Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 526 až 540 z cekového počtu: 601.
25.10.2005 - MaAT Čitatelia: 10291 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Africa Twin - Spotkanie w Bieszczadach 30. 09 - 02. 10. 2005
Keď pozriem do veľkého techničáku mojej Afriky, mám pocit, že pozná viac slovenských „Afričanov“ ako ja. V databáze členov Motoride Klubu je ich síce registrovaných cez dvadsať, ale osobne som stretol snáď piatich z nich. Práve z tohto dôvodu som ani chvíľu neváhal, keď v motoriďáckej diskusii vyšla Cementova pozvánka na stretnutie Africatwinerov v poľskom Folusze.
19.10.2005 - janoxl Čitatelia: 10224 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Naše prvé Alpy 29. 6. - 2. 7. 2005
Aj tento výlet, ako väčšina iných, vznikol pri dlhých zimných večeroch, pri listovaní v starých číslach moto-časopisov. GG (Grossglockner), to je v motorkárskej terminológii niečo ako pútnické miesto. Tak prečo by sme ho mali mi vynechať.
14.09.2005 - MajoKE Čitatelia: 13058 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Košice - Debrecén a kúsoček Rumunska
V Košiciach som okolo 20.00 a odbočujem k bloku. „Kde si bol?“ A ja najležérnejšie ako viem, akoby to bolo nič, zadok ma bolí, ofučaný z prilby odvetím, že v Rumunsku. Zasmiali sa a povedali, že keď som bol ja na čínskom poníkovi v Rumunsku, tak oni dnes platia. Dal som im digitálny foťák, odniesol som skúter, vrátil sa a zakričal: „Pán hlavný...“
08.09.2005 - todra Čitatelia: 18748 Strany: 9 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Alpská blanka pretrhnutá - Kurvenorgie 2005
Keď ma raz ráno vo Švajčiarsku, v rázovitej dedinke pod Sustenpassom, pri nakladaní motorky obehol asi 70 ročný dedo v štýlovej helme na modrej Honde Goldwing a z reproduktorov sa mu rinula úúúžasná echt jódlovačka, začal som sa pýtať sám seba: kto je viac kúl? Chytáme sa my vôbec? Nemali by sme si všetci kúpiť kožené kraťasy na vyšívaných hózentrógloch?
05.09.2005 - vmax Čitatelia: 18503 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Výlet]

GrossGlockner alebo ako som prišiel o Alpské panenstvo....11. – 13. 2005
Keďže moje plány na dovolenku, 7 dní v talianskych alpách sa rozplynuli a nahradilo ich týždňové školenie pre projekt ktorý bude v „Rumusku“ a moja túžba vidieť Aply už tento rok bola obrovská, rozhodol som sa pre záložný plán – rýchlovka na Grossglockner max. 3 dni.
25.08.2005 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 17151 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

4. Stretnutie MotoRide-ákov alebo Motoride Tour 2005
Po štvorhodinovom spánku sa násilím preberám k životu. Na mobile svieti 8:00, z čoho usudzujem, že pôvodne plánovaný odchod na stretko o 7:00 už asi nestíham. Prebehol som kúpeľňou, v kuchyni zlikvidoval pečivo, vybral mrazené mäso, uložil do prenosnej chladničky.
23.08.2005 - backo11 Čitatelia: 7944 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

FIM Rallye v Estónsku a Fínsku 2005
Konečne sa mi po rokoch podarilo dostať na jednu z najväčších motocyklových akcií - Rallye FIM, ktorá sa tento rok konala v Estónsku v meste Tartu. Boli sme za Slovensko celkovo 4 motorky a ja som prezentoval Suzuki Marauder VZ800 r.v. 1998. Musím povedať, že z celej Európy a z cca 1200 motoriek tam boli len dva motocykle tejto značky.
25.07.2005 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 14049 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

