Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 46 až 60 z cekového počtu: 116.
19.07.2009 - nasud Čitatelia: 8811 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

Stretnutie mototuristov Stará Myjava 2008, alebo: „Ako bolo - ako bude“
Na Motoride sa zatiaľ nepísalo o stretnutí v Starej Myjave. Moto sezóna je v plnom prúde, takže pripomeňme si minulý ročník a zároveň považujte tento príspevok, ako pozvanie na tohtoročnú akciu, ktorá sa uskutoční: 28.-30.8.2009.
16.04.2009 - Nagel Čitatelia: 35558 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]

Jazdenie na motorke, štvorkolke v prírode - ako to vlastne je...
Ako som sľúbil v téme „Jazdili ste tento rok po lese“, pokúsim sa širokej „Motoriďáckej“ verejnosti priblížiť legislatívu ohľadne používania motorových vozidiel mimo ciest.
26.02.2009 - scorpio666 Čitatelia: 7385 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

MOTO SNOW (V) 2009 - zimný zraz
Ako to celé vzniklo? No presne v období mimo normálnej bežne sezóny, keď naše dvojkolesové lásky väčšinu času oddychujú v garážach...
07.11.2008 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 8197 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

PEREŠ – nová trať alebo ako to vlastne je, offrouďáci?
Kupujeme si motorky, na ktorých niet kde jazdiť. Paradoxne sa dá na nich jazdiť kdekoľvek. Áno, reč je o endurách, kroskách, štvorkolkách a o inej milovanej hávedi. Patria naši miláčikovia do terénu, alebo do garáže? Je terénom príroda, alebo uzavreté oficiálne trate?
10.09.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 14402 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

7. Stretnutie Motoride-ákov alebo takmer odfúknutý Motoride Tour 2008
Po minuloročnom upršanom stretku v Tatrách, sme sa tentoraz stretli na západe a priamo v čase veľkej veternej smršte. Padanie stromov nás našťastie vytrestalo len výpadkom prúdu v piatok v noci.
04.06.2008 - Steinar Čitatelia: 5584 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

1. Benefičný koncert - Motorkári deťom
Súčasťou zbierky motorkári deťom pre nadáciu Úsmev ako dar je i Benefičný koncert. Ten sa mal podľa plánov konať v dňoch 23. - 24.5.2008 no kvôli zlému počasiu a technickým problémom bol presunutý na tento víkend.
15.03.2008 - bobakk Čitatelia: 14557 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

Výstava Motocykel 08 - pohľadom fotografujúceho návštevníka
Tento článok mal byť kritickým výkrikom nad neuveriteľnou aroganciou jedného fotografa nemenovaného motoristického časopisu, ale nebude:)
06.01.2008 - samcho Čitatelia: 7207 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

Motoride na motokárach
Motoride na motokárach, hmmm znie to celkom zaujímavo, tak sa poďme pozrieť, ako to celé vlastne vzniklo...
29.12.2007 - cmcindians Čitatelia: 8548 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

Tanec slnka 2007
Každý motorkár by mal vedieť, že Tanec slnka je jeden z naj zrazov. Ale v indiánskej reči je to najposvätnejší a najduchovnejší obrad. Koná sa každý rok v mesiaci dozrievajúcich čerešní.
12.12.2007 - Steinar Čitatelia: 9911 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

1. Záhorácka mikulášska jazda 8. 12. 2007
V sobotu 8. 12. 2007 sa v Motoreste u Janíčkov konala prvá akcia z motoseriálu "Motorkári deťom", ktorá sa začala krátko po 10:00 programom s deťmi, Mikulášom, anjelom a čertami v tieni 12-metrového vianočného stromčeka ozdobeného nielen svetielkami, ale aj ozdobami z motosúčiastok.
10.12.2007 - ORGANIZATOR Čitatelia: 9549 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

9.12.2007 - Mikulášska nedeľa v Čilistove a v Šamoríne
Aj tento rok sme sa zišli, aby sme obdarovali tých najmenších a najmilších.
24.11.2007 - JuraRacing Čitatelia: 10103 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]

Ukončenie Moto sezóny 2007 - Pezinská baba
Posledný tohto ročný výlet. Sezóna 2007 úspešne ukončená.
06.11.2007 - Grizzly660 Čitatelia: 15435 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]

Jedna jazda s novým medveďom
O faktoch, pocitoch a zoznamovaní pri ceste do Topoľčian. A niečo o technike jazdenia vo voľnom teréne.
20.08.2007 - Hospoder Čitatelia: 6379 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

Jawa zraz 2007
2. ročník neoficiálneho Jawa zrazu je za nami.
02.07.2007 - PetoBa Čitatelia: 7353 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]

Cez Pečenský les k zabudnutej osade
Tento minivýlet začal tým, že som našiel vojenskú mapu Bratislavy a okolia z roku 1879, a tesne za dnešnou hranicou som objavil osadu „Griechenau“.Tak sme si povedali prečo sa tam nepozrieť? Nech aj Rakušáci vidia aké báječné stroje jazdia u nás.
Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 7 8 | Nasledujúce
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!