Anketa:
Články - Testy a predstavenia - Vyskúšali sme
Zobrazujem články 46 až 60 z cekového počtu: 138.
11.10.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 6569 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Vyskúšali sme motokozmetiku Nasucho - umyje motorku bez vody
Do rúk sa nám dostala česká motokozmetika s názvom Nasucho. Jej špecifickosť je spomenutá priamo v jej mene - na jej použitie totiž vôbec nepotrebuješ vodu. Strieka sa priamo na špinu, neoplachuje sa, a motorku pritom nepoškriabeš. Samozrejme, vyskúšali sme ju.
10.10.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 8039 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Vyskúšali sme inovované softaily - Harley-Davidson FXBB Street Bob a FXBR Breakout 2018
Yeah, je to IMHO nezvyčajné, ale tento rok sme pre vás vyskúšali už deväť Harleyov, OMG LOL. Väčšinou nové euroštvorkové 2017, ale bola aj šestnástka (tú zverejníme počas dlhých zimných večerov), a tento článok je o dvoch inovovaných osemnástkach - najdostupnejšom softaile Street Bob a veľmi svojskom Breakoute.
25.09.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 11605 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Prvé kilometre na novom BMW G 310 GS v španielskych zákrutách
Tieto úvodné riadky ťukám do počítača tesne po jazde, priamo pri motorke, aby mi nič neuniklo. Je krásnych 25 stupňov, za nami kopec kilákov v rôznych režimoch, a všade naokolo čisto dovolenková atmosféra. Dojmov z úplne nového najmenšieho GS mám veľmi veľa, predsa len pre BMW ide o úplne nový koncept, do ktorého vsadili to najcennejšie: písmená GS.
22.09.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 9179 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Prvé zoznámenie s BMW G 310 GS v Barcelone
Pekne pozdravujeme z teplej a slnečnej Barcelony, kde sme sa pred niekoľkými hodinami dostali prvý raz na dotyk ku reálnym a jazdiacim najmenším tristovkovým géeskám.
07.09.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 10201 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Vyskúšali sme ďalšie oldschoolové Triumphy - klasiku Street Twin a kafáča Street Cup
Tááák a po megavydarenom Bobberi a Thruxtone R, na ktoré dodnes uznanlivo a často spomíname, sme vyskúšali aj o triedu nižšie modely z tejto moderno-klasickej kategórie. Obe sú deväťstovkové a majú rovnaký základ, ale rozdielne periférne komponenty z nich robia takmer úplne iné motorky. Páni, nech sa páči: naháč na anglický konzervatívny spôsob Street Twin a o niečo ortodoxnejšie ladený café-racer Street Cup.
09.07.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 12301 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Vyskúšali sme šesť Harleyov - od dostupného Streeta 750 až po majestátnu Electru
Ako už býva dobrým zvykom, deň pred verejnými predvádzacími jazdami na všetkých možných novučičkých Harley-Davidsonoch sme dostali možnosť niekoľko z nich si vyskúšať. Starostlivo sme si teda vybrali šesť modelov od najmenších až po najväčšie, aby sme ich prevetrali na otvorených a prázdnych rakúskych cestách.
22.06.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 5424 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Do tretice všetko dobré - s novou Hondou CBR1000RR Fireblade konečne na suchu
V rámci Honda Speed weekendu, ktorý sa uskutočnil v v posledný májový víkend na Slovakia ringu, sme ko-neč-ne mohli pojazdiť nové Fireblady na suchu. A patrične sme si to užili!
15.06.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 7928 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Na Slovakia Ringu sme vyskúšali novú Ducati Supersport, aj Monster 821 a 1200 S
V rámci tradičného Ducati day, ktorý na Slovakia Ringu prebehol v stredu 14. 6., sme na niekoľko jázd prevetrali stredný a veľký Monster, ale čo je podstatnejšie, aj novučičký model Supersport.
14.06.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 16517 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Vyskúšali sme hypergenerátor adrenalínu KTM 1290 Super Duke R 2017
Tak. Hypergenerátor. Nielen adrenalínu, ale aj testosterónu. Aj iných telesných tekutín, ale... Poďme pekne po poriadku - je to najlepší naháč, na akom som sa kedy vozil. Nie nie nie! Je to jedna z najlepších motoriek, na akých som sa kedy vozil.
12.06.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 5395 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Testovačky ošetrujeme motokozmetikou Muc-Off
Takmer všetky testovacie motorky, ktoré prejdú našimi rukami, už istý čas čistíme, leštíme a mažeme anglickou motokozmetikou Muc-Off. A veruže sme veľmi spokojní.
19.05.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 10001 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

S novou GSX-R1000 na Hungaroringu - Suzuki priniesla silného chrobáka do hlavy!
O inovovanej GSX-R1000 bolo donedávna známych príliš málo informácií na to, aby sme si vedeli na ňu vytvoriť nejaký pevnejší názor. Zrazu ako blesk z jasného neba prišla pozvánka na jej testovanie: ako inak, okruhové, navyše na môj obľúbený Hungáč. Popri nej nás čakali aj nové GSX-S750, GSX-S1000, ale aj predošlá GSX-R1000 či Hayabusa.
18.05.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 8233 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Boli sme pri európskej premiére rakety BMW HP4 Race, vyskúšali sme S1000RR (+ detailná fotogaléria)
V rámci BMW RR Days, ktoré ešte dnes prebiehajú na brnianskom okruhu, sme boli pri oficiálnom európskom odhalení superšportovej plnky BMW HP4 Race, a odviezli sme sa aj na S1000RR a jej naháčovom deriváte S1000R.
12.05.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 18887 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Prvá jazda na nezvyčajnom hybride Honda X-ADV
Včera sme v malebnom a hlavne slnečnom Turci mali možnosť vyskúšať túto dosť nezvyčajnú motorku. Áno, píšem motorku, pretože X-ADV má viacero čisto motocyklových prvkov, a motocyklový je aj ten najpodstatnejší - pocit z jazdy.
13.04.2017 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 33907 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Ako jediní na Slovensku sme vyskúšali Jawu 660 Vintage 2017
Druhá novinka v štýle retro ktorú Jawa predstavila pre rok 2017, je postavená na báze známeho 660-kubíkového jednovalca. Nenechal som si ujsť príležitosť sa ako jediný slovenský novinár na nej krátko previezť.
03.04.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 47420 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Ako prví na Slovensku sme vyskúšali reinkarnovanú „triapulu“ - Jawu 350 OHC 2017
Z času na čas sa nám v redakcii stane, že sa na niektoré testovačky tešíme o niečo viac; napríklad keď sme šli jazdiť na dakarských špeciáloch, alebo keď môžeme stráviť deň na okruhu s nejakým dobrým superbajkom. Chystanie na túto Jawu bolo však úplne iné - vôbec sme netušili čo od nej čakať, dokonca ani čo si obliecť. Veď už je to viac ako desať rokov, čo sme sa vozili na jej predchodkyni.
Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | Nasledujúce

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!