4. stretnutie MotoRide-ákov - doplňujúce informácie, rezervácia ubytovania
Ako sme avizovali, počas tretieho augustového víkendu, teda od 19. do 21. 8. 2005, sa vo východných Čechách uskutoční štvrté stretnutie priaznivcov servera motoride.sk...
22.07.2005 - Peter Fischer Čitatelia: 24426 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Francúzske Alpy alebo tour des Alpes françaises 2005
Koncom augusta 2004 sa mi do rúk dostalo cédečko od ostrieľaného alpského cestovateľa Zezeho, na ktorom boli fotky z jeho poslednej cesty do francúzskych Álp. Tie mi jednoducho nedali spávať, rozpracované plány výpravy do Poľska a Estónska som zrušil a sám seba presvedčil, že predsa ešte raz vyrazíme smerom na západ. Bol som si istý, že tie hory musím navštíviť, dotknúť sa tamtoho kríža, prejsť tamtú zákrutu a sadnúť si na tamten kameň...
15.07.2005 - Beal Čitatelia: 14216 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Chorvátsko alebo k moru bez plechu
Aj nepriek tomu, že podľa Vadima nepatrím medzi motorkárov a minulý rok som v Slovinsku narobil takú paseku, že slovenskí motorkári teraz musia platiť diaľničné poplatky v cene kamiónu a domaci po nich hádžu skaly, rozhodol som sa vyraziť.
06.07.2005 - Lucky Čitatelia: 13590 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Barcelona 2004
Bol to najskôr iba sen, ktorý sa začal rodiť v našich hlavách pri úspešnej moto-dovolenke v Chorvátsku v lete 2003. Absolvovali sme hu spolu s Wampírom a mojim Káčatkom na Hondách VT 600-viciach. Krásna spanilá jazda na Makarskú a z nej po celom pobreží Chorvátska až na ostrov Krk a z neho cez rakúske Alpy späť domov nás presvedčila, že nato máme.
01.07.2005 - duggo Čitatelia: 24985 Strany: 6 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Rumunsko, Bulharsko, hory, more, soľné bane 2005
V prvom rade vám napíšem, že tento cestopis je písaný vo voľnejšom štýle . Na túto adrenalinovú expedíciu sa vydalo šesť pohodových ľudí ,každí na svojej motorke. Sú tu spomenuté naše zážitky, pocity a skúsenosti. Všetko sa to odohralo 21.5.- 3.6 2005 .
24.06.2005 - MajoKE Čitatelia: 15006 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Košice - Budapešť
Pomaly ďalej zájdeš... , hovorí stará múdrosť, ale rýchlejšie si tam skôr.
Niežeby som nebol ďalej z domu, ale na dvoch kolesách teda nie. A začal som si všímať premávku, aj mimo miest z pozície motocyklistu . A v Maďarsku to teda bolo skvelé.
23.06.2005 - marekxxx Čitatelia: 11668 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

VIM-7 (Varadero International Meeting) a Kalingrad
Keď sa opýtate Poliaka, ako je najlepšie si u nich zabezpečiť motorku, odpovie vám ako najlepšie vie - nejéchajte tam... Vybavujete si víza do Ruska? Zrazu je každý katolík, prežehnáva sa a praje nám príjemnú cestu domov vlakom. Ak neveríte, choďte tam, je to pravda, v Poľsku sú zlodeji, v Rusku krvilačná mafia a údajne aj ľudožrúti...
15.06.2005 - Budha Čitatelia: 14909 Strany: 6 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Taliansko, Slovinsko, 14-21.05.2005
Tento rok som sa pridal k mojim (už dlhé roky) dobrým priateľom (ďaľej kumpánom), ktorí sa venujú čudesnému poťahovaniu za špagátiky, ktoré familiárne volajú paragliding. Kedže sú zo Žiliny, okupujú miestny kopec Straník, ktorý im už nestačí a tak už pár rokov dozadu absolvujú pravidelne na jar výlet na zopár pekných par miest v Slovinsku a Taliansku, odkiaľ sa rútia na tých čudách zavesení v kresle na špagátikoch.
Predchádzajúce | 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 | Nasledujúce

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!