali a už cestou domov sa nám v hlavách rodili plány na návrat v budúcej sezóne. Ale to, že návraty nemusia byť stále smutné a nudné, sme sa presvedčili na vlastnej koži.
05.01.2012 - Peter Fischer Čitatelia: 17587 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Francúzske Alpy zas a znova
Repetitio est mater studiorum, opakovanie je matkou múdrosti. O Alpách to platí hádam dvojnásobne, pretože tých krásnych výhľadov a chutnučkých zákrut sa človek nemôže prejesť. Ak by niekto namietal, že je tam priveľa komercie a gýču, tak určite nebol vo francúzskej časti Álp.
02.01.2012 - Karma Čitatelia: 10205 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Rumunsko 2011
Radostné jazdenie po slobodnej krajine dobrých ľudí. Žiadne zákazy. Krásna príroda. Volili sme jazdenie po cestách najnižšej kategórie a vyplatilo sa.
30.12.2011 - saimona16 Čitatelia: 6141 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Výlet]

Môj motorkársky začiatok
Na pekelnom stroji, ktorý nevlastní len tak hocikto.
21.12.2011 - johnnny Čitatelia: 5338 [Mototuristika - Amerika - Cestopis]

Colorado trip
Je 20. október 2010, 5:00 ráno a ja si po hodinovom spánku obliekam svoju koženú motorkársku bundu, beriem ruksak, rukavice, prilbu a už asi po stý krát hľadám kľúče od motorky...
20.12.2011 - nevo Čitatelia: 9843 [Mototuristika - Európa - Výlet]

European Bike Week 2011 - Faaker See a Alpenstrassen v Rakúsku
Zraz European Bike Week - Faaker See. Že ste o tom ešte nepočuli? Tak to ste na správnom mieste a čítajte ďalej.
Predchádzajúce | 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 | Nasledujúce

Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!