Anketa:
Články - Vaše stroje - Moja motorka
Zobrazujem články 466 až 480 z cekového počtu: 608.
06.07.2004 - hasho1 Čitatelia: 16874 [Vaše stroje - Moja motorka]

SUZUKI GSX 550 ES - Stará,ale dobrá
Ahojte! Tak toto je moja „zuzka“.
02.07.2004 - Janny Čitatelia: 30510 [Vaše stroje - Moja motorka]

YAMAHA XT 600 E
Dva roky som premýšľal čo si kúpiť. Motorka ma lákala, ale stále som nevedel čo konkrétne by to malo byť. Hlavným dôvodom prečo som o nej začal uvažovať bolo moje premiestňovanie sa veľkomestom. Postavu a nálady mam skôr na choppera, ale bolo mi ho ľúto zničiť v meste. Obchádzal som motosalóny a do najužšieho výberu sa dostalo XT600E a Fazer600. Ale predsa len, keďže mesto je dosť rozbité a niektoré križovatky pripomínajú skôr tankodróm, tak vyhralo XT.
24.06.2004 - sierra Čitatelia: 25927 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha FZS 600 Fazer
Subjektivne postrehy, názory a skúsenosti... Nedá mi, aby som i ja prispel svojou troškou do motoride-mlyna. Svojou Yamahou FZS 600 Fazer.
16.06.2004 - PeterRabatin Čitatelia: 21724 [Vaše stroje - Moja motorka]

Kawasaki GPX 600 R
Kawasaki GPX 600 R. Rok vyroby 1995.
14.06.2004 - Ronnie Čitatelia: 9933 [Vaše stroje - Moja motorka]

Kawa GPZ 600R – OMtuning
Aj „starý pes“ môže byť pekný:)
07.06.2004 - jjmg Čitatelia: 10238 [Vaše stroje - Moja motorka]

MOTO GUZZI 750 X.PA
Nekupoval som Smažiča ale cestovné enduro s pohodlným vzpriameným posedom...
07.06.2004 - lakyluk Čitatelia: 53330 [Vaše stroje - Moja motorka]

YFM Yamaha Raptor 660 R
Čafte všetci tak konečne som si kúpil moju novú hračku "Raptora".
03.06.2004 - klaban Čitatelia: 11851 [Vaše stroje - Moja motorka]

YAMAHA XJ900S DIVERSION r.v.1998
Nejlepší cestovní motocykl střední třídy
28.05.2004 - Alec Čitatelia: 48869 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha TDM 850
Predtým som nejazdil na žiadnej normálnej motorke a ani na javke som toho veľa nenajazdil. Ale nakoniec som sa rozhodol pre maličkú motorku, ktorá je dobrá na turistiku a sem tam aj na rýchlejšiu jazdu
25.05.2004 - krizi Čitatelia: 7116 [Vaše stroje - Moja motorka]

Moja nová Gizela (Honda NX650)
Ja viem, Gizela je otrasné meno, ale pomôžem si, keď som ju kúpil 17.5.2004? :)
24.05.2004 - Samo4 Čitatelia: 18759 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda CBF500
Po 19 rokoch sivého života v nevedomosti sa stalo niečo neočakávane. Prišla ona...
23.05.2004 - Lebowski Čitatelia: 27506 [Vaše stroje - Moja motorka]

Moja Suzuki DR 600
Chcel by som Vám predstaviť svoju mašinku, ktorú som kúpil pred rokom ako dovoz z Talianska.
17.05.2004 - zahri Čitatelia: 23401 [Vaše stroje - Moja motorka]

Simson S51 Electronic
Simsony naučili jazdiť už asi mnohých...
15.05.2004 - jjaro Čitatelia: 42117 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda VARADERO 1000 model 2003
Ako to vidim ja po 12.000 kilometroch
13.05.2004 - Vadim Čitatelia: 15573 [Vaše stroje - Moja motorka]

Každý musíme nejako začať...
Každý, kto dnes holduje motorkám, musel na niektorej z nich začať. V mojom prípade to bola 2-rýchlostná Jawa Stadion s radením na ľavej rukoväti.
Predchádzajúce | 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 | Nasledujúce

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!