Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 991 až 1005 z cekového počtu: 1213.
14.01.2006 - madmax Čitatelia: 8257 Strany: 2 [Mototuristika - Austrália - Výlet]

Zo Sydney do Canberry
V sobotu ráno sa začala zatiaľ najkrajšia cesta, akú som kedy zažil. Odchod zo Sydney 7.00, teplota vzduchu 22 ˚C a mrholenie, ktoré nás sprevádzalo asi 40 km.
12.01.2006 - majoBA Čitatelia: 20656 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Chorvátske ostrovy Krk, Rab, Hvar 2005
Naše výjazdy k moru sú spojením vyjazdenia sa na motorkách a užívania si letnej dovolenky, preto v tomto článku nenájdete žiadne "dôležité" informácie o historických pamiatkach a pod., ale skôr tipy a skúsenosti z chorvátskych ostrovov.
11.01.2006 - zeno Čitatelia: 13604 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Grécko po tretíkrát
Nebudem teraz písať o tom, kedy a kde som sa rozhodol, že pôjdem do Grécka. Od mojej prvej cesty do tejto krajiny to už vôbec neriešim.
11.01.2006 - madmax Čitatelia: 5526 [Mototuristika - Austrália - Výlet]

Slnkom zaliata Sydney
Týmto článkom asi naštvem pár ľudí, ale zdravo si zaspomínajte na krásne chvíle slnka a nekonečných ciest.
10.01.2006 - Natalka Čitatelia: 7668 [Mototuristika - Slovensko - Moto-akcia]

Zimné motorkárske stretnutia
10. októbra 2005 som odštartovala tretí rok Zimných stretnutí, ktoré organizujem pre motorkárky /motorkárov.
Pre tých, ktorí ešte nemajú predstavu, o čo ide, v krátkosti priblížim:
09.01.2006 - MajoKE Čitatelia: 9414 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Keď bolo trištvrte na jeseň a superšporty spali...
... rozhodol sa jeden blázon na dvoch kolesách prejsť tri hranice keď boli štyri stupne a začal o piatej ráno, o šiestej kvôli hmle nič nevidel a o siedmej bol v Ubli...
06.01.2006 - arn arn Čitatelia: 5501 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Milé prekvapenie
Jeden júnový deň mi zavolal kamarát, či by som mu nepomohol s jedným nevšedným prekvapením...
02.01.2006 - Allain Čitatelia: 12731 Strany: 2 [Mototuristika - Slovensko - Moto-akcia]

Motoride na Snehu
A je to tu, už len pár krát sa vyspíme... Miesto a termín nezmenené:
Rekreačné zariadenie TOLIAR, Kremnica, smer Skalka, cesta z Kremnice k chate bude označená zelenkawým krepovým papierom.
29.12.2005 - Zeno Čitatelia: 11937 Strany: 3 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

Tunis 2003, časť druhá
Viem, že už mám dva roky sklz, ale radšej neskoro, ako nikdy. A preto tu predkladám opis druhej časti cesty, ktorú som uskutočnil ešte v roku 2003 po Tunisku.
26.12.2005 - matus Čitatelia: 17184 [Mototuristika - Slovensko - Cestopis]

Ako z Bratislavy do Vysokých Tatier
Priznám sa, že ako Blavák som zatiaľ veľa zo Slovenska nevidel a preto som sa tohto roku rozhodol, že obmedzím jazdenie po krásnej Myjave a Záhorí a
vyberiem sa kúsok ďalej - do Vysokých Tatier.
19.12.2005 - JuroCBR Čitatelia: 15654 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Chorvátsko tour 2005
Vždy keď som čítal nejaký z cestopisov na motorke, oči sa mi rozžiarili a chytil ma taký zvláštny pocit ktorý každý z vás určite pozná. Článok som vždy prečítal “jedným dychom“ a stále som si hovoril že aj ja raz pôjdem... A po plánovaní, dohadovaní a balení môj deň D nastal!
13.12.2005 - Petko Čitatelia: 14829 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Rusko 2005
Pôvodne sme pripravovali cestu okolo Čierneho mora. Lákalo nás východné Turecko a jeho bájny Ararat, hornaté Gruzínsko so svojou pohostinnosťou a ruské letné strediská rozprestierajúce sa pozdĺž Čierneho mora. Po získaní informácií a vybavení potrebných víz cieľ cesty naberal na realite.
12.12.2005 - Kapro Čitatelia: 15100 Strany: 4 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

Ako som (ne)dobyl Ararat alebo cez divý Kurdistan
Netrvalo dlho od návratu z Islandu a vďaka Veľkému Bratovi, čo každého sleduje, Vyvoleným, fanatickému pohľadu Róberta F. v TV s jeho neutíchajúcou potrebou spasiť Slovensko, ktorý ako keby si z povinného čítania na strednej škole pamätal len Jiráskov román Proti všem, a podobným zhovädilostiam, som sa radšej opäť vydal na cesty. Tentokrát bolo cieľom Turecko a konkrétne biblická hora Ararat.
09.12.2005 - begis Čitatelia: 9946 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

XT tour 2005 alebo cieľom bola cesta
Príprava bola asi taká , že mi vykvitol nápad ísť pozrieť kus Európy. Prišla nová sezóna a dátum, ktorý som si určil, som musel o týždeň posunúť. Zákon schválnosti, práve som mal najviac práce. Samotná príprava vlastne nebola žiadna. Pondelok servis moto, štvrtok nákup potravín tak bajočko za 3000 Sk. Večer som to nahádzal do vakov a v kľude prdel do perín.
07.12.2005 - Beal Čitatelia: 12177 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Tip na výlet: Údolie smrti
Po skoro pol roku som sa dostal na východ. Ešte nikdy som nebol na Dukle, a tak využívam túto príležitosť. Štartujem auto (dobre, dobre, motorku teraz nemám).
Predchádzajúce | 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 | Nasledujúce
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!