Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 646 až 660 z cekového počtu: 1222.
09.09.2010 - zeze Čitatelia: 8510 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Salzburger Land 2009
Nemal to byť žiaden dlhoočakávaný výlet za poznaním nových vecí. Jednoducho sme už strašne chceli čosi pojazdiť po nekonečnom období zlého počasia, pracovných a rodinných povinností. Slovo dalo slovo, a hoci podmienky neboli ideálne (málo času, hlavná sezóna, nestále počasie), vyrazili sme. Smer Rakúsko, možno kúsok Talianska, uvidí sa... no ale keď už, tak aj na krátkom výlete nesmú chýbať (pre nás) nové veci.
07.09.2010 - KajoTDM Čitatelia: 9080 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Slnečné Dolomity
Konečne som absolvoval štvordenný slnečný výjazd do talianskych Dolomitov a tak by som sa s vami chcel podeliť o moje zážitky a skúsenosti, ktoré som do seba absorboval počas týchto pár dní jazdenia v jednej z najlepších oblastí pre motorkárov v Európe.
06.09.2010 - bezdooo Čitatelia: 8978 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Šnyceltúr 2010
Keď sme sa pred rokom na dovolenke v Čechách rozhodovali, že kam sa pôjde o rok, celkom sme sa jednohlasne zhodli, že "rajch" by bola dobrá voľba.
02.09.2010 - Paulie Čitatelia: 9982 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Okruh po Dolomitoch 2010
,,Dolomity - krása tohoto skalního ráje uchvátí každého, kdo si k ní jen přivoní. Při pohledu na majestátní velikány se vám srdce rozbuší bez ohledu na to jestli jste turista či horolezec. Jestliže tuto malebnou krajinu spatříte poprvé, budete se sem vracet znovu a znovu." ... citujem istú webovú stránku
30.08.2010 - tigrik77 Čitatelia: 16091 Strany: 4 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Potulky Slovenskom
Alebo ako sme sa rozhodli navštíviť drevené kostolíky. Nápad na tento výlet som dostal po prečítaní jedného článku. Bolo tam odfotených pár drevených kostolov. Tak som pospájal trasu a pozháňal partiu na cestu. Ako to celé nakoniec dopadlo sa dočítate ďalej.
25.08.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 14413 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

9. Motoride stretko Tokaj, Maďarsko - Motoride Tour 2010
Deviaty ročník motorajďáckej Tour sa tohto roku konal u našich južných susedov v známej vinohradníckej oblasti Tokaj. Napriek zlým predpovediam sme znovu zabezpečili skvelé počasie, ba bolo priam až neuveriteľné teplo!
19.08.2010 - derbi Čitatelia: 8448 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Sólo trip cez Alpy k Jadranu, alebo ako som skúšal Deauvillku
Cestu som plánoval od návratu z Rumunska v máji Balkán tour 2010. Mal som premyslené len nejaké základné miesta čo chcem navštíviť, ale konkrétnu trasu som mal v pláne robiť “za pochodu”.
Môj hrubý plán bol GG, Dolomity, Stelvio, Benátky, Bibione, Krk, Bled.
13.08.2010 - matus Čitatelia: 14791 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Alpy 2010 – hľadanie šotoliniek
Začiatkom Júna 2010 sa dozvedám, že Rumunsko prekladáme až na August. Veď to je o 3 mesiace! Čo budeme dovtedy robiť?
09.08.2010 - marekxxx Čitatelia: 12861 Strany: 2 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

Sýria, Jordánsko, Libanon
Pred sýrskou hranicou vedie kilometrová tiahla zátačka. Slnko svieti. Cesta vyzerá ako biela stuha. Pridal som plyn ako na pretekárskej dráhe Pneumatiky pištia. Zabrzdiť, povoliť, ostro dobrzdiť. Viem to celkom dobre a zastavujem motorku bez šmyku pred chlapíkom, ktorý divoko šermuje rukami. Má na sebe sýrsku uniformu.
02.08.2010 - tigrik77 Čitatelia: 19718 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Mini výlet do Čiech
Tento výlet bola moja prvá moto-turistika. Ako nadpis napovedá výlet bol do Čiech. Presnejšie južné Česko. Všetko to trvalo spolu štyri dni. Pokúsim sa to zhrnúť do tohoto článku.
30.07.2010 - Paulie Čitatelia: 10267 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Keď AccuWeather určil trasu – Júlske Alpy a Istria
Rok 2010 sa začal pre motorkárov otrasne. Jar žiadna, zima, dážď, vietor v podstate až do konca júna. Kvôli počasiu ruším už asi štvrtý plánovaný výlet k moru a taktiež ruším výjazd s Derbim na Balkán.
28.07.2010 - danfoss Čitatelia: 8392 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Ako sa zo sna stala realita!
Možno ma niektorí, ktorí budete čítať tento krátky článoček spoznáte, pretože pred niekoľkými mesiacmi som na túto super stránku pre motorkárov hodil do rubriky Diskusné fórum prosbu, kto by mi požičal motorku na týždeň?
27.07.2010 - 1a1a1 Čitatelia: 10978 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Rumunsko - Bulharsko - Grécko - 2010
Cez zimu som plánoval pár cieľov, ktoré by som cez leto na mojom varadere rád navštívil. Boli to Sicília, Rumunsko, Estónsko a Alpy. Prvé dva plány mám za sebou. Tak som sa po dlhšej úvahe rozhodol, že sa s vami podelím s pocitmi a zážitkami, aj keď nemám spisovateľské črevo. Hádam to nejako prelusknete.
26.07.2010 - Mitja Čitatelia: 6189 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Marcová snežná eufória
Aj ty si kochajúci sa pútnik, ktorého domovom je CESTA? …
23.07.2010 - MilanJa Čitatelia: 7563 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Alpská serenáda 2010
Keď o niečom snívam príliš dlho, nezostane mi nič iné, ako premeniť sen na skutočnosť.
Presne toto sa stalo v súvislosti s Alpami.
Predchádzajúce | 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 | Nasledujúce
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!