Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2981 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31716
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18528)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13188)

Články - Vaše stroje - Moja motorka

slider

Honda CL500. CL ako Celkom Lacné

Jedno staré arabské príslovie, ktoré som si teraz vymyslel, hovorí „tovar stojí toľko, koľko je zaň ochotný zaplatiť kupec.“

slider

KTM Super Duke 990 - časť 3. Albánsko

„Turistika ma nikdy nechytila.“
„Tak poď s nami na skúšku do Albánska.“
Toto zaznelo nad kávou a minerálkou na terase za domom u Jara Černého staršieho (otca nášho...

slider

Yamaha Tricity - Trojkolka pre dospelých

Moji priatelia vedia, že mám pre Tricity slabosť, dokonca som sa v roku 2014 len kvôli konceptu previezol 800 km, aby som ho videl a reál je ešte lepší. O to viac si cením,...

slider

„Hodne“ o Honde PCX 125

Malá vrtká, dobre .... jazdí.

slider

Úprava Simsona S51 na StuntRiding

Podelím sa s vami o skúsenosti pri úprave môjho Simáča, možno to niekomu pomôže.

slider

KTM 690 Rally Replica

Kultová mašina, sen mnohých motorkárov. Veľa sa o nej rozpráva, no málo vie. Preto skúsim poodhaliť kapotáže a nahliadnuť pod ne amatérskym pohľadom, či je skutočne...

slider

BMW R 1150 GS Adventure po 80.000km - závady a nedostatky

Ona bola jazdenka - ja tiež jazdený. Ona mala jedného milenca, ja som bol promiskuitnejší. Pri prvom stretnutí pred tromi rokmi mala najazdených 23,000km a dnes sme slávili...

Zobrazujem články 466 až 480 z cekového počtu: 608.

06.07.2004 - hasho1 Čitatelia: 16874 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

SUZUKI GSX 550 ES - Stará,ale dobrá

Ahojte! Tak toto je moja „zuzka“.

 

02.07.2004 - Janny Čitatelia: 30510 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

YAMAHA XT 600 E

Dva roky som premýšľal čo si kúpiť. Motorka ma lákala, ale stále som nevedel čo konkrétne by to malo byť. Hlavným dôvodom prečo som o nej začal uvažovať bolo moje premiestňovanie sa veľkomestom. Postavu a nálady mam skôr na choppera, ale bolo mi ho ľúto zničiť v meste. Obchádzal som motosalóny a do najužšieho výberu sa dostalo XT600E a Fazer600. Ale predsa len, keďže mesto je dosť rozbité a niektoré križovatky pripomínajú skôr tankodróm, tak vyhralo XT.

 

24.06.2004 - sierra Čitatelia: 25927 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Yamaha FZS 600 Fazer

Subjektivne postrehy, názory a skúsenosti... Nedá mi, aby som i ja prispel svojou troškou do motoride-mlyna. Svojou Yamahou FZS 600 Fazer.

 

16.06.2004 - PeterRabatin Čitatelia: 21724 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Kawasaki GPX 600 R

Kawasaki GPX 600 R. Rok vyroby 1995.

 

14.06.2004 - Ronnie Čitatelia: 9933 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Kawa GPZ 600R – OMtuning

Aj „starý pes“ môže byť pekný:)


 

07.06.2004 - jjmg Čitatelia: 10238 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

MOTO GUZZI 750 X.PA

Nekupoval som Smažiča ale cestovné enduro s pohodlným vzpriameným posedom...

 

07.06.2004 - lakyluk Čitatelia: 53330 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

YFM Yamaha Raptor 660 R

Čafte všetci tak konečne som si kúpil moju novú hračku "Raptora".

 

03.06.2004 - klaban Čitatelia: 11851 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

YAMAHA XJ900S DIVERSION r.v.1998

Nejlepší cestovní motocykl střední třídy

 

28.05.2004 - Alec Čitatelia: 48869 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Yamaha TDM 850

Predtým som nejazdil na žiadnej normálnej motorke a ani na javke som toho veľa nenajazdil. Ale nakoniec som sa rozhodol pre maličkú motorku, ktorá je dobrá na turistiku a sem tam aj na rýchlejšiu jazdu

 

25.05.2004 - krizi Čitatelia: 7116 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Moja nová Gizela (Honda NX650)

Ja viem, Gizela je otrasné meno, ale pomôžem si, keď som ju kúpil 17.5.2004? :)

 

24.05.2004 - Samo4 Čitatelia: 18759 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Honda CBF500

Po 19 rokoch sivého života v nevedomosti sa stalo niečo neočakávane. Prišla ona...

 

23.05.2004 - Lebowski Čitatelia: 27506 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Moja Suzuki DR 600

Chcel by som Vám predstaviť svoju mašinku, ktorú som kúpil pred rokom ako dovoz z Talianska.

 

17.05.2004 - zahri Čitatelia: 23401 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Simson S51 Electronic

Simsony naučili jazdiť už asi mnohých...

 

15.05.2004 - jjaro Čitatelia: 42117 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Honda VARADERO 1000 model 2003

Ako to vidim ja po 12.000 kilometroch

 

13.05.2004 - Vadim Čitatelia: 15573 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Každý musíme nejako začať...

Každý, kto dnes holduje motorkám, musel na niektorej z nich začať. V mojom prípade to bola 2-rýchlostná Jawa Stadion s radením na ľavej rukoväti.

 

| 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 |

Motozem

Vespa

yamaha_tour-side-05-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »