Anketa:
Články - Testy a predstavenia - Predstavujeme
Zobrazujem články 196 až 210 z cekového počtu: 231.
23.10.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 12477 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Novinky Honda pre rok 2007
Japonská Honda ako prvá informovala o novinkách na nasledujúcu sezónu. O niektorých modeloch však pomlčala a počkala až do začiatku októbra...
07.07.2006 - AcHeRoN Čitatelia: 10470 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Yamaha Star V-Star 1300
Nový model na rok 2007 má objem 1300 kubíkov, kvapalinou chladený dvojvalec do V a elektronické vstrekovanie paliva. Prichádza v základnej verzii, aj vo verzii Tourer.
21.06.2006 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 22072 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Test: Motocyklový alarm Sentinel 1100 Moto - montáž a skúsenosti
Preč sú tie časy, keď si pioniera oprel o schody miestnej Jednoty a odbehol si s kamošmi na pár malinoviek za korunu päťdesiat. A keď si sa vrátil, tvoj pionier tam na teba stále poslušne čakal s červenou šatkou uviazanou okolo krku.
07.04.2006 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 14699 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Ducati Monster 695
V tomto mesiaci sa Ducati rozhodla prísť na trh s novinkou určenou pre rok 2007. Je ňou nový model Monstera s označením 695. Motocykel je určený ako pre skupinu začínajúcich motorkárov, tak aj pre tých ostrieľaných. Heslom Ducati pri predstavovaní tohto modelu je: \"Najjednoduchšia cesta ako vlastniť Ducati\"
06.04.2006 - sliver Čitatelia: 9858 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Veľryba menom K 1200 GT
BMW tento rok vystrieľalo toľko nábojov, že iné konkurenčné firmy by mohli na tri roky zavrieť oddelenie výskumu a pracovníkov poslať na neplatenú dovolenku. Však sa pozrime: nová 800vka v dvoch verziách, ešte lepšie GS-ko 1200vka, S-ko, ktoré sa tvári ako športovec atď. Pozrieme sa teda na ich cestovnú loď.
03.04.2006 - sliver Čitatelia: 12628 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Toreádor Mulhacén z Derbi
Nebo bolo modré. Z arény sa niesol šum. Sviatočné šaty. Letná horúčava. Býk sa v ohrade vzpína. Do arény vstúpil toreádor. Obecenstvo utíchlo. Z tejto rodiny už dlho žiaden toreádor nevzišiel.
30.03.2006 - sliver Čitatelia: 16963 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Na kapučíno s Moto Guzzi Griso
Na začiatku bolo slovo... V tomto prípade je to iba tradovaný omyl, pretože na začiatku bola investícia 5,5 milióna eur do vývoja tohto motocykla.
23.03.2006 - sliver Čitatelia: 13245 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

HP2 podľa Schnitzera, alebo HP2 Supermoto
Nemci tento rok vstúpili na trh s terénnou motorkou. A iný Nemci si povedali nie nie nie spravíme z toho supermoto. Je jasné o koho ide v prvom prípade, no a v tom druhom ide o nemeckého úpravcu motocyklov a automobilov (oboch značky BMW) AC Schnitzer.
17.03.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 12851 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Šesťvalcová Hayabusa
Nová Suzuki Hayabusa by mala dostať úplne nový šesťvalcový motor s cieľom vytvoriť superrýchly žrút kilometrov. Zdá sa, že výrobcovia nepoznajú zábrany a honba za výkonom a maximálnou rýchlosťou sa nekončí.
01.11.2005 - AcHeRoN Čitatelia: 30905 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Novinky v triede cruiser/custom - Suzuki Boulevard a Triumph Rocket III
Najväčšia motorka od Suzuki Boulevard M109R a raketa od Triumphu má nového brata - Triumph Rocket III Classic.
24.10.2005 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 18779 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Honda DN-01 - plnoautomatická "zbraň"
Ako je všeobecne známe, "japončíci" holdujú filmom žánru sci-fi, ktoré do istej miery ovplyvňujú aj ich myslenie a nápady. Na 39. Tokyo Motor Show to dali patrične najavo. Honda tu predstavila jednu zo svojich štúdií športovo-relaxačného vozítka s označením DN-01.
30.09.2005 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11700 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Suzuki Katana je spať
Legendárna Suzuki Katana sa vracia – ako šesťvalec so zdvihovým objemom 1100 ccm a predpokladaným výkonom okolo 180 koní. Zatiaľ však iba ako štúdia...
12.07.2005 - AcHeRoN Čitatelia: 13836 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Nová vlajková loď od Yamahy – Star Roadliner
Pre rok 2006 pripravila Yamaha novú vlajkovú loď Roadliner, ktorá pripomína časy dávnej éry, má silný motor do V a prichádza aj vo verzii touring, ktorá sa volá Stratoliner.
28.06.2005 - jules Čitatelia: 20777 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Yamaha YZF R1 2003 Masteracing Slovakia
Mamina mi vždy hovorila len pomaly Janko pomaly...
Ale deti sú už také. Prečo by sme im zakazovali to čo sa im páči, a z čoho majú radosť. Takže
teraz je mi 34 a deťom radosť nekazím a som rád, že ich tento šport baví hlavne prostredníctvom TV. Nemusím sa báť, že by ich to lákalo ako mňa. Dobre vedia, že naša diagnóza sa ťažko lieči a že nesie aj isté riziká sem tam odrené alebo polámané končatiny, prípadne aj nahnevané priateľky a v niektorých prípadoch aj manželky.
Ale čo už, vývoj je už taký....
25.04.2005 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 21655 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Detský cestný motocykel LUPO 50
Redakcia motoride.sk podporuje rozvoj motošportu na Slovensku a preto Vám predstavujeme detský cestný motocykel LUPO 50, na ktorom to môžu klopiť na koleno už aj deti od 6 rokov...
Predchádzajúce | 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | Nasledujúce

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!