Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 106 až 120 z cekového počtu: 132.
20.07.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 22075 [Mototuristika - Slovensko - Moto-akcia]

Aký bol prvý ročník Motoride Enduro Rally 2006
Úspešne máme za sebou prvý ročník akcie pre jazdcov na veľkých endurách, ktoré zorganizovala stránka motoride.sk. Aké to bolo?
17.07.2006 - tulen Čitatelia: 11857 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Na skútroch po Slovensku
Ani neviem prečo, no napadol nám dosť bláznivý nápad. Zobrať skútre a ísť do Červeného Kláštora na rafting. Nič by na tom nebolo divné, keby to nebolo vzdialené od Piešťan zhruba 350 km a naše skútre nemali obsah 49 kubíkov.
02.03.2006 - pepobikerboy Čitatelia: 11607 [Mototuristika - Slovensko - Moto-akcia]

Tatry Tour 2005 + Osrblie 2005
Dlho plánovaný výlet do Tatier sa stal skutočnosťou. Pozháňali sme partiu a poďme sa vybrať na tento dúfam že nádherný dvoj-akciový výlet.
21.02.2006 - campa Čitatelia: 7413 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Kokava 2005
Počasie vonku ma dohnalo si zaspomínať aspoň na jeden super deň v sedle a tak som tu priniesol trocha slnka do počítača. Našiel som aj zopár foto ktoré ten výlet dal.
15.02.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 29413 Strany: 2 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Orava a Kysuce 2005
Prvé výročie svadby sme s manželkou nemohli osláviť inak ako na motorke. Pracovné povinnosti nám umožnili vyraziť na dvojdňovku nezvyčajne z nedele na pondelok 17.7.2005 – 18.7.2005.
10.01.2006 - Natalka Čitatelia: 7616 [Mototuristika - Slovensko - Moto-akcia]

Zimné motorkárske stretnutia
10. októbra 2005 som odštartovala tretí rok Zimných stretnutí, ktoré organizujem pre motorkárky /motorkárov.
Pre tých, ktorí ešte nemajú predstavu, o čo ide, v krátkosti priblížim:
06.01.2006 - arn arn Čitatelia: 5484 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Milé prekvapenie
Jeden júnový deň mi zavolal kamarát, či by som mu nepomohol s jedným nevšedným prekvapením...
02.01.2006 - Allain Čitatelia: 12638 Strany: 2 [Mototuristika - Slovensko - Moto-akcia]

Motoride na Snehu
A je to tu, už len pár krát sa vyspíme... Miesto a termín nezmenené:
Rekreačné zariadenie TOLIAR, Kremnica, smer Skalka, cesta z Kremnice k chate bude označená zelenkawým krepovým papierom.
26.12.2005 - matus Čitatelia: 17085 [Mototuristika - Slovensko - Cestopis]

Ako z Bratislavy do Vysokých Tatier
Priznám sa, že ako Blavák som zatiaľ veľa zo Slovenska nevidel a preto som sa tohto roku rozhodol, že obmedzím jazdenie po krásnej Myjave a Záhorí a
vyberiem sa kúsok ďalej - do Vysokých Tatier.
04.12.2005 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 13151 [Mototuristika - Slovensko - Moto-akcia]

Košická a bratislavská Mikulášska jazda 2005
V nedeľu 4. 12. sa v Košiciach a Bratislave uskutočnila tradičná mikulášska jazda. V Bratislave počasie prialo, v Košiciach ani trochu...
23.11.2005 - MajoKE Čitatelia: 6752 Strany: 4 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Okolo SR za 88 hodín, II. časť
Po 90 minútach jazdy za kamiónom mi bolo teplo, Qang sa ulieval, stačilo mu ubrať štvrť plynu a aj tak šiel 85-tkou. Za mnou šiel tiež, pochopiteľne kamión asi 30 m, nemal som z toho zlý pocit, vcelku to bolo bezpečné. Šiel som mierne vľavo od jeho pravej stopy, ak by niečo bolo na ceste, bral by to na stred. Toľko moja teória. V Pezinku na pumpe vypijem studenú kofolu a aktivujem zápal hrdla.
18.10.2005 - Peter Fischer Čitatelia: 32703 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Sever, východ, západ, juh...
V sezóne 2005 sa mi podarilo navštíviť štyri najodľahlejšie body Slovenska.
12.09.2005 - Cendina Čitatelia: 16016 [Mototuristika - Slovensko - Cestopis]

Haluška trip
Nikam nepospícháme. Na pohodičku.
05.08.2005 - Zdenek Čitatelia: 10979 [Mototuristika - Slovensko - Cestopis]

Poznávací cesta po krajích Slovenska 2005
O takové cestě se už dlouho povídalo. Ředičtí Pohodáři ji plánovali již delší čas. Roman, jednatel Pohodářů, mne požádal, abych oslovil Ondru z Ražňan u Sabinova, jestli by nám připravil nějakou trasu, po které bychom jeli a poradil kam a na co se kouknout. Ondra to vzal zodpovědně, navrhl trasu, připravil mapy a dokonce se nabídl, že nás třetí den povede a budeme moci u nich na zahradě přespat. Vše se dohodlo, stanovil se časový plán a začalo se chystat.
01.08.2005 - MajoKE Čitatelia: 12298 Strany: 3 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Osminka na cestách
Nie každému je súdené mať dospelý motocykel. Skútristi článkami na túto skvelú stránku veľmi neprispievajú a tak im možno dodám odvahu.
Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | Nasledujúce

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!