Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 946 až 960 z cekového počtu: 1213.
25.07.2006 - wrabec Čitatelia: 19508 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Baltické more na šesť dní
Alebo 2000 km za šesť dní...
24.07.2006 - honda1 Čitatelia: 7964 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Czech endurance cup alebo ako som to videl ja
Je nedeľa 16. 7. 2006, pár minút po siedmej hodine ráno a ja s Martinom vyrážame zažiť zase pár pekných motorkárskych chvíľ. Sedíme v aute a pomaly sa blížime k Vrbovému, kde sa máme stretnúť s ostatnou časťou nášho „konvoja“.
20.07.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 22181 [Mototuristika - Slovensko - Moto-akcia]

Aký bol prvý ročník Motoride Enduro Rally 2006
Úspešne máme za sebou prvý ročník akcie pre jazdcov na veľkých endurách, ktoré zorganizovala stránka motoride.sk. Aké to bolo?
20.07.2006 - FaDe Čitatelia: 31294 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Dobré Rady]

Nórsko - Švédsko, Oslo - Štokholm
Tento článok si nekladie za úlohu vymenovať najzaujímavejšie miesta v týchto krajinách, nie je ani zoznamom pamätihodností ani cestopisom. Tento článok som sa rozhodol napísať ako súhrn užitočných informácií pri ceste do Nórska alebo Švédska.
19.07.2006 - rose Čitatelia: 9662 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Rumunsko 2006
Nasledujúce riadky nie sú brané ako cestopis, skôr iba ako uloženie spomienok z jedného príjemne stráveného týždňa.
17.07.2006 - tulen Čitatelia: 11884 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Na skútroch po Slovensku
Ani neviem prečo, no napadol nám dosť bláznivý nápad. Zobrať skútre a ísť do Červeného Kláštora na rafting. Nič by na tom nebolo divné, keby to nebolo vzdialené od Piešťan zhruba 350 km a naše skútre nemali obsah 49 kubíkov.
14.07.2006 - riskant Čitatelia: 5579 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Motoakcie v Írsku
Ako sa tak samospádom asimilujem do prostredia jednostopých, častokrát ohrozovaných účastníkov írskej ľavostrannej cestnej premávky, nedá mi nenavštíviť niektoré s naším spoločným koníčkom súvisiace akcie...
13.07.2006 - Vydra Čitatelia: 13103 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Výlet]

Malý výlet pre malé motorky
Tento článok je malá inšpirácia pre tých, ktorí zatiaľ sedlajú iba malé strojčeky.
12.07.2006 - Andula Čitatelia: 4460 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Výlet]

Neplánovaný výlet
Alebo ako som sa potúlala mestami úplne sama.
11.07.2006 - fuli Čitatelia: 5184 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Výlet]

Náš piatkový výjazd
Všetko to začalo nevinne, začiatkom týždňa, keď mi Fulinka zavolala do práce, že má toho v robote plné zuby, a navrhla, aby sme si obidvaja zobrali v piatok voľno, že budeme doma vegetiť. Keďže som sa chystal pracovať aj v sobotu, s jej nápadom som bez váhania súhlasil!
10.07.2006 - MajoKE Čitatelia: 8469 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Ťažká romantika
Ako totálne nekolektívny výletník som sa tešil len na jedno. Po kúpe novej motorky sme chceli s manželkou absolvovať zopár prípravných výletov, aby sme ten hlavný hravo zvládli.
30.06.2006 - Zdenek Čitatelia: 5571 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Už VII. sraz Bigů a jeho příznivců
Je to už delší dobu, co se na našich stránkách objevila všemi dlouho očekávaná zpráva od Vorla, „Tak už mám datum a místo srazu. 15 - 18 červen - Sněžné v Orlických horách."
22.06.2006 - Barclay Čitatelia: 12529 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Rumunsko a Bulharsko 2005
Príprava trasy nebola, vedeli sme iba smer Rumunsko – Costinesti, prímorská oblasť, miesta, ktoré chceme navštíviť a dátum odchodu. Zloženie Yamaha 750 TENERÉ - Laco, priateľka - Aďa, Honda CB900 Hornet - manželka Iveta, ja – Jozef.
13.06.2006 - slimak Čitatelia: 5580 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Výlet]

Cesta okolo Strážovských vrchov za tri hodiny, alebo čo s načatou nedeľou
Môj prvý motovýlet dopadol dobre, ešte v miernej eufórií sa snažím napísať pár dojmov.
11.06.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 40685 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

2. ročník jazdy za zosnulých motorkárov máme za sebou
Veru tak, rok sa s rokom zišiel a stretli sme sa už na druhom ročníku tejto, dá sa povedať, tradičnej akcie.
Predchádzajúce | 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 | Nasledujúce

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!