Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 1126 až 1140 z cekového počtu: 1214.
19.03.2004 - cabo79 Čitatelia: 8984 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Výlet]

Demänovská dolina
17.máj 2002
Trasa: L. Sliače – Part. Ľupča – Lipt. Mikuláš – Demänová – Jasná (a späť)
Spotreba: 6,5 l
Vzdialenosť: 90 km
Motocykel: Kawasaki GPZ500S
14.03.2004 - majkro Čitatelia: 8777 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

IMOT 2004 Mníchov
Zopár fotiek z výstavy IMOT 2004 v Mníchove
14.03.2004 - Vadim Čitatelia: 14475 Strany: 8 [Mototuristika - Amerika - Cestopis]

Iná Amerika, iný svet
Chcel som vidieť Ameriku. Tú Ameriku, ktorá určuje, aké filmy pôjdu v kinách celého sveta. Tú, ktorá nám oznámi, kde je nejaký ten diktátor navyše, kde sa bude hrať aká muzika, čo budeme fajčiť a ktorá whiskey a Cola má image a ktorá nemá...
13.03.2004 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8405 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Košičania otvorili sezónu
Tohto roku sa zime nejako nechcelo odísť a tak sa tento víkend Košičania rozhodli, že ju presvedčia...
11.03.2004 - Vadim Čitatelia: 10526 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]
ELEFANTENTREFFEN 2002
Milí moji motorajďáci. Zazdalo sa mi, že vás zaujíma, čo sa to vlastne deje každý rok na prelome januára a februára v Bavorskom lese. Keďže reportáž z tohtoročného Elefantu už asi na Motoride neuvidíte a printové média všetci nečítate, tak som sa nechal jedným „tajným združením“ inšpirovať a ponúkam vám moju reportáž spred dvoch rokov, ktorá bola uverejnená v Motomagazíne č.2/2002.
11.03.2004 - Zeno Čitatelia: 13788 Strany: 5 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Tunis 2003, cieľ Sahara
Ja som vedel, že do tej krčmy nemám chodiť, odjakživa mi to doma vštepovali, ale ja nie. Po zime strávenej nad mapou Európy a blízkeho okolia to tam ani inak dopadnúť nemohlo. Zimný absťák preliaty niekoľkými pivami nad Pepovými fotkami z Tunisu viedol k jednoznačnému záveru, kam pôjdeme....
02.03.2004 - zeze Čitatelia: 14269 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Rýchlovka Východné Alpy – Júl 2003
Tak zas prišla sezóna, tento rok dokonca veľmi teplá (čo mne osobne príliš nesedí), a s ňou obavy, či sa okrem brkania po tuzemskom asfalte „zadarí“ aj voľáky zátačkový výjazd...
03.02.2004 - vlado Čitatelia: 4363 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]
2. Zimný motozraz
Ukončite motorkársky spánok a začnite sezónu 2004 skôr!
Vytiahnite zo spální svoje milenky, ktoré , ako veríme, ste leštili pravidelne celé dlhé zimné večery, natankujte, naštartujte a prídite sa zabaviť a pokecať si ...
27.10.2003 - Francuz Čitatelia: 25513 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Rumunsko 2003
Keď som v zime narazil na nete na článok jedného Pražáka o jeho cestách po Rumunsku, bolo rozhodnuté. Letná dovolenka na motorke bude do Rumunska.
22.10.2003 - rootan Čitatelia: 5747 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Bagrovisko a Kojšovka
Pár foto z našich výletov na bagrovisku a na kojšovej holi zo septembra 2003.
09.10.2003 - Peter Fischer Čitatelia: 16656 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Krátka správa o návšteve Osvienčima (PL)
Ako je u nás dobrým zvykom, počas sviatkov 29. 8. – 1. 9. sa s Gabikou znova vyberáme do Tatier, veľmi to obľúbenej našej destinácie. Minulý rok sme si pobyt spestrili výletom do soľných baní v poľskej Wieliczke, tento rok padla voľba na Osvienčim – mestečko, pri ktorom Nemci počas druhej svetovej vojny vybudovali jeden z najväčších koncentračných táborov. Ako inak, ideme na našej Honde CB 500 ’96.
30.09.2003 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 31201 Strany: 11 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Dolomity a Jadran, na toto som čakal...
Túto cestu som plánoval vlastne odvtedy, čo som si kúpil prvú motorku. V časopisoch a na internete som sledoval cestopisy ľudí čo tieto končiny navštívili a bol som rozhodnutý. Tam musím ísť. Po troch rokoch som sa dočkal, a stálo to zato...
30.09.2003 - Pa3ck Čitatelia: 12142 [Mototuristika - Západné Slovensko - Cestopis]

Bratislava (SK) - Žaborič (HR), 17.9.2003 - 21.9.2003
Bratislava, Mikulov, Wien, Graz, Maribor, Zagreb, Karlovac, Senj, Šibeník, Žaborič
26.09.2003 - sita Čitatelia: 5222 [Mototuristika - Moto-akcia]
Pozvánka na "Last Bikers Ride"
"Last Bikers Ride" - Jahodník 26. - 28. 9.
08.09.2003 - rumpel Čitatelia: 16852 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Predĺžený víkend v Chorvátsku
Trnava-Krk-Cres-Mali Lošinj-Pula-a späť
Predchádzajúce | 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 | Nasledujúce

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!