Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 8716 až 8730 z cekového počtu: 8727.
22.05.2001 - feci Čitatelia: 5315 [Šport - GP 250]

Veľká cena Francúzska v Le Mans - 250-ky
Po štarte najlepšie vyrazil Katoh, ktorý viedol ešte po 5. kole. Po 7. kole bol druhý Harada, potom
Melandri, McWilliams, Nieto, Alzamora, Locatelli.
22.05.2001 - feci Čitatelia: 5231 [Šport - GP 125]

Veľká cena Francúzska v Le Mans - 125-ky
Na štarte sa najlepšie darilo Poggialimu. Huleš sa držal dokonca na 4. mieste, no po 2 kolách sa
prepadol na 7.
14.05.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7184 [Šport - SuperBike]

Bayliss-ove double a Dream Day pre Ducatti v Monze.
Kolízia v prvom kole v hneď prvej šikane rozdelila štartové pole na dve polovice, ale nič nemohlo zastaviť zaujímavú ťahanicu víťaza Troy-a Bayliss-a a druhého muža v cieli Colin-a Edwards-a.
07.05.2001 - feci Čitatelia: 6876 [Šport - GP 500]

Veľká cena Španielska - GP MARLBORO DE ESPAŃA
V nedelu sa jazdila Veľká cena Španielska - GP MARLBORO DE ESPAŃA. prinášame Vám krátku reportáž...
05.05.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6967 [Šport - SuperBike]
Štvrté kolo Svetového Šampionátu Superbike-ov v Japonskom Sugo.
Makoto Tamada, jazdec Hondy na divokú kartu dominoval vo 4-tom kole Svetového Šampionátu Superbike-ov v Japonskom Sugo, s dvoma konfortnými víťaztvami.
30.04.2001 - feci Čitatelia: 24381 [Testy a predstavenia - Test]

Honda CBR 900 RR Fire Blade vs. Suzuki GSX - R 750
Vysoko-objemové superšportové motocykle nazývané aj "hyperšporty", sa stali výkladnou skriňou pokroku. Pri ich návrhu sú uplatňované tie najpokrokovejšie konštrukčné princípy a technológie. Z tohto dôvodu všetko nové, čo v tejto kategórii príde na trh, sa stretáva s veľkým záujmom motoristickej verejnosti.
23.04.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7292 [Šport - SuperBike]

Edwards vyhral prvé preteky tretieho kola Superbike-ov v Austrálii.
Colin Edwards (Castrol Honda) získal pre seba druhé víťazstvo v tejto sezóne na veľmi mokrom a šmykľavom okruhu v prvom preteku na Phillip Island-e (Austrália).
23.04.2001 - feci Čitatelia: 9034 [Šport - GP 500]

Galousies Grand Prix - Veľká cena JAR
Véľká cena Afriky sa jazdila v krásnom slnečnom počasí. Teplota vyduchu bola 25 oC, zeme 34 oC fúkal vietor o rýchlosti 8 až 10 km/h.
19.04.2001 - feci Čitatelia: 26137 [Testy a predstavenia - Test]

Yamaha FZS 1000 Fazer vs. Kawasaki ZRX 1200 /R /S
Veľké roadstery poháňané výkonnými motormi, ktorých zdvihový objem je minimálne jeden liter, sa v poslednom čase tešia mimoriadnej obľube. To motivuje všetkých významných svetových výrobcov k vývoju stále nových motocyklov nazývaných "musclebike", alebo jednoducho "naháče". Po Honde, ktorá v minulom roku prišla s úplne novou koncepciou nekapotovaného stroja v podobe typu X Eleven, tu máme hneď, tri novinky, o ktoré sa postarali ďalší členovia japonského štvorlístka.
18.04.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5341 [Šport - Ostatné]

Guyot-Dussauge-Scarnato: trio víťazov 24 hodinovky
Dokázali to ! 10 rokov po Yamahe s pretekármi Nicotte-Bonhuil-Monneret, Christophe Guyot, Nicolas Dussauge a Sébastien Scarnato vyhrali pretek 'Bike 24 Hours of Le Mans' so súkromnou motorkou.
17.04.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6523 [Šport - GP 500]

GP JAPONSKA - Suzuka 6.-8. 4. 2001
Na Grand Prix Japonska na okruhu Suzuka zvíťazil v triede 500cc Valentino Rossi a súčastne získal jubilejné 500. víťaztvo motocykla Honda v závodoch GP. Značka Honda zvíťazila aj v triedach 125 a 250.
14.04.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11390 [Šport - GP 500]

Prvý Slovák v seriáli MS motocyklov - a hneď v kráľovskej triede
Ako blesk z jasného neba zapôsobila informácia, že Vladimír Častka - vlani obsadil 4. miesto na majstrovstvách Európy v triede 250 cm3 - bude tohto roku jazdiť vo svetovom šampionáte v kráľovskej triede pollitrov. Stal sa prvým Slovákom, ktorý bude systematicky štartovať v seriáli MS - a hneď v najsilnejšej kubatúre.
Predchádzajúce | 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 | Nasledujúce

Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!