Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 736 až 750 z cekového počtu: 1213.
16.04.2009 - Nagel Čitatelia: 35114 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]

Jazdenie na motorke, štvorkolke v prírode - ako to vlastne je...
Ako som sľúbil v téme „Jazdili ste tento rok po lese“, pokúsim sa širokej „Motoriďáckej“ verejnosti priblížiť legislatívu ohľadne používania motorových vozidiel mimo ciest.
27.03.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10828 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Film na večer: Elefantentreffen 2009
Po úspešnej premiére dokumentu na Bratislavskej výstave Motocykel 2009 zverejňujeme video v plnej dĺžke aj na internete.
27.03.2009 - kaso Čitatelia: 6118 Strany: 2 [Mototuristika - Ázia - Výlet]

Ako jazdia kolegovia v Yemene alebo príbeh fotkami
Foto-pohľad na súčasných arabských motorkárov v štáte Yemen. Berte tento príspevok skôr ako zaujímavosť, možno pobavenie.
24.03.2009 - djkorka Čitatelia: 7705 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

5. stretnutie priateľov značiek Jawa a ČZ, Kováčová 2009
Týchto pár riadkov, ktoré práve čítate, som sa rozhodol napísať v jeden zimný večer a zhrnúť tak akciu nazvanú: Stretnutie priateľov značiek JAWA a ČZ. Možno sa pýtate ako táto myšlienka vznikla a kto za tým stál. Tak sa prosím pohodlne posaďte, začíname.
05.03.2009 - PalinoTDM Čitatelia: 12447 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Grossglockner a sto šturcov
Do Álp som sa chystal už začiatkom júna, ale človek mieni a život mení, tak štartujem až v najhorúcejšom lete (2008), a to horko je otravné. Krásne pohľady na hory a super pojazdenie skóre vyrovnajú.
26.02.2009 - scorpio666 Čitatelia: 7180 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

MOTO SNOW (V) 2009 - zimný zraz
Ako to celé vzniklo? No presne v období mimo normálnej bežne sezóny, keď naše dvojkolesové lásky väčšinu času oddychujú v garážach...
26.02.2009 - miso251SK Čitatelia: 9402 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Zmoknuté prvé Alpy 2008
Tento článok je v podstate prepis a jemné štylistické úpravy z mojej diskusie „čo si nenechať ujsť, alebo vynechať AU-CH-ITA.“ Prvé Alpy sú síce frekventovaná inšpirácia na článok, ale je to určitá méta v motoživote. Pohodlne sa usaďte, vyrážame...
19.02.2009 - xLoop Čitatelia: 5833 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Spomienka na záver sezóny 2008
Tento článoček je venovaný predposlednému väčšiemu výjazdu v sezóne 2008 s partiou skvelých ľudí, ktorí sa dali dokopy vďaka iniciatíve Digera na začiatku sezóny 2008.
09.02.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 30688 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Ako išiel poldecák s decákom na vandrovku alebo Elefantentreffen 2009
Zimné motostretko v Bavorskom lese? Tak to musím raz zažiť. Plánoval som to od 50. ročníka, no podarilo sa to až teraz, na 53. ročník v roku 2009.
06.02.2009 - Diger Čitatelia: 6347 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Motorkári na snehu 2009 za nami
V decembri minulého roku, skrsla v našich hlavách myšlienka, zorganizovať akciu podobnú spoločnému výjazdu cez leto, ale s nádychom zimy. Preto som oslovil niektorých členov ale i nečlenov motoride-u a bolo jasné, že pár nadšencov sa predsa len dokopy dá.
04.02.2009 - Milosi Čitatelia: 17351 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Grossglockner Hochalpenstrasse, Rakúsko
Rozmýšľam ako začať, o čom začať písať a čo by bolo pre Vás zaujímavé. Totiž nadpis tohto článku je už isto pre mnohých známy.
30.01.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8950 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Motoride-áci ťahajú na sloní zraz - Elefantentreffen 2009
Zima je v plnom prúde, no málo kto si spomenie, že práve na prelome januára a februára sa v Bavorskom lese už viac ako 50 rokov koná veľký zimný zraz. Tentoraz tam nebudeme chýbať ani my.
24.01.2009 - campa Čitatelia: 5855 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Výlet]

Kokava 2008
Slovo autora: píšem krátku spomienku, krásne leto ako oteplovák na studený január.
15.01.2009 - vic73 Čitatelia: 13687 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Moja cesta na Yuki Matrix 125 cez Alpy
Konečne mám trochu času. Už dávno sem nikto nepridal nejaký článok, tak sa podelím o zážitky z cesty, ktorú som absolvoval v júni roku 2008.
27.12.2008 - Diger Čitatelia: 6632 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Pozvánka: Motorkári na snehu
V júni 2008 sa prostredníctvom serveru motoride.sk spojilo niekoľko nadšencov jednej stopy a vydalo sa na motorkársku púť po našom krásnom Slovensku.
Predchádzajúce | 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 | Nasledujúce
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!