Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1120 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32201
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18777)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13424)

Najnovšie Články

Zobrazujem články 8401 až 8415 z cekového počtu: 8737.

30.06.2003 - sita Čitatelia: 5706 [Šport]

V Cerede v sobotu Jakeš tretí

Počas víkendu sa v maďarskom Cerede uskutočnilo druhé podujatie seriálu ME v endure, kde štartovala trojica slovenských reprezentantov jazdcov - Róbert Kapajčík (KTM - trieda Junior 125 cc), Ivan Jakeš (Honda - trieda Senior 250 cc), Radek Matoška (TM - trieda Senior 4-T).

 

27.06.2003 - castka-racing Čitatelia: 7955 [Šport - Cestné Motocykle]

-

Častka Racing Team sa stále zlepšuje

Lukáš Pešek a Taro Sekiguchi vo štvrtok v Assene (NL) zdieľali medzi sebou ťažký súboj v kvalifikačných tréningoch 3. preteku ME, z ktorých Lukáš vyšiel víťazne.

 

27.06.2003 - bobak Čitatelia: 6444 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]

Manínska Tiesňava 2003

Manínska Tiesňava 30.05. – 01.06.2003
Motozraz Sveta motocyklov
Opäť na scéne

 

25.06.2003 - oyzo Čitatelia: 35174 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

MZ 251

Moja MZ-tka.

 

25.06.2003 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 10313 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

-

Tajný pretek 2003

21. júna sa konal II. ročník Tajného preteku spoločnosti Petro a spol. Prešov. Štart bol ľubovoľný od 9-tej do 12-tej spred Yamahy v Prešove a cieľ do 16-tej pri hotely Dargov. Za 100-korunové štartovné sme dostali itinerár, mapu, nálepku, pero a tričko.

 

19.06.2003 - bobak Čitatelia: 9912 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

-

FARAONS SEKULE - Naša prvá letná akcia od A po Z

17. - 18. máj 2003 - Malé Leváre
Krst klubu FARAONS SEKULE

 

18.06.2003 - TTom Čitatelia: 20201 [Testy a predstavenia - Test]

-

MINITEST MOTO GUZZI BREVA 750 (LL)

Liečenie absťáku pokračuje. Taliansky farmaceutický priemysel je u nás stále v tieni japonských injekcií, ale ich lieky pôsobia na mňa o to viac. Recepty na krátku Nevadu a vibračnú Californiu som vyčerpal minulý rok s dostatočnými účinkami. A preto som rád prevzal predpis, na ktorom stálo: BREVA 750.

 

18.06.2003 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9137 [Šport - MotoGP]

-

VC Katalánska v triede MotoGP pre Capirossiho na Ducati

Talian Loris Capirossi na Ducati vyhral nedeľňajšiu Veľkú cenu Katalánska MS cestných motocyklov v triede MotoGP

 

11.06.2003 - TTom Čitatelia: 37310 [Testy a predstavenia - Test]

-

MINITEST HONDA VTX 1300 S (SC52)

Zimný absťák som sa snažil liečiť skútrovými dávkami z vlastnej lekárničky. Pomáhalo to len chvíľu. Nezostávalo mi teda nič iné, len osloviť lekára. Použil som nižšiu formu komunikácie a zavolal. Lekár ma spoznal, nepotreboval študovať môj chorobopis, po pár vyslovených príznakoch stanovil moju diagnózu. A predpísal mi správny liek v správnych dávkach: VTX 1300.

 

11.06.2003 - Freedom Čitatelia: 14084 Strany: 6 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Dolomity 6.5. - 12.5. 2003

Na konci minulej sezóny som začal uvažovať o nejakej dlhšej ceste. Začiatkom roka som našiel na internete oznam na výjazd do Švajčiarska niekedy začiatkom mája. Časom sa to zmenilo na Taliansko - Cortina d´Ampezzo.

 

04.06.2003 - igel Čitatelia: 12314 [Novinky - Oznam]

-

Poslanci nás vypočuli...

Ako ďalej v našej veci ohľadom zrušenia nezmyselnej 90-tky na diaľniciach pre motorkárov...

 

03.06.2003 - Tharien Čitatelia: 28923 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Honda NSR 125

Nazdar ľudia. Tak toto je moja NSRka.

 

03.06.2003 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 23533 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

-

Betliar, Dobšiná, Dobšinská Ľadová jaskyňa

Tip na celodenný výlet z Košíc. Navštívime nádherný kaštieľ, povozíme sa na jednom z najlepších a najkrajších Slovenských kopcov a navštívime jednu z najvýznamnejších ľadových jaskýň na svete.

 

02.06.2003 - andrej Čitatelia: 8021 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

JawaBeerTour 2001

Návrh na túto dovolenku k našim západným susedom prišiel už niekedy v lete 2000. V tom čase som behal v zelenom, takže táto záležitosť nepripadala do úvahy. S Maťom, mojím bratom, sme mali k dispozícii iba našu Jawu 350/639. Dovolenku sme si naplánovali na polovicu júla. Odchod sa nám však trochu posunul pre neustávajúci dážď. S trojdňovým meškaním sme konečne vyrazili.

 

02.06.2003 - castka-racing Čitatelia: 7502 [Šport - Cestné Motocykle]

-

Trénovať sa oplatilo - CASTKA RACING TEAM úspešný

Druhý pretek seriálu Majstrovstiev Európy bol opäť pre CASTKA RACING TEAM úspešný.

 

| 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 |

husqvarna-side-09-2025

HD-side-06-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »