Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 991 až 1005 z cekového počtu: 1217.
06.02.2006 - intros Čitatelia: 11281 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

50. Elefantentreffen 2006
27. - 29.01.2006 sa konal jubilejný 50. ročník Elefantentreffen v Bavorskom lese.
02.02.2006 - marekxxx Čitatelia: 11282 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Za trafenými slonmi 1956 + 50 cez Šumavu
Jedna z legiend hovorí, že hlboko v temných bavorských lesoch sa motorková brigáda na konci druhej svetovej vojny húževnato bránila tri dni bez jedla a pitia a kládla tvrdý odpor útočníkovi. Niekoľko rokov po vojne sa nezamestnaní vojenskí veteráni rozhodli stretnúť v termíne a na mieste, ktoré zanechalo v ich osudoch kruté rany.
01.02.2006 - DrTic Čitatelia: 16267 Strany: 5 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Fotopríbeh z 50. Elefantentreffen 2006
Nenájdete tu článok pretože, na Elefantentreffen som nebol na motorke, takže toto právo prislúcha iným. Pripravil som však krátky foto príbeh, ktorý vám napovie ako to tam vyzerá, čo môžete očakávať.
18.01.2006 - Lucky Čitatelia: 15139 Strany: 6 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Korzika a Sardínia 2005
Aj keď vonku zima zúri verím, že tento článok vám prinesie trochu tepla a pozdnoletnej pohody z expedície KoSa 2005 ako sme nazvali náš výlet na Korziku a Sardíniu.
14.01.2006 - madmax Čitatelia: 8318 Strany: 2 [Mototuristika - Austrália - Výlet]

Zo Sydney do Canberry
V sobotu ráno sa začala zatiaľ najkrajšia cesta, akú som kedy zažil. Odchod zo Sydney 7.00, teplota vzduchu 22 ˚C a mrholenie, ktoré nás sprevádzalo asi 40 km.
12.01.2006 - majoBA Čitatelia: 20701 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Chorvátske ostrovy Krk, Rab, Hvar 2005
Naše výjazdy k moru sú spojením vyjazdenia sa na motorkách a užívania si letnej dovolenky, preto v tomto článku nenájdete žiadne "dôležité" informácie o historických pamiatkach a pod., ale skôr tipy a skúsenosti z chorvátskych ostrovov.
11.01.2006 - zeno Čitatelia: 13763 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Grécko po tretíkrát
Nebudem teraz písať o tom, kedy a kde som sa rozhodol, že pôjdem do Grécka. Od mojej prvej cesty do tejto krajiny to už vôbec neriešim.
11.01.2006 - madmax Čitatelia: 5566 [Mototuristika - Austrália - Výlet]

Slnkom zaliata Sydney
Týmto článkom asi naštvem pár ľudí, ale zdravo si zaspomínajte na krásne chvíle slnka a nekonečných ciest.
10.01.2006 - Natalka Čitatelia: 7717 [Mototuristika - Slovensko - Moto-akcia]

Zimné motorkárske stretnutia
10. októbra 2005 som odštartovala tretí rok Zimných stretnutí, ktoré organizujem pre motorkárky /motorkárov.
Pre tých, ktorí ešte nemajú predstavu, o čo ide, v krátkosti priblížim:
09.01.2006 - MajoKE Čitatelia: 9489 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Keď bolo trištvrte na jeseň a superšporty spali...
... rozhodol sa jeden blázon na dvoch kolesách prejsť tri hranice keď boli štyri stupne a začal o piatej ráno, o šiestej kvôli hmle nič nevidel a o siedmej bol v Ubli...
06.01.2006 - arn arn Čitatelia: 5526 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Milé prekvapenie
Jeden júnový deň mi zavolal kamarát, či by som mu nepomohol s jedným nevšedným prekvapením...
02.01.2006 - Allain Čitatelia: 12838 Strany: 2 [Mototuristika - Slovensko - Moto-akcia]

Motoride na Snehu
A je to tu, už len pár krát sa vyspíme... Miesto a termín nezmenené:
Rekreačné zariadenie TOLIAR, Kremnica, smer Skalka, cesta z Kremnice k chate bude označená zelenkawým krepovým papierom.
29.12.2005 - Zeno Čitatelia: 12166 Strany: 3 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

Tunis 2003, časť druhá
Viem, že už mám dva roky sklz, ale radšej neskoro, ako nikdy. A preto tu predkladám opis druhej časti cesty, ktorú som uskutočnil ešte v roku 2003 po Tunisku.
26.12.2005 - matus Čitatelia: 17301 [Mototuristika - Slovensko - Cestopis]

Ako z Bratislavy do Vysokých Tatier
Priznám sa, že ako Blavák som zatiaľ veľa zo Slovenska nevidel a preto som sa tohto roku rozhodol, že obmedzím jazdenie po krásnej Myjave a Záhorí a
vyberiem sa kúsok ďalej - do Vysokých Tatier.
19.12.2005 - JuroCBR Čitatelia: 15800 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Chorvátsko tour 2005
Vždy keď som čítal nejaký z cestopisov na motorke, oči sa mi rozžiarili a chytil ma taký zvláštny pocit ktorý každý z vás určite pozná. Článok som vždy prečítal “jedným dychom“ a stále som si hovoril že aj ja raz pôjdem... A po plánovaní, dohadovaní a balení môj deň D nastal!
Predchádzajúce | 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 | Nasledujúce

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!