Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 76 až 90 z cekového počtu: 105.
16.05.2005 - marosSV Čitatelia: 12015 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Stakčín tour 2005
Po dlhšom dohodovaní, po všelijakých diskusiách na motoride, po tom, ako nám v jeseni minulého roku nevyšlo počasie na tento výlet, konečne nastal deň „D“, 22.4.2005, keď sme sa mali o 10,00 hod. stretnúť na odpočívadle na Triblavine za Bratislavou. Otázny bol počet účastníkov, nakoľko v posledných dňoch pred výjazdom sa citeľne ochladilo a pršalo. Podľa Iľka cez nás víkend malo byt síce jasno až polojasno, no dosť chladno.
17.04.2005 - MajoKE Čitatelia: 10210 Strany: 2 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Cestovanie v čase.
Zaujímavá rekonštrukcia bojov na Dukle. Hustý a vytrvalý dážď pridal na autentičnosti príbehu, ale znemožnil kvalitnejšie foto.
11.04.2005 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 15557 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Cesta na ďaleký východ
Keď mi Hergi nahlásil servisný výjazd na východ, hneď som vedel aký výlet mám na sobotu naplánovať. Vlastne stačilo zaloviť v PC a otvoriť trasu naplánovanú niekedy na jeseň minulého roku. Vtedy akosi neostal čas na to, aby sme ju s DodoKE-ovcami absolvovali :-(
01.02.2005 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 10463 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

1.motorkársky ples Free Brothers MC
Keďže je plesová sezóna už v plnom prúde, rozhodli sa emcéčkári z Prešova (rozumej MC) Free Brothers (Slobodní Bratia - aby pánom z Matice slovenskej vlasy na hlavách nevstávali) usporiadať svoj vlastný ples. A kedže zároveň chystali aj oslavu 5. roku svojej existencie, nič im nebránilo v ceste celú akciu zosnovať.
06.12.2004 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 14819 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

Košická Mikulášska jazda 2004
V nedeľu 5.5.2004 sme aj na východe „prelomili ľady“ a pokúsili sme sa o nultý ročník Mikulášskej jazdy v Košiciach. Ako to celé dopadlo sa dozviete z nasledujúcich riadkov...
16.11.2004 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 13579 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

2x Jesenná Úhorná
Pôvodne sa tento článok mal volať Potulky po severnom Maďarsku 2. 2 preto, lebo po severnom Maďarsku sme sa už túto sezónu túlali a na článku sa už pracuje (však pallika :-)) ) Nakoniec však z Maďarska nič nebolo a ostali sme "len" na rodnej hrude.
16.11.2004 - Pilgrim Čitatelia: 8151 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Spoveď motorkára a farby jesene
Slnko nám dalo ešte jednu šancu. Asi poslednú v tomto roku. Preto bezcieľne jazdím krajinou a sfarbená jeseň mi otvára srdce
28.10.2004 - Pilgrim Čitatelia: 7111 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Jesenná spanilá jazda
V chlade a hmle nedeľňajšieho rána sa na spišiackej benzinke stretlo päť statočných, aby spoločne odkrútili posledné desiatky tohtoročných motokilometrov.
19.08.2004 - Cendina Čitatelia: 21061 Strany: 2 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

3. Stretnutie MotoRide-ákov - Dolná Strehová
No prostě ráno vstanu a sednu na motorku. Normální standardní situace. Co na tom že je pátek, že mám dovolenou, že se strašně těším a že mě čekají 3 fantastický dny. Jasně. Pohoda.
23.07.2004 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 21915 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

3. Stretnutie MotoRide-ákov
Tak a je tu čas na ďalšie stretnutie všetkých priaznivcov servera motoride.sk. Tentoraz sa miesto stretnutia na žiadosť niektorých z Vás posúva mierne na východ. Takže sa uvidíme v Dolnej Strehovej...
26.04.2004 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9307 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

HMC Motoshow - Testovací deň pre širokú verejnosť
Na poslednú aprílovú sobotu sa zaiste tešili všetci priaznivci motocyklov na východnom Slovensku. Na košickom letisku totiž oslavovala značka Honda svoje 10 ročné pôsobenie v Košiciach vynikajúcou akciou.
15.04.2004 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8504 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

HMC Moto Show
Oslávte s nami 10 rokov Hondy v Košiciach. Pozývame Vás na stretnutie
s bezpečnými a spoľahlivými automobilmi rýchlymi a dravými motocyklami
a motorovými strojmi ohľaduplnými k životnému prostrediu značky HONDA na košickom letisku dňa 24. 04. 2004 od 10.00 do 15.00 hod.
13.03.2004 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8370 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Košičania otvorili sezónu
Tohto roku sa zime nejako nechcelo odísť a tak sa tento víkend Košičania rozhodli, že ju presvedčia...
22.10.2003 - rootan Čitatelia: 5727 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Bagrovisko a Kojšovka
Pár foto z našich výletov na bagrovisku a na kojšovej holi zo septembra 2003.
25.06.2003 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 10096 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

Tajný pretek 2003
21. júna sa konal II. ročník Tajného preteku spoločnosti Petro a spol. Prešov. Štart bol ľubovoľný od 9-tej do 12-tej spred Yamahy v Prešove a cieľ do 16-tej pri hotely Dargov. Za 100-korunové štartovné sme dostali itinerár, mapu, nálepku, pero a tričko.
Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 7 8 | Nasledujúce
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!