Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3884 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31716
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18528)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13188)

Články - Vaše stroje - Moja motorka

slider

Honda CL500. CL ako Celkom Lacné

Jedno staré arabské príslovie, ktoré som si teraz vymyslel, hovorí „tovar stojí toľko, koľko je zaň ochotný zaplatiť kupec.“

slider

KTM Super Duke 990 - časť 3. Albánsko

„Turistika ma nikdy nechytila.“
„Tak poď s nami na skúšku do Albánska.“
Toto zaznelo nad kávou a minerálkou na terase za domom u Jara Černého staršieho (otca nášho...

slider

Yamaha Tricity - Trojkolka pre dospelých

Moji priatelia vedia, že mám pre Tricity slabosť, dokonca som sa v roku 2014 len kvôli konceptu previezol 800 km, aby som ho videl a reál je ešte lepší. O to viac si cením,...

slider

„Hodne“ o Honde PCX 125

Malá vrtká, dobre .... jazdí.

slider

Úprava Simsona S51 na StuntRiding

Podelím sa s vami o skúsenosti pri úprave môjho Simáča, možno to niekomu pomôže.

slider

KTM 690 Rally Replica

Kultová mašina, sen mnohých motorkárov. Veľa sa o nej rozpráva, no málo vie. Preto skúsim poodhaliť kapotáže a nahliadnuť pod ne amatérskym pohľadom, či je skutočne...

slider

BMW R 1150 GS Adventure po 80.000km - závady a nedostatky

Ona bola jazdenka - ja tiež jazdený. Ona mala jedného milenca, ja som bol promiskuitnejší. Pri prvom stretnutí pred tromi rokmi mala najazdených 23,000km a dnes sme slávili...

Zobrazujem články 601 až 615 z cekového počtu: 608.

23.09.2001 - Dusky Čitatelia: 31674 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Kawasaki KLE 500 1996

No takže niečo o mojej mašine!!
Je to Kawasaki KLE 500, r.v. 1994, dvojvalec,cestné endurko vodník.

 

13.09.2001 - maco Čitatelia: 25241 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Jawa 350/634 a Suzuki GSX 1100 EZ

Som Maco, kto ma videl (alebo uvidí) určite pochopí prečo tá prezývka. Ináč
som obyčajný človek, dve nohy až po zem, ruky na konci rozstrapkané, hlava na krku.

 

12.09.2001 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 43060 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Jawa 350/638 Trhač Silnic

Tak sa mi konečne podarilo urobiť zopár fotiek. Nie su síce nič moc,
ale je tam to čo tam má byť :-))
Takže. Rok výroby môjho "trhača" je 1987 a ja som jeho 3 majiteľ. Inak je
to moja prvá motorka. Aj napriek svojím rokom vyzerá stále dobre.

 

31.08.2001 - Tibharos Čitatelia: 22635 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Simson S51

Mého stroja sem koupil pouze před dvěma měsíci. Je to Simson S51 Enduro rok výroby 1983.

 

08.08.2001 - Aurel Čitatelia: 26194 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Honda NTV650 Revere

Už ste ma videli sedieť asi na všeličom, ale teraz vám konečne predstavím svoju vlastnú motorku.
Minulý rok (2000) som ju kúpil ako rozobratý vrak po havárii.

 

31.07.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 25306 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Kawasaki Z400J 1982

Kawasaki to je kus histórie, Niektorí z Vás možno poznáte slávne modely Z tejto značky. Boli to hlavne Z1, Z900, Z1000 a ešte obrovská šesťvalcová Z1300. Z 400 J je zmenšeninou týchto modelov pre začínajúcich jazdcov...

 

30.07.2001 - Peter Fischer Čitatelia: 51499 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Jawa 350-634

Tak toto je moja mašina: Jawa 350-634, vyrobená v roku 1981, čiže je staršia ako ja. Je to stará známa technika - dvojtaktný dvojvalcový vzduchom chladený motor, štvorstupňová prevodovka, štartovanie pákou, elektrika 6V/75W.

 

30.07.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 108300 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Simson S70

Kto by nepoznal tento stroj ??? Vela motorkárov začínalo presne na ňom. Bola to raketa oproti 50-tkovým babetám a nejeden 15-ročný chalan po nej túžil...

 

| 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 | Nasledujúce

Motozem

Vespa

yamaha_tour-side-05-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »