Anketa:
Články - Testy a predstavenia - Test
Zobrazujem články 226 až 240 z cekového počtu: 482.
19.12.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 7854 [Testy a predstavenia - Test]

Projekt z cesty do terénu – Rozdiely medzi Kafkou a Huskou
Presadnutie zo štvortaktnej dvaapolky na dvojtaktnú stopjetadvácu mi ukázalo veľa z toho, o čom som doteraz len teoretizoval.
10.12.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 16019 [Testy a predstavenia - Test]

Husqvarna TR 650 Terra ABS – Nenormálny pracant?
Nenormálny pracant? Neviem, posúďte sami. Cestné enduro, výkon 58 koní, suchá hmotnosť 166 kg, ABSko, nízka spotreba a cena 5 990,- €. Ak toto nepresvedčí, tak poďme ďalej.
03.12.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 12011 [Testy a predstavenia - Test]

MV Agusta Brutale 675 - Najmenšia brutalka
Ak by som ju mal opísať čo najkratšie, tak poviem, že to je typická talianka. Krásna, malá, športová a má svoje muchy.
28.11.2012 - Martin Kňaze - matox Čitatelia: 19938 [Testy a predstavenia - Test]

KTM Duke 200 - Malý provokatér
Nájde si už 2hý najmenší Duke svojich priaznivcov a trafil sa presne medzi 125ku a dospelého, aj keď takisto miniatúrneho 690koveho vagabunda? Otázka moja osobná – je možné, že som prežil 130 besných talianskych, ale pochová ma malý pomaranč?
31.10.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 39009 [Testy a predstavenia - Test]

Honda NC700X v Alpách - Dávid proti Goliášom
O Dunlop Moto Tour 2012, niekoľkodňovom jazdení v Alpách som už písal. Teraz na sklonku sezóny sa vrátim ešte k motorke, na ktorej som sa do Álp vydal. Honda NC700X si zlízla nejakú tú kritiku, hlavne v oblasti malého výkonu, hneď po jej predstavení. Aká je ale skutočnosť pri nasadení v Alpách a to proti oveľa výkonnejším kolegyniam?
16.10.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 18814 [Testy a predstavenia - Test]

Kawasaki Versys 1000 2012 - Veľký zed trochu inak
Tak na zúbky tohto šport-turistu sme sa tentoraz pozreli netradične v presile a to v zložení: Milan Mikulík - mikulec a Tomáš Hajduch - Awia. Každý z nás z toho svojho pohľadu.
16.10.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 4316 [Testy a predstavenia - Test]

„Blog“ Projekt z cesty do terénu - Endurovje príprafka
Možno sa to nezdá, ale aj takéto niečo ma posúva ďalej. Jazdiť aj niečo iné, ako len MX trať. Minimálne preto, že to trochu spestruje jednotraťový stereotyp a mne sa potom chce stále trénovať.
10.10.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 5417 [Testy a predstavenia - Test]

KTM OFFROAD 2013 - Enduro
O zmenách pre rok 2013 a krosových modeloch som už napísal. O endurách napíšem len dojmy z troch modelov, na ktorých som si vrkol po plyne.
25.09.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 5020 [Testy a predstavenia - Test]

Husqvarna 2013 - Predstavenie enduro modelov v Malpense
V prvom článku o nových Huskách ste si mohli prečítať o kroskách a teraz tu na vás čakajú endurká. Zmien sa dočkala aj dva a polka aj tristodesina. Obe dostali prívlastok R a čo sa za tým skrýva?
17.09.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 20051 [Testy a predstavenia - Test]

KTM OFFROAD 2013 - Cross
Minulú stredu sme mali možnosť zúčastniť sa predstavovania nových offroad modelov KTM pre rok 2013. No a samozrejme následne na to ich aj vyskúšať. Niečo som načrtol už v trailery a tu to dokončím.
31.08.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 5339 [Testy a predstavenia - Test]

„Blog“ Projekt z cesty do terénu - zrenená ruka a následné opatrenie
Dlhočizný nadpis a pritom len "fajn ovocíčko" (taká blbosť). Ako ste sa mohli niekde v diskusii dočítať a niektorý ste ma aj videli, utrpel som pracovný úraz, počas misie pre Mirku 67.
29.08.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 7079 [Testy a predstavenia - Test]

Projekt z cesty do terénu – Kráľ je mŕtvy, nech žije kráľ!
Nedávno som sa rozlúčil s Kafkou a nevedel som čo ďalej. Rekapituloval som, čo som dokázal za ten krátky čas v jej sedle a čo som sem napísal. Je to stále nedokončené a mám zopár tém, o ktorých by som rád napísal. Ukončiť to v tejto fáze by bolo také slovenské, ale ako ďalej?
28.08.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 23366 [Testy a predstavenia - Test]

Honda Integra 700 2012 - klame telom
Motorka či maxiskúter? Ani ryba ani rak. To boli moje prvé dojmy po zhliadnutí úvodných fotiek a nasatí prvých informácií o Integre. A uvažoval som nad tým až do momentu, keď som sa porozprával z jej konštruktérom...
27.08.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 5427 [Testy a predstavenia - Test]

Husqvarna 2013 - Predstavenie cross modelov v Malpense
Koniec júna, Taliansko, Malpensa, mx park, teplota 38 0C a do radov nachystané nové naleštené endurové a crossové stroje modelovej rady 2013. Pripravil som vám dva články rozdelené na kros a enduro. Tu sa pokúsim priblížiť krosové kozenky TC250R a CR125. Na veľkú TC449 už mi bohužiaľ nevyšli sily...
22.08.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 23466 [Testy a predstavenia - Test]

Honda CRF250L – „holka pro všechno“
Ako prví sme na Slovensku dostali do rúk novinku od Hondy, určenú nielen pre začínajúcich mladých endurákov, ktorí chcú lacnú, servisne nenáročnú, ale hlavne motorku s malou spotrebou.
Predchádzajúce | 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | Nasledujúce
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!