ISSN 1336-6491 | Online: 1532 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30933
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18185)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12748)

Články - Testy a predstavenia - Test

slider

Veľká alpská porovnávačka 2023!

Veľké porovnávacie testy, pri ktorých môžeme v reálnom čase preskakovať z jednej motorky na druhú, prejsť si rovnaký úsek za rovnakých podmienok na viacerých strojoch,...

slider

Celosezónny test Moto Guzzi V100 Mandello S (2023)

V100, prelomovú novinku talianskej Moto Guzzi, sme mali požičanú na celú sezónu 2023. Za ten čas sme na nej nalietali 6 000 km; absolvovali sme zábeh, prvý servis, kopec výjazdov...

slider

Test BMW S 1000 RR (2023)

Predsa len sa mi pošťastilo a dostal som na test pre mnohých vysnívaný superbike BMW S 1000 RR. Zámerne som nenapísal môj vysnívaný, lebo môj trón superbikov je taktiež...

Zobrazujem články 271 až 285 z cekového počtu: 482.

03.02.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6952 [Testy a predstavenia - Test]

-

Videotest: Husqvarna Nuda 900 a 900R na Sardínii

Počas predstavovačky Husqvarny Nuda, ktoré prebehlo koncom roka 2011 na Sardínii sme natočili aj video. A tu ho máte.

 

17.01.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 5066 [Testy a predstavenia - Test]

-

Projekt z cesty do terénu - ako trénujem ja: RHplusB

Keď som začal písať o Kafke, ozval sa mi RHplusB, že to sleduje a má radosť z toho, že sa tu niečo také robí. Prehodili sme zopár ss a tu je článok od neho ako trénuje. Ak je vás viac, kľudne mi napíšte, radi to uverejníme. Takže nech sa páči, niečo od RHplusB.

 

09.01.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 5117 [Testy a predstavenia - Test]

-

„Blog“ - Projekt z cesty do terénu – už som sa poučil

Síce mi to trvalo dlhšie, ale nevadí, aj to, že som sa učil sám, mi dalo niečo, čo využijem nielen na kros, ale aj na ceste. Začal som sa učiť sám, ale postupne som nechal trochu dirigovať od skúsenejších.

 

02.01.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 5895 [Testy a predstavenia - Test]

-

"Blog" - Projekt z cesty do terénu – stále samouk

V prvom tréningovom článku ste si už prečítali, ako som začal s mojim vlastným trénovaním. Dá sa povedať, že sa zo mňa stal samouk. A ako to už býva, väčšinou to nie také, aké by malo.

 

23.12.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 31640 [Testy a predstavenia - Test]

-

Honda SW-T 600 – jednoducho bohovské zvezenie

Bohovské zvezenie. Nezvyknem začínať takto od konca, ale čas strávený v sedle SW-T600 bol naozaj skvelý.

 

21.12.2011 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 4898 [Testy a predstavenia - Test]

-

"Blog" - Projekt z cesty do terénu – začiatky „tréningu“

Dnes tu mám pre vás ďalšie video z mojej prípravy. Ako som už písal, na začiatku som jazdil iba ,,plochodrášku”. Potom som prešiel na celú trať a snažil som sa držať aspoň za niekým, aby ma tak nejako ťahal a ja som niečo obkukal.

 

19.12.2011 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 6057 [Testy a predstavenia - Test]

-

„Blog“ - Projekt z cesty do terénu - pirátske zábery

V Sobotu som si bol pojazdiť aj v takom otrasnom počasí. Mal som aj diváka a ten ako som neskôr zistil, "ukoristil" pirátske zábery z tréningu.

 

16.12.2011 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 20374 [Testy a predstavenia - Test]

-

Porovnávací test naháčov - Z 750R vs. StreetTriple 675R vs. GSR 750 vs. Hornet

Prednedávnom som mal možnosť otestovať štyri podobné stroje. Jednu šestovku, jednu šesťsedempäťku a dve sedempadiny. Dve boli v eRkovej úprave a jedna s C-ABSkom. Ďalšia trochu pretŕčala aspoň podľa uvádzaných údajov s výkonom. Podobné sú, ale asi iba tým, že sú to naháče.

 

13.12.2011 - Cacao Čitatelia: 44161 [Testy a predstavenia - Test]

-

Kráľ na každý deň - Suzuki DL 650 V-Strom 2012

Jeden z najpredávanejších modelov súčasnosti sa dočkal svojho nástupcu. V dizajnovo nezmenenej podobe sme sa s V-Stromom stretávali od roku 2003, kedy bol prvýkrát prezentovaný verejnosti. Papierové predpoklady hovoria o tom, že súčasný model by mal byť vo všetkých smeroch lepší. Či môžeme povedať "zomrel kráľ, nech žije kráľ", uvidíme na konci testu.

 

12.12.2011 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 9651 [Testy a predstavenia - Test]

-

„Blog“ - Projekt z cesty do terénu – predstavenie trate

V dnešnom dieli je na rade predstavenie trate. Možno niektorý viete, kde je, možno ste tam už aj boli a možno aj viete, že sa nám tu „dokaličil Bučko“. Možno preto sa jej viac ľudí bojí ako by si sem chodili radi zajazdiť. Ja sa jej nebojím, mám z nej síce rešpekt, ale mám ju rád.

 

09.12.2011 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 6319 [Testy a predstavenia - Test]

-

„Blog“ - Projekt z cesty do terénu

Ako ste už mohli čítať, pripravili sme pre vás seriál článkov o mne a Kawasaki KX250F. Ale aby to bolo ešte o niečo aktuálnejšie a aby ste sa dokázali viac vcítiť do môjho trápenia, budem tu písať taký malý blog.

 

21.11.2011 - Varan Čitatelia: 19888 [Testy a predstavenia - Test]

-

Test KTM 125 Duke - Teens fighter

Ikona jednovalcového naháča Duke vytvorila svoju vlastnú triedu. Pre tento rok aj pre maloletých, no a ako to teda dopadlo? Na to som bol zvedavý od chvíle, ako som ho zbadal na Intermote v Kolíne.

 

11.11.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 26204 [Testy a predstavenia - Test]

-

Test jazdenky: Suzuki SV 650 S - modrý športovec a príležitostný turista

Ťažko napísať objektívny test, keď sa vám do rúk dostane motorka v zlom stave. Preto sa v tomto článku pozrieme na samotnú mašinku a do pľacu hodím aj zopár rád na čo si dať pozor pri kúpe jazdenky.

 

04.11.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 23507 [Testy a predstavenia - Test]

-

Prvý test: Husqvarna Nuda 900 a 900R - s talianskym funbike-om na Sardínii

Ešte koncom októbra sme dostali jedinečnú pozvánku na ostrov Sardínia a príležitosť vyskúšať si Nudu. Samozrejme mám na mysli novinku od značky Husqvarna, ktorá s touto motorkou znovu vstupuje na asfalt. Majte sa na pozore...

 

01.11.2011 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 25092 [Testy a predstavenia - Test]

-

Japonský mix chutí - Suzuki GSR 750

Poslednú do štvortestu sme zobrali GSRu od Suzuki. Na obrázkoch mi pripadá všelijako. Je taká divná, taká ani pekná, ale ani škaredá. Naživo vyzerá o dosť lepšie, ale zase o to viac rozpačitosti vo mne vzbudzuje.

 

| 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 |

Kawasaki Good Times Tour

A-day-2025-side

yamaha_tour-side-05-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »