Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 1096 až 1110 z cekového počtu: 1217.
28.09.2004 - Vidicon Čitatelia: 14504 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Alpovačka 2004
Cez Alpy som vždy len prechádzal, vždy som len privoňal k nádhere vysokých končiarov, ktoré na mňa volali a ja som im pokaždým len zanechal smutný odkaz, že dnes idem za inou, a že sa zastavím nabudúce. Neveril som, že by bol niekto ochotný toľké roky na mňa čakať, ale Alpy počkali a to splynutie bolo dokonalé a moja mnohoročná túžba bola ukojená...
22.09.2004 - Richie Čitatelia: 15199 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Víkend spojený s návštevou Osvienčima
Konečne je tu víkend, na ktorý som sa tešil takmer rok. Túžbu vidieť tento „tábor“ vo mne vzbudil Herghott svojou krátkou správou, ktorú si môžete prečítať tu, na motoride.sk a ku ktorej je toto také voľné pokračovanie. Ohlasy boli rôzne a naberalo to formát masovej akcie, ale ...
Pekne po poriadku.
20.09.2004 - marekxxx Čitatelia: 12220 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Rakúsko a Taliansko za štyri dni
Vyrazili sme domov z motoride zrazu a chceli sme ísť na otočku do Paríža odfotiť sa pod Eifellovkou, ale zdržal nás chlapík, ktorý sa na zraze ožral a keď som išiel s Pagym a Rejdiom domov, tak nás stopla jeho ženská na ceste pri Fabii a žena ich odviezla do Zvolena a ja za nimi. Chlap sa v noci ožral do mŕtva, spadol, na hlave jazva a začal šoférovať domov, po 10-tich km dostal v aute kolaps. Potom sme dobehli Lukyho a dali si obed, večer sme prišli domov, najedli sa a zaspali.
17.09.2004 - Pa3ck Čitatelia: 14893 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Europa Tour 2004 26.07.2004 - 08.08.2004
Od začiatku apríla som pripravoval okolie na 3-oj týždňovú dovolenku v strede leta. Cez inet som zverejnil inzerát na zamýšlaný výlet po Európe. Ozvala sa mi Kamila z Ml. Boleslavy (Suzuki GS500) a neskôr aj Jaro (Honda VFR) z Popradu. Všetko bolo pripravené na 19.7.2004.
03.09.2004 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 13144 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

142 km 100%-ného adrenalínu - s CBR-ou na Hungaroringu
Mám rád ten večer, keď pripravujem mašinu na nasledujúci deň. Ten deň D keď vyrážam niekam na cesty, na dovolenku, na zraz alebo len tak na víkend. Tento večer bol však trochu iný...
02.09.2004 - Lubika Čitatelia: 6245 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Maďarský zraz-North Side MC
Po nekonečných dohadoch o aký zraz vlastne ide, som v sobotu (24. 07) vyrazila smerom na Štúrovo. Prechod cez hranice bol samozrejme bezproblémový, horšie bolo nájsť miesto činu.
30.08.2004 - riskant Čitatelia: 14451 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Letný Japan Moto Výlet
Pred pár dňami sme absolvovali vcelku pekný výlet po slovenských cestách – necestách.
Ešte pred jazdou náročné, sa mi zdalo už len zosúladenie použitých motoriek, veď posúďte sami: Pipo a Kawasaki GPZ 500S, Andy so Sisou a Yamaha SZR 660, Dano s Evičkou a Suzuki Marauder 800, malý Samko so Simonkou a Honda F6C a moja Yamaha TDM 850. Z dôvodu značného množstva stanov a príslušenstva nás doprevádzal aj Jofi a Ford Mondeo 4x4.
27.08.2004 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9274 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

4. medzinárodná výstava motocyklov, skútrov, príslušenstva a akčných ukážok
Na ploche 120 000 m2 sa opäť predstaví viac ako tisíc vystavovateľov z 38 krajín.
27.08.2004 - Cendina Čitatelia: 8567 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Tenkrát poprvé... aneb Jak bylo na Mosteckém okruhu
Každej má asi v paměti vzpomínku na nějakého toho holobrádka s barevnou kombinézou připomínající pouťovou atrakci na den dětí ve vaší vesnici, ohoblovaný slidery, ohoblovaný stupačky, ohoblovanou palici a v zádu na týle vystříhaný znak svojí motorky.
23.08.2004 - dodoKE Čitatelia: 16206 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Transylvania Rally 6. – 8. 8. 2004
Ťažko dať názov článku, lebo charakterizovať tento výlet jedným názvom je nemožné. Tak si skúste vybrať: lajno tour, jama tour, štvorprúdovka tour, zoo tour, contrast land tour...
19.08.2004 - Cendina Čitatelia: 21374 Strany: 2 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

3. Stretnutie MotoRide-ákov - Dolná Strehová
No prostě ráno vstanu a sednu na motorku. Normální standardní situace. Co na tom že je pátek, že mám dovolenou, že se strašně těším a že mě čekají 3 fantastický dny. Jasně. Pohoda.
19.08.2004 - DrTic Čitatelia: 19191 Strany: 6 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

BALKANTOUR 2004 Časť druhá: Bulharsko – Turecko – Ázia – Grécko – Srbsko – Maďarsko – Slovensko 2 322 Km.
Druhá časť nášho letného putovania po Balkáne. Nečakajte tu prosím profesionálne písaný cestopis, ale humorne ladený príbeh o našej expedícii.
18.08.2004 - Miok Čitatelia: 10341 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]

DUCHONKA 31.7. – 1.8. 2004
Všetko to začalo na chate ( čítaj: čete ). Tento víkend sa nekonal žiadny zraz a Natálka dostala skvelý nápad....Poďme stanovať na Duchonku. Areál je tam pekný tak prečo nie. Natálka iniciatívne poposielala SMS-ky všetkým známym aby sa k nám pridali a mohli sme začať plánovať...
10.08.2004 - papaya Čitatelia: 9054 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]
Počúvadlo 2004
Nebudem hodnotiť zraz alebo lepšie bude asi nazvať to stretnutím priaznivcov a vyznávačov mototurizmu. Pretože som nebol platným mototuristom a motorkárom :)) Nebol by asi môj názor dostatočne subjektívnym a na druhej strane som dôležité akcie ako spoločný výjazd a následne opekačku blicol, takže môžem len hádať čo sa tam dialo, že zajačiky? ;-) Chcem vám len tuto podľa mňa celkom vydarenú akciu prerozprávať tak ako som ju prežíval ja.
04.08.2004 - Dempsey Čitatelia: 12230 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Dovolenka na chorvátskych ostrovoch - 25.7 - 31.7.
(Nováky - Nitra - Nove Zámky - Komárno SK/HU - Gyor - Czorna - Szombathely - Redics HU/SLO - Mursko Sredisce SLO/HR - Varaždin - Zagreb - Karlovac - ostrov Krk - Sužan -mesto Krk - Punat - Dobrijn - ostrov Cres -mesto Cres - Osor - Punta Križa - kemp Baldarin - ostrov Lošijn -mestá Mali Lošijn - Veli Lošinj a späť )
Predchádzajúce | 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 | Nasledujúce

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!