Anketa:
Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 3841 až 3855 z cekového počtu: 8786.
02.01.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8867 [Bleskovky - PR bleskovka]
Značková kolekcia oblečenia a doplnkov Dakar™ 2014
Spoločnosť Touratech prichádza na trh s absolútnou novinkou – značkovou kolekciou oblečenia a doplnkov s logom najslávnejšej rally sveta – Dakar™.
31.12.2013 - Romoto Čitatelia: 4783 [Novinky - Reportáž]
Custombike Show 2013 Bad Salzuflen - časť 2.
Pre mňa ako súťažiaceho boli zaujímavé vyhlásené kategórie. Tu sú aj s víťazmi.
27.12.2013 - slim2711 Čitatelia: 10252 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Výlet]
Ako sme sa s pérakmi vydali do sveta
Celý tento výlet nás napadol, keď sme vytiahli naše starenky na motozraz Zemplínska Šírava, kde zožali veľký obdiv. Keďže šli napodiv bezproblémovo, pochopili sme, že nepatria do starého železa a rozhodli sme sa ich vziať na dlhší výlet ;)
24.12.2013 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 3238 [Šport - Motocross]
Projekt z cesty do terénu – Sezóna ukončená na celkovom treťom mieste
Tak tu máme koniec roka a s ním aj koniec sezóny. Mal som v pláne odjazdiť celý seriál Motoshop Žubor Cup a aj niečo pomimo. Bohužiaľ, ako býva už pravidlom, že človek mieni, pánboh mení...a tak tomu bolo aj tentoraz.
24.12.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10086 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]
Madagaskar – siedmy kontinent
Ešte stále sme voľní, ale máme plán. A predsa len, ako to chodí s plánmi, sú tu, aby sa menili. Ale poďme pekne od začiatku! Madagaskar, vzdialený, exotický ostrov v Indickom oceáne fascinoval Herberta už odjakživa. Pred 180 miliónmi rokov sa oddelil zo superkontinentu Gondwana a rozvíjal sa v úplnej izolácii vlastnej flóry a fauny.
23.12.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8864 [Novinky - O motoride.sk]
Šťastné a veselé Vianoce a úspešný Nový rok 2014!
Šťastné a veselé Vianoce a úspešný Nový rok 2014!
20.12.2013 - bubo008 Čitatelia: 30945 Strany: 3 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]
Do Ázie! Na Aziatky!
Na úvod chcem upozorniť, že tento cestopis som písal, ako mi péro narástlo. Obsahuje sprosté slová, oplzlosti, opisuje rôzne nehanebnosti a dáva zlý príklad deťom, takže by ho nemal nikto čítať. Je trochu dlhší, ale nedalo sa mi do menšieho priestoru vtesnať tú hŕbu vtákovín, čo sme na ceste do Ázie porobili a zažili.
18.12.2013 - corvette Čitatelia: 13328 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Horami a dolami... naša Albania Tour 2013 - druhá časť
Ráno si plníme bruchá raňajkami od domácej a vyberáme sa znova na cestu smer Koplik. Cesta sa od tejto osady rapídne zlepšuje, a tak putujem po peknej šotoline a čakám kedy príde to onô vytúžené „albánske edvenčr stelvio“.
18.12.2013 - gilbert Čitatelia: 11571 [História]
História Pionier: Upravené motory v Jednohrboch
Človek je tvor stále nespokojný a to čo má, má chuť neustále vylepšovať. Nikdy sa z toho motocykle nevynechávali, práve naopak, tie sa stávali stredobodom presadzovania individuality majiteľa. Spomínal som vylepšenia doplnkami, vylepšenia estetiky, vylepšenia náhradou originálnych dielov modernejšími, vylepšenia smerujúce k jednorázovej dlhej jazde bez neustáleho tankovania.
17.12.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3369 [Šport - Enduro]
Vo finále SuperEndura v Poľsku aj Thomas Hostinský
Cez víkend dňa 15.12.2013 sa v poľskom Lodži uskutočnilo druhé podujatie FIM majstrovstiev sveta v SuperEndure, na ktorom sa zúčastnili i štyria slovenskí jazdci.
17.12.2013 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 7542 [Šport - Rally]
Rozhovor: Jaro Katriňák pred Dakarom 2014
Názor Katroša mal a má pre motorkárov veľkú váhu. Majster sveta v endure, víťaz TransOrientale, úspešný reprezentant na Dakare je nielen vlastníkom nespočetného množstva ďalších úspechov.
16.12.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 18514 [Testy a predstavenia - Test]
Prvý test: Vyskúšali sme novú Vespu Primavera v uliciach Barcelony
Krátko po predstavení ďalšej generácie legendárneho talianskeho skútra – najnovšej „Osy“ sme dostali pozvanie na jej test v uliciach Barcelony. Metropola Katalánska je ako stvorená pre skútre a Vespa nie je výnimkou.
16.12.2013 - Landal Čitatelia: 5927 [Šport - Rally]
Cesta na RA 2014 - Čo nás čaká v Albánsku?
Zrejme by bolo dobré povedať niečo o tom, za čím sa potrepeme do Albánska a na čo sa tam vlastne tešíme.
16.12.2013 - Romoto Čitatelia: 4273 [Novinky - Reportáž]
Custombike Show 2013 Bad Salzuflen - časť 1.
V dňoch 6.-8. decembra 2013 sa uskutočnila výstava CUSTOMBIKE show v Bad Salzuflene. Po minuloročnej skúsenosti diváka som v tomto roku skúsil šťastie aj ako účastník.
13.12.2013 - cezarko Čitatelia: 6914 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Na motarde v Chorvátsku
Sezóna sa končí, prvý dlhý upršaný večer a tu zrazu sa vynorí čosi ako úsmev na mojej tvári a v pamäti mi behajú nezabudnuteľné spomienky a zážitky z tohto leta. Výletov bolo veľa a každý jeden vo mne zanechal veľa pekných spomienok. No najväčšiu spomienku vo mne zanechala dovolenka v Chorvátsku samozrejme ako inak ako na motorke. Nie je nad to prejsť a spoznať krajinu na dvoch kolesách.
Predchádzajúce | 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 | Nasledujúce
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!


















