Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 346 až 360 z cekového počtu: 599.
31.03.2010 - palio84 Čitatelia: 7455 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Isle of Man 2009
Otázka pred začiatkom leta minulého roku bola jasná. Kam na motovýlet? Keďže žijem v Írsku a bude to môj prvý „motovýlet“ mimo krajinu, rozhodovalo sa medzi Francúzskom, Škótskom, Anglickom a Španielskom. Na slávne preteky na anglickom ostrove Isle of Man som ani nepomyslel.
31.03.2010 - zeze Čitatelia: 15757 Strany: 6 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Kto skoro chodí, sám sebe škodí... (Francúzske Alpy 2008)
Tento rok som sa akosi znova nevedel dočkať. Nová motorka, nová sezóna a strach, že v lete alebo na jeseň „už nič nestihnem“. Proste ku šťastiu chýbal len prvý alpský výjazd. V živej pamäti sme ešte mali nádheru z jesene 2007 (viď Indian Summer 2007), takže sme nepochybovali o úspechu jarného výjazdu.
26.03.2010 - Sektor Čitatelia: 13530 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Rumunsko 2009 - ako je to v skutočnosti? Treba sa báť či nie?
Myšlienka vyraziť niekam ďalej na moto mi zožiera hlavu už dlhšiu dobu. Pôvodný plán bolo Laponsko – no finančná situácia veľmi rýchlo ukazuje prostredník a vyzerá to tak, že sa bude musieť nájsť lacnejšia alternatíva.
12.03.2010 - MAKOSHADOW Čitatelia: 9521 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Normandia alebo Tour de France 2009
4894 km za 11 dní. Po inšpirovaní sa článkami na motoride som si povedal, že aj ja napíšem počas dlhých zimných večerov spomienky na jeden pekný výlet.
12.02.2010 - Miro3 Čitatelia: 11873 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Korzika a Sardínia - skanzeny Stredomoria
Sardínia skanzen Stredomoria - tak článok s takýmto nadpisom som si prečítal na internete, keď som sa chystal na veľké motocyklové dobrodružstvo a po kúskoch zbieral informácie o Sardínii a Korzike.
03.02.2010 - Peter Fischer Čitatelia: 18000 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Elefantentreffen 2010 – ako motorkári s prírodou bojovali
Matka príroda si pre návštevníkov tradičného kultového zimného motorkárskeho zrazu tentoraz prichystala nezabudnuteľný zážitok – snehovú kalamitu, nepriechodné cesty, silný vietor a dvojcifernú teplotu pod nulou.
09.01.2010 - heso Čitatelia: 7115 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Grécko 2009 alebo nechcené potulky po okolitých štátoch.
Skoro každý rok chodievame s mojou polovičkou na nejakú tu motodovolenku, či už nejaké tie „klasické“ motodestinácie ako je Chorvátsko, Taliansko alebo víkendovky v Rakúsku, Česku a pod.
Tento rok padla voľba na trošku vzdialenejšie Grécko.Tento cestopis bude skôr popis cesty tam a späť plus nejaké tie malé poznatky.
05.01.2010 - piestik Čitatelia: 12673 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Epos o mototúre
Prológ
Akákoľvek zhoda miest, názvov a mien je úplne úmyselná. Udalosti opísané v tomto epose sa naozaj prihodili v dňoch 20.-22. júla roku Pána 2009 štyrom motorkárom na ich výlete do poľského Osviečimu.
30.12.2009 - Peter Fischer Čitatelia: 16068 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Do Orientu za stovkami Varader
Pozývam ťa na cestu do diaľav, zaprášenú a udupanú tisíckami rokov, na návštevu miest pýšiacich sa veľkoleposťou a vznikom pred Kristom, ale aj na stretnutie majiteľov jednej veľmi dobrej motorky menom Honda Varadero.
25.12.2009 - MajoKE Čitatelia: 20265 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Grécko – splnený sen. Nafplio, Epidauros, Korinth, Atény, Delfy, Marathón, Olymp. 2. časť.
Celá produkcia motoriek Honda Innova končí v Aténach. Chlapec ju dostane od otca, keď sa prvýkrát oholí a vezmú mu ju, keď sa prestane holiť.
18.12.2009 - bubo008 Čitatelia: 15554 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Routes des Grandes Alpes 2009
Milujem dovolenky, kde veci robím inak ako po zvyšok roka. Spať na zemi, variť si na ohni, len sa tak túlať a neotravovať sa termínmi a nejakými cieľmi. Plán bol trochu hmlistý – nejako obísť okolo Álp, stihnúť to do 10 dní a použiť minimum diaľnic.
16.12.2009 - Mitja Čitatelia: 10271 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Bokovky od mlyna k mlynu alebo slovensko-moravská pohodovka II
Po roku sa zase prehŕňam na nete po zaujímavostiach Moravy a blíži sa čas odchodu. Chcem nadviazať na minuloročnú turistickú pohodovku, no hlavne sa čo najviac vyhnúť hlavným ťahom.
14.12.2009 - Allfik Čitatelia: 9395 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Moja Alpská anabáza
Pôvodne som nad písaním článku neuvažoval, ale keďže sa veci vyvinuli tak ako sa vyvinuli, nedá mi sa s Vami o to nepodeliť. Možno už niekto niečo podobné zažil, tak si na to spomenie a tí čo to nezažili, nech sa poučia. :)
10.12.2009 - matoj Čitatelia: 9413 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Slnko seno a pár KM
Všetko sa to začalo v časoch snehu a mrazu, keď človeku ostáva obzerať fotky z minulej sezóny a čítať zaujímavé cestopisy. No a práve vtedy som si povedal, že Slovensko som obstojne pobehal, tak prečo nezabehnúť von. Cieľ - Česko a filmové miesta.
29.11.2009 - sibko Čitatelia: 11810 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Korzika : Chorvátsko 0:1
O tom, ako sa dajú meniť svetové strany a ciele cesty.
Predchádzajúce | 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 | Nasledujúce
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!