Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 721 až 735 z cekového počtu: 1213.
14.06.2009 - Peter Fischer Čitatelia: 11803 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

5. ročník jazdy za zosnulých motorkárov je za nami
Veru tak, už piaty krát sme sa stretli vo Zvolene a išli v dlhej kolóne až na motorkármi obľúbený Šturec.
11.06.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 18724 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

Touratech Travel Event 2009 + Motoride Enduro Challenge
Stretko priaznivcov turistiky s bohatým programom okorenené prvou navigačnou rally na Slovensku. Tak toto všetko sa dialo v Levočskej Doline uplynulý víkend.
07.06.2009 - Beal Čitatelia: 9502 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

Videoochutnávka: Motoride Enduro Challenge 2009
Matroš sme už stiahli do strižne. Na film si síce musíte ešte chvíľku počakať ale kratučké video vám sem vešiame už dnes!
03.06.2009 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 6259 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Poľské piesky
Že je veľká časť Poľska hlavne o piesku vieme. Aký ten piesok v skutočnosti je sme sa vybrali vyskúšať so synom.
27.05.2009 - jozo13 Čitatelia: 12163 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

IV. Haličská Motorkáreň 2009 - zhodnotenie akcie + foto
Toto je subjektívne hodnotenie jedného z organizátorov. Volám sa Jozef Pročko (jozo13) narodil som sa v Haliči a všetko čo v Haliči robím, robím ako veľký lokálpatriot. Svoju rodnú dedinu milujem.
22.05.2009 - ernesto Čitatelia: 135864 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

Sleduj Výpravu Mongolsko 2009 naživo!
Práve dnes chalani štartujú na dobrodružnú cestu do Mongolska, v rámci možností vám cestu priblížime naživo a tu budú denne pribúdať fotky a krátke správy z cesty.
19.05.2009 - Pilgrim Čitatelia: 11737 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

K125 – 1. časť, alebo archanjel Michael na ďalekom východe
Keď sa archanjel Michael v rozhovore s diablom prel o Mojžišovo telo, neodvážil sa vyniesť rúhavý výrok, ale povedal: „Nech ťa Pán potrestá.“ /Júd 9/
18.05.2009 - volkswagen Čitatelia: 23243 Strany: 10 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Motorkou po Rumunsku 2008
Konečne skoro po roku som sa k tomu dostal...
09.05.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6356 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Na Dargovskom priesmyku sa znovu bojovalo!
Dnes sa dolinou nad obcou Dargov ozývali zbrane. Na počesť ťažkých bojov z roku 1944 partia nadšencov pripravila rekonštrukciu bojov.
07.05.2009 - ernesto Čitatelia: 23829 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

Predstavujeme výpravu Mongolsko 2009
„Počuj, rozmýšľal som, že by sme dali tento rok to Mongolsko, čo Ty na to?“
06.05.2009 - zeze Čitatelia: 7951 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

San Marco 2007
Jún 2007 akosi nebol nášmu „povinnému“ výjazdu naklonený. Povinnosti rôzneho charakteru a iné obmedzenia zdecimovali počet možných účastníkov na 1-2, a ešte aj tí mali problém s termínovou kompatibilitou.
03.05.2009 - mess Čitatelia: 4323 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

4. MotoRide E.S.C. Paintball War - správa z východného frontu
Zbrane stíchli, v lese sú opäť srnky a ja hodnotím predošlý deň.
22.04.2009 - Pilgrim Čitatelia: 9624 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

K125 – Prológ, alebo ako motorkári pešo chodili
Myslím, že dobré časy bežia okolo. Pokračujú a predpokladám, že budú pokračovať naďalej. /Dave Gilmour, Pompeje 1971/
22.04.2009 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 17871 Strany: 3 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

Tunisko 2009 - pozor na Saharu!
Mal to byť cestopis o športovom jazdení po Sahare. Je aj o tom, ale hlavne o kamarátstve a životných kopancoch, na ktoré musíme byť pripravení vždy.
17.04.2009 - lejbo Čitatelia: 7304 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Veľkonočné sviatky na dvoch kolesách – Írsko
Slovenské veľkonočné tradície pre mňa znamenajú veľa, ale aplikovať ich v zahraničí ďaleko od rodiny stráca samotnú podstatu sviatkov, ktorou je rodina. Preto som sa rozhodol tohtoročné sviatky stráviť netradične na dvoch kolesách. Dovolenky je málo, a preto každá šanca úniku z pracovných povinností by mala byť naplno využitá. Cieľ motocyklovačky bol jednohlasne odklepnutý – západné pobrežie Írska.
Predchádzajúce | 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 | Nasledujúce

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!