Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 6871 až 6885 z cekového počtu: 8722.
27.05.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4425 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka na Honda Fest 2008
Druhý ročník honďáckej akcie sa uskutoční o dva týždne, teda od 11. 6. do 15. 6. 2008.
27.05.2008 - agressor Čitatelia: 70412 [Testy a predstavenia - Test]

Test Yamaha YZF-R 125 - skutočný športovec
„Stodvadsaťpäť?”, hovorím si. „To zas bude nuda. No čo, trochu sa povozím, napíšem niečo o výzore a budem sa tešiť na novú motorku.” Nakoniec to testovanie ale dopadlo úplne inak.
26.05.2008 - JimRH Čitatelia: 7882 [Šport - SuperMoto]

Dunajská Streda již příští víkend!
Na dveře již doslova klepe druhý závod (víkend 31. 5. - 1. 6. 2008) závodní série Euro Supermoto Pitbike Cup, ve které se celý pitbikový „cirkus“ přemístí na Slovensko do oblíbené Dunajské Stredy.
26.05.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9721 [Šport - Enduro]

Erzberg Rodeo 2008 - deň tretí - masaker
Veľké finále extrémneho endura, zvaného tiež Erzberg Rodeo bolo na pláne v nedeľu. Na pravé poludnie vyrazilo na trať 500 najlepších.
26.05.2008 - Miro69 Čitatelia: 3840 [Šport - Ostatné]

QUAD CUP: druhý závod seriálu už v sobotu 31. 5. 2008!
Druhý pretek Slovenského pohára štvorkoliek 2008 sa uskutoční na motokrosovej trati vo Vaďovciach 31. 5. 2008. Nakoľko málo jazdcov pozná túto trať, tak vám ju trocha predstavím.
26.05.2008 - kusajisko Čitatelia: 7194 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Túlanie sa juhovýchodnou Európou
4100 kilometrov cesty cez Českú Republiku, Rakúsko, Maďarško, Srbsko, Kosovo, Macedónsko, Grécko, Bulharsko a Rumunsko na plne nabalenom Maraudri VZ800...
26.05.2008 - paffyair Čitatelia: 9457 [História]

História - Aprilia
Pre raketový vzostup firmy Aprilia v 90. rokoch je príznačné, že až do začiatku 70. rokov vyrábala bicykle. V čase, keď rodinný podnik preberal Ivano Beggio, zamestnávala 18 ľudí. Lenže Ivano, na rozdiel od otca Alberta (skúseného cyklistu), mal radšej motory a nestrácal čas.
24.05.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6762 [Šport - Enduro]

Erzberg Rodeo 2008 - deň druhý
Jedenásť večer, dnes to bude naozaj len bleskovka s fotkami z dnešného dňa. Pogram tu v Erzbergu sa posúva k večerným hodinám, a len pred chvíľou skončilo odovzdávanie cien najlepším z prologu a Rodeo-X Endurocrossu.
23.05.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8770 [Šport - Enduro]

Erzberg Rodeo 2008 - deň prvý
Tak toto je iný masaker, ako sa vraví. Každopádne vycestovať do Rakúska sa oplatilo. Od skorého rána pozeráme a takmer vkuse jazdíme v obrovskom lome...
23.05.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7820 [Testy a predstavenia - Test]

Chrumkavé novinky Suzuki na Hungaroringu
Ochutnať športové novinky 2008 značky Suzuki na Hungaroringu je ponuka, ktorá sa neodmieta. Napriek tomu, že paddock tohto okruhu je v prestavbe, akcia pre novinárov bola dobre pripravená. Pristavené boli GSX-R 600 a 750, vynovená Hayabusa, kráľovský svalovec B-King a tiež nová GSX 650F.
21.05.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4432 [Novinky - Čo nového v tlači]

RoadRide 2/2008
S menším zpožděním, ale o to s větší radostí, jsme tu s novým našlapaným jarním číslem RoadRide. A od tohoto čísla konečně i na Slovensku.
21.05.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6552 [Šport - Enduro]

Erzberg Rodeo 2008 predo dvermi
Aj tohto roku sa v obrovskom kameňolome v Rakúsku zídu špičkoví jazdci endura, motokrosu, freestyle motokrosu alebo aj stuntrideri, aby si zmerali sily v tomto kamennom kotli.
20.05.2008 - Daniel75 Čitatelia: 8013 [Bleskovky - Novinky]

nUCLEUS - motorka budúcnosti
Prečo by každý nový model motorcykla mal byť len derivátom predošlých tvarov? Prekonať bariéru v ponímaní motocykla ako dopravného prostriedku na dvoch kolesách sa snaží kalifornské dizajnérske štúdio Nonobject, ktorého autori navrhli motorku = monolit.
20.05.2008 - Varan Čitatelia: 12323 [Vaše stroje - Moja motorka]

Skúsenosti v malým Varaderom
Tu sú skúsenosti s týmto strojom čo sa týka praktickej stránky, trochu teórie som už písal v tomto článku. Je to malé Varadero, avšak "malé" treba brať s rezervou, pretože v rozmeroch by sme len ťažko hľadali objem stroja.
20.05.2008 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 28143 [Testy a predstavenia - Test]

Test ATV EMU 650 alltrack 4x4
Ďalšou pracovnou štvorkolkou, ktorú sme mali možnosť vyskúšať, bola EMU650 alltrack.
Predchádzajúce | 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 | Nasledujúce
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